За завоя , той не беше само един..май повечето завои бяха такива странни. Според мене крилото беше в близки до сривните ъгли и тъй като ти инициираш завой ( т.е. местиш се настрани), се получава лек срив през крило, който обаче ти го овладяваш моментно и изглежда като много готин завой на пета, но според мене си е леко сривче през крило. Не знам каква ти е била точката на окачване ( знам че си му тежък обаче), така че вероятността да си в сривна ситуация е много голяма. Особено ако си му опънал VG-to то наполовина да речем. Крилото става по-плоско и диапазона на ъглите на атака се стеснява и ако бутнеш малко повече, срива ти е готов. Знам един не-безизвестен опитен български пилот от близкото минало, който така се заби в скалите на Резена, веднага след излитане с крило, което е значително по-малко от това което е за неговите килограми. Обаче той е свикнал на по-голямото си крило и има навик и нагласи от предишното си крило ( а това малкото решава да го лети инцидентно, ей така да го пробва) В резултат цялата поляра се измества напред и надолу, което значи че сривната скорост не е както за нормални килограми ( да речем 24 км/ч, ами отива напред да речем на 28-30.Плюс надморската височина , рядък въздух...иска още скорост. може би не се е усетил, а може и да е имало термичен порив и явно го оставя на сривен ъгъл, завърта се и бам-в скалите. Абсолютно подобен срив на същия старт съм виждал лично с една от жените пилотки. Преди излитане и казах: Дръж скорост след отлепянето, защото въздуха е разреден..все едно и казах..излети и избутай рамката ху-убавичко и се срини...После като се освести, само вика: Кво стана... не разбрах..?