Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Мероприятие "Национален рекорд по делтапланеризъм 2012"  (Прочетена 18789 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Bravo Mitko.

Idejata vi e odlicna i ako se povtori slednata godina bi sakal i jas da dojdam.
Inaku, Krasi e  vo pravo, a i tvoite zabeleski se tocni. Treba da letas po nekolku casa za da gi otkries problemite od ekipirovkata za pokasno da mozes da gi odstranis. Po mene komocijata vo letanjeto e povazna od kacestvoto. 
A kriloto navistina treba da zamenis :) posebno za letane po vetra kade podobro e da imas pogolemko krilo od idalnoto koe voedno ke dozvoli i pobrzo kacvanje vo termikata.

A denovite i vo MK bea dobri za letane. Jas uspeav da kacam preku 4000m i od krusevo da si odam za Ohid na rucek :D
Letot tuka: http://xc.dhv.de/xc/modules/leonardo/index.php?name=leonardo&op=show_flight&flightID=353522

Неактивен malena

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
Малко впечатления и от мен  8)
Предния ден Митака имаше 2 тандемни полета, единия от които с пасажер, тежащ 115кг. Излитането било при пълно безветрие. Изморен още тогава каза "Тръгваме!" и това е :)
Тръгнахме рано сутринта, за да можем към 11ч да сме на старта на Невша. Така или иначе не се летя там, за което бях много благодарна. Старта меко казано- страшничък. Поне за излитане с делта. От там поехме към Шумен. Шуменския старт беше много по-подходящ. С Маги обрахме всички ябълки, който имаха късмета да се родят и да видят бял свят преди да ги схрускаме :) Имах очи само за летенето на Митака, а това което видях накара и мен да летя. Както бе тръгнал да пропада и какво виждам- над старта. Сякаш всичко стана за секунди! Страшна радост  :)
Не бях подготвена за прелета на Митака от 5-6 часа. На мен ми се струва адски изморително! Погледите ни бяха постоянно в небето. Благодарение на Венко имахме връзка с Митака и от време на време се чувахме. Също така май се и засичахме небе-земя :) По път имах възможността да се насладя на красивите гледки и места в България!
Когато се обади, че е кацнал сякаш си отдъхнахме, защото бяхме изгубили връзка. Беше кацнал в невероятна местност- Еленския Балкан до язовир Йовковци. Селцата са много китни, колкото и да звучи клише. После пържолки, бира и коктейли. Заспахме преди да сме сложили главите на възглавниците  ;D
На следващия ден "Скалско" до Велико Търново. Старта- според мен не ставаше за делта. Вятъра въртеше. Един фал старт. И после успешно излитане. Всичко хубаво, докато не видяхме, че сме заключили "лебедката"  ;D Оправихме се някак си и айде пак на път. Този по-кратък - около 3 часа. И височинен рекорд!
Благодаря на пилота, съпорта, компанията за приятното изкарване! Още не съм се "размотала", което личи по писането  ;D Вижда се останала съм без думи  ;D

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Ето "ваденето" от Шуменския старт. Изглежда добре, а и Валето го е заснела. Тенкю!!!! Изглеждаше, че няма вятър, но явно термиките са го затискали, защото ясно се вижда, че има сериозно отнасяне. Сериозно, сериозно - 10 км/ч
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oY8gdUFkmC4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=oY8gdUFkmC4</a>
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
E-e, Nikola, mnogo hubav polet...vse nad krasivi mesta si poletial. Nad Pelister, posle pokrai Prespanskoto ezero, posle Ohrid. Bravo !!!

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Vistinski denovi za rekordi  8)


Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZaGcGBSbFtI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZaGcGBSbFtI</a>

Ето видео за допълнително нахъскване Ч-)))  полета на Джон Дуранд, 11 часа полет, 761 км
всички условия са налице : супер крило, супер пилот, супер равнина, супер попътен вятър..а, да не забравим, и удобна сбруя.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Най-накрая намерих време да го изгледам. Жалко, че няма един кадър по време на глайд, но поне може да съпреживееш полета, благодарение на филмчето. През цялото време му гледам носа и се сещам как изгоря моя. Наистина е странно, тук в българия, от някакво стартче 200метра над земята, как се екипираш като за екскурзия в алпите - очила, балаклава, кремове против изгаряне, ръкавици, вода, радио, уреди и какво ли още не. Хората те гледат по фанелка и се чудят какво става. На сянка е 38 градуса а на слънце не ми се мисли. Накрая излиташ, а от тази височина шанса да не хванеш термика е доста голям. ... и така. Никола, супер полет си направил. Явно и при вас е имало доста термика. Добре си дошъл при нас на прелети, но имай предвид, че стартовете са доста обрасли, отделно и като терен не са много подходящи за делта. Но щом успях да излетя,значи стават. Просто има по голяма доза риск.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Днес беше добър запад, северозапад. За утре ще е още по-добре, с по-висока база от днес, вятър 6-7 м/с. Взимам К2-йката и към Пъстрина. Който иска да ми се обади, тръгване в 9.00.  Време за рекорди :)
Всеки полет е важен!

Неактивен bobysan71

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Успех ,Митак и малко късмет.И се надявам скоро да се съберем всички и да полетим заедно.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Благодаря Боби! Заформя се малко състезание, защото ще се съберат 6-7 делти по информация засега.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Вчера летяхме с Янчо от Пъстрина. Николай Иванов също беше оставил Сопот и беше дошъл на Монтанското добре познато хълмче. Имаше и други пилоти, като Ганчо от Враца и Г.Георгиев от Монтана. Към 11.45 вече бяхме на разклона за Пъстрина, условията бяха тръгнали така че се насочихме нагоре. Старта е хубав за делта, само има много камъни. За нещастие, докато оправях крилото ритнах леко един, и си нараних сериозно пръста. Бързо се приготвих и излетях пръв. Васи ми помогна за крилото. Леко качих на склон и започнах да търся термика. Имаше накъсани, а вятъра отвяваше на запад. Хванах нещо и го врътнах, но уви. Слабо качване и вкарване над склона. Реших да се насоча към другия край. Затънах доста, 100 м под старта. Усетих термика и започнах да я центрирам. Сега бях в по удобна позиция, защото отвяването ме носеше обратно към старта. Първо я въртях на осморки, защото склона беше близко. После вече я центрирах и над старта бях на 1200 ASL. Започна пак да ме вкарва навътре, оставих тази термика и тръгнах срещу вятъра за нова. Пропаднах до 1000 м. и усетих следващата термика. Беше добра и с нея вече качих 2000м. и тръгнах на ппрелет. От там термика след термика, когато полетях надолу и си харесах място за кацане. Дали бях минал и 40 км. На 100тина метра хванах друга термика, която ме изнесе отново в базата. От там вървеше горе долу добре, но на 80-тия километър отново ме свали низходящо. Този път кацнах близо до село Ъглен. Няма подобрен рекорд, но пък едно хубаво прелетче се заформи. От този полет 90 км и 3 часа във въздуха. В общи линии крилото ме спъва доста. С това крило може да стане добър прелет в силни условия, а и трите полета са горе долу в слаби до средни.
« Последна редакция: Август 15, 2012, 09:41:43 am от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Освен и аз да направя един преразказ по преживяно...
Интересно нещо е човешкото съзнание - може би най-интересното нещо изфабрикувано от природата...или Бог...или извънземните...или от мишките ( по стопаджийски ).
Интересно е как съзнанието на всеки възприема едно и също нещо по коренно различен начин. Как възприятията на съзнанието, активират желанията, а от там волята си казва думата ( понякога и инатът се включва в екипа )
Отвлечено го подхванах... та връщам се към идеята ми за съзнанието. Нещо, което за моето, за съжаление, понякога доста мързеливо съзнание би изглеждало абсолютно невъзможно и обречено още от самото начало, за човек с различен механизъм в кутията се явява съвсем реално и постижимо.
Това лято се яви доста активно. В общи линии прибирането в София е рядкост, а физическото натоварване предъвкано през, както вече споменах, понякога мързеливото ми съзнание дойде в предоволни количества.
Та след едноседмичен престой в Гърция с ежедневно летене дойдоха дни за ходене на Витоша, обучение, пътувания из страната по работа, отново летене от Витоша... А с ангажиментите за работливите модели съзнание идват и купища нови идеи. Дори понякога скоростта на производство на идеи надхвърля многократно възможностите за осъществяването им ( дефект на партидата ).
И така след ден прекаран половината в път, останалата половина в летене, дойде ден за ходене на Каптажа, след него се нареди ден за тандемни полети от Витоша - не един, а два...А съзнанието си работеше ли работеше, взимайки добра преднина пред екипа по реализацията.
И както чакахме за поредния тандемен полет работливото съзнание взе решение: През нощта заминаваме за Шумен с цел подобряване на националния рекорд за прелет с делтапланер! "Ама как така? Искаш да ми кажеш, че ей сега трябва да се прибера, да си събера багажа и отново да замина???" Ужас и безумие. Мързеливите съзнания не можем да реагираме толкова бързо...Оо не, не...Е не, ама ДА. Съпротивата ми явно беше пробудила състраданието на работливото съзнание и на мен се падна привилегията поне да се наспя и да тръгна на следващия ден заедно с теглещата система и Кире :)
Идеална за пътуване температура от 40 градуса по Целзий, половин литър кафе с мляко и припяващо радио съпътстваха жуженето ни в посока Велико Търново. Какъв всъщност беше плана: Венко, Митака, Валя и Маги вече бяха пристигнали в Шумен, посетили старта на Невша ( с гръбен вятър ) и взели решение за излитане от Шуменския склон. Аз и Кире с лебедката ( Нисан Микра автоматик модифициран от работливото съзнание и превърнат в 2 в 1 ) трябваше да пътуваме посока Велико Търново и там да изчакаме напътствия. По прогноза се очакваше вятър с посока Изток - Североизток, а с него и Митака да прелети на запад. Съответно ние да чакаме на половината на пътя, приседнали на хладно в някоя кръчма в компанията на Светльо.... еееххх мечтиии. НемА кръчма, видяхме Светльо за по едно здрасти и се отправихме към Омуртаг където ни чакаха Валя, Маги и Венко с буса, радиостанции и всякаква техника. По последни данни Митака прелиташе по-скоро на юг, след това се оказа някъде над нас, а след това в посока Търново...кратък брифинг на крайпътна отбивка и хайде по конете! Отново напред...или пък назад май се пада...въпрос на възприятие ;)
Пак се озовахме в Търново, но тотално изгубили комуникация с пилота. Нямаше връзка по радиостанцията, а телефона изключен. Естествено тук отново дойде ред на съзнанията да започнат според модела си да рисуват най-различни сценарии. Никой не си го призна, но по угрижените физиономии се подразбираше, че нарисуваните картини не са много розови. Венко като врял и кипял в радиовръзките ни поведе към най-високата точка наоколо - Арбанаси. И след няколко пъти "Митко, чуваш ли не Митко?" се оказа, че Митко чува, а след малко дори се обади и по телефона. Беше кацнал в Еленския балкан. С помощта на GPSа го открихме сравнително бързо, по залез на една нивичка в планината.
Последва стандартната процедура по прибиране на такъмите, след което се отправихме към село Гърдевци и една прекрасна къща за гости....Еми какво да ви кажа - Баня с топла вода...чисти дрехи...и барбекю на двора. А как се виждат звездите в тези планински селца....все едно ще протегнеш ръка през кристалния въздух и ще ги стигнеш. Всъщност някои от нас бяха толкова изморени, че дори ръката си не можеха да протегнат.
Равносметката за деня: 105 км по права линия прелетяно разстояние и 5часа и 36 мин полетно време. ( чак се чудя дали физиката на мързеливите съзнания би издържала такова нещо )
На следващия ден добре отпочинали закусихме с диня и кафе...инрересна комбинация. Телефонна консултация с нашия главен метеоролог Даниел и решение за излитане от Скалско ( до Габрово ) или изтегляне с лебедката от летище Поликраище. След още един бюлюк телефонии се озовахме на старта на Скалско заедно с Обрешката ( пара пилот, наш любезен домакина на х. Божур и най-вече готин човек ) След нас на старта дойдоха Дидо, Момчил, Светльо, Пламен ( ако съм пропуснала някой извинете )
А старта... нямам думи. Идеален за пара и безумен за делта! Без почти никакъв наклон, след което отвесни скали. От скалите надолу въздушните потоци се усилваха и изтичаха през една фуния създавайки турбуленция и завихряне от дясно. И ето тук моето съзнание би казало: " Хубава разходка си направи до тук, сега си вземи крилото и се върни обратно" Но аз съм си страхлива явно. Митака разпъна и излетя. След един фалстарт и с помощта на Момчил и Венко като ветропоказатели. А за нас наблюдаващите освават няколко години по-малко живот. Поне за мен това си беше много страшно, а по възгласите на Валя мисля, че и на нейната глава има няколко бели косъма в повече. Склон, термика и отпътува.... силният северен вятър по прогноза предначерта задача по посока Ивайловград.
Минахме прохода Шипка и се отправихме към Стара Загора. По пътя се разделихме с Кире, който промени курса към морето. Около Стара Загора прелитащият се обади да съобщи, че е кацнал не къде да е ами до ябълковата градина на Милен :) Умората си беше казала думата. Не съвсем удобната екипировка, малкият размер на крилото и недостатъчната му скорост бяха причина за прекомерното физическо изтощение. Моето съзнание ражда асоциацията с това да спиш на легло, което ти е съвсем малко по-късо отколкото трябва. Дори лекото свиване на краката води до постоянна тъпа болка, която те тероризира цяла нощ, а на сутринта си смазан. Представям си какво е да летиш с къса сбруя...двойно по-гадно.
И така след кратка среща с Милен, Мирка и малкия Никола поехме отново на път. Аз с Микрата към Казанлъшко, а цялата останала група към София. За мен се очертаваха няколко чудесни дни почивка на любимата ми вила със семейството и кучето :) Откъсване за известно време от летящото ежедневие, посрещане на изгрева с йога на двора, готвене и грижи за импровизираната био градинка с домати и подправки...голям кеф.
Интересно нещо е човешкото съзнание...това което моето би възприело като почти невъзможно, а реализацията му като подвиг на собствената воля и повод за гордост, работливото съзнание възприе по-скоро като разочарование и не достатъчно добро представяне. А това само го амбицира да постигне повече и да опитва отново и отново...
Слава Богу, че дизайнерите на съзнания са създали различни видове!
« Последна редакция: Август 15, 2012, 18:58:32 pm от Vassy »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Василено, ти си талант !!!   Cтрахотно писание...това трябва да го сложите на челна страница със снимки...напълни ми душата. Ха-ха, "работливото съзнание"..излезе му нов прякор . Този психологически увод ми напомни малко за един разказ-шедьовър на Джеймс Търбър...мисля че се казваше Разрушителните сили в живота. ( "Destructive forces in life") има го в превод на български в книгата "Панаир", най смешното четиво на което съм попадал

http://downwithtyranny.blogspot.com/2010/01/thurber-tonight-let-your-mind-alone.html

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
 ;D голям талант няма що :) ще намеря непременно книгата за да прочета, че ако се пробвам да го изчета на английски и си го превеждам в момента ще загубя удоволствието от четенето.
Ей една снимка, която не можах да сложа вчера


Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
 Васи, наистина написаното увлича и пресъздава атмосферата, благодарности за което!Мисля си, че с едно крило по размерите ти Митак резултатите биха били задоволителни дори и за теб.Макар, че 5 часа и половина полет си е подвиг.
Повече въздух в гърдите и крилата!