Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Национален турнир 2012 ще се проведе в Кюстендил с основен старт Конявка планина с дата 31 август - 2 септември

Автор Тема: Мероприятие "Национален рекорд по делтапланеризъм 2012"  (Прочетена 18787 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Здравейте, делтапланеристи! От 1 до 14 август организираме мероприятие със състезателен характер, а именно подобряване на националния рекорд на България за крос кънтри :) Предвиждаме посещение на състезанието-семинар в Шумен, полети от Невша и Шуменското плато, както и изтегляне с лебедка от различни подходящи за целта места и прибиране до къмпинга.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Всъщност до 16 август, като 15 и 16 се застъпват със състезанието в Шумен.  Основен пътеводител ще е времето и метеорологията. Всеки е добре дошъл на стартовете, които ще ползваме. Информация наи-добре по телефона, защото мобилен интернет няма на разположение и е допълнителна отговорност. За момента преминава фронт и след него прогнозите не са много лоши, но не са и много добри. Основно преобладаващ е северния вятър, а не желания изток, североизтик. За момента - режим изчакване!!!
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Утре ще посетим старта на Невша. Прогнозите не са нещо особенно, но един е варианта да се провери :)
Всеки полет е важен!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Днес 105км  :) от Шумен до язовир Йовковци за 5.36 часа. утре ще видим

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
 Йеее, това е добро постижение, явно формата е на върхово ниво.И аз имах два полеа в Събота и Неделя от моето склонче на село Голака.
 Каквото и да си говорим 105км са си голямо изпитание за телото.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Днес прогнозите са за северозападен вятър. Отправяме се към поликраище и околностите. довечера повече инфо.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Днес излетях от "Скалско", старт близо до Велико Търново. Денивелацията е 250 метра и веднага трябваше да хвана термика. Термично е и работи добре.  Резултата е подобрен рекорд за височина с делта (по спомени от вариото около 4200м.) и 98 км. прелет. Явно с това крилце няма да стане рекорден прелет. Крилото е много добро, но не и за прелет с голяма дистанция. Тъй като и двата дни летяхме заедно с парапланери, извода ми е, че лети малко по-зле от нов парапланер. Наистина 5-6 часов полет си е изпитание за тялото, а днес само 2-3 ми се видяха доста. Най-важното е, опита и като позитивното изживяване. Утре ще сваля траклоговете и ще споделя впечатления :)
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Шумен - яз. Йовковци
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/3989
Скалско - Радиево
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/3990

За височинния рекорд явно по барометър ми е давало по голяма височина, а по GPS e 3971 m. което пак е подобряване.

Основните изводи които мога да направя за момента са:
1. както и подозирах дълго време, сега си доказах, че старите крила (90-95 година) летят по-лошо от последен модел парапланер.  Просто най-накрая летяхме в едни и същи условия и като се погледнат траклоговете става пределно ясно, че скороста на модерен парапланер е по добра от стар делтапланер.

2. Полета с делтапланер е доста по уморителен от полет с парапланер. Изискава се малко тренинг за да се издържа 5-6 часа във въздуха. На следващия ден бях изморен и ми беше още по трудно... но и за това си има причини.. виж точка 3.

3. За дълги прелети екипировката трябва да е удобна, настроена перфектно, безкомпромисно. В случая имаше много компромиси с моята екипировка. Крилото го пренатоварвам 20 кг., но това е най малкия проблем. Сбруята ми е малка и ми натискаше рамената, окачването ми беше по ниско от нормалното, което доведе до управление с много сгънати лакти, което доведе до бърза умора и болка. Стъпенката за краката също ми беше малка - изтръпване на краката и болка. В общи линии не е хубаво обувките да те стягат ;)

4. Имаще доста силни турболенции, които се замислих дали крилото ще издържи, но издържа и мисля че може още доста да понесе, въпреки че  пренатоварено.
« Последна редакция: Август 08, 2012, 11:15:44 am от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Цитат на Краси относно рекорда за момента:

133.8 км има летяни от руски пилот в БГ, от български пилоти най-голямо разстояние има Антон Антонов, 152 км, но те са отиване и връщане, а не свободен прелет за дистанция. Между другото, сега си задавам и въпроса как се дефинира прелет Отиване и връщане ( Out-and-Return), в смисъл, трябва ли да излетиш от определена точка, да отидещ до друга точка, и после да се върнеш в началната точка. Ако е така, прелета на Антон е различен от тази дефиниция, защото той излита от Сопот, стига до Средногорие, връща се обратно през Сопот и продължава някъде до след Бузлуджа.* Каквото ще да е, това е най-доброто разстояние, летяно в Бг от Български делтапланерист. Крайно време е наистина този рекорд да бъде подобрен, като се има предвид какво правят хората в другите страни с нови крила. За съжаление делтапланеризма в БГ имаше една "дупка" от почти 20 години и сега има известно раздвижване. Пожелавам успех на т.нар. инициатива за подобряване на рекорда.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Излитане от Шуменския източен старт
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=gHHCMTrsSYo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=gHHCMTrsSYo</a>
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Браво, Митак, много добре. Два опита, две стотачки. Ами наистина трябва да си нагласиш сбруята да ти е удобна, това е важен фактор за дълъг полет. За крилото, по дизайн тези новите парапланери постигат 11+ качество, а К2 би трябвало и той да е в тази зона 11-12 , за скорости мисля че постигат към 55-60, но трябва да се гледа и какво е качеството при тези скорости. Това което си мисля е, че К2 ти е малък за теглото, ако го претоварваш с 20 кг, това което се получава е , че челните ръбове се деформират поради по-голямото крилно натоварване, и формата на крилото вече не онази, за която е постигнато най-добро качество и скорост. Това се знае и е валидно и за новите делтакрила. Така че няма да се учудя ако крилото ти е имало качество 10 да речем, вместо 12.
Аре намери си едно прилично безмачтово крило и опитай пак  :D

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Съвсем скоро ще стане това :) Най-после видяхме известните стартове като Невша, Шумен - изток и Скалско. Този в Шумен ми се стори най-добре. На Скалско направих фал-старт без последствия, но не бих излетял пак от там. Имах удоволствието да летя с добри пара пилоти като Бончо, Доктора и Дидо от Велико Търново. Тези полети бяха изкключително полезни за мен, тъй като доказаха сравнението на по-стар 20 годишен делтапланер с ново пара крило. Трак логовете определено са в полза на новите парапланери, като скорост дори. Надявам се скоро да има и подобни ситуации за сравнение с по-нови делта крила, така че да може парапланеристкото общество да добие по реална представа за делтапланеризма. Учуди ме, че само аз летях в тези хубави дни с делтапланер. Очаквах да има и други делтапланеристи.

Имах късмета и възможноста да подобря височиния рекорд с делтапланер - 3971м.

Благодаря на хората които бяха с мен, до мен, под мен, и над мен  , както и на Даниел за перфектната прогноза и напътствия, на членовете от клуба, и не на последно място на Венко, който беше сигурен съпорт от земята.

Силата на термиките, скороста на вятъра, екипировката и уменията на пилота са това което правят прелетите, както и мъничко късмет. Аз определено имам да поработя над всичко. Малко наистина завиждам на Шуменци, за условията които имат и им благодаря за приятелското отношение.
Всеки полет е важен!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Много добре, много добре,
Стискам Палци за ново крилце... :-X
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465


ето една снимка, публикувана по друг повод, но илюстрираща деформацията на бедрото ( челния ръб) от натоварване. Вижда се че платното е и старичко, и се получава голяма тунелност. От това крило не може да се очаква голямо качество.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465


а да видим това...какво ли е това крило? :-*
Подайте салфетките моля...