Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Особености при излитане на безветрие  (Прочетена 2750 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Особености при излитане на безветрие
« -: Декември 13, 2009, 23:54:18 pm »
  Днешният ден беше хубав и ползотворен.На каптажа беше снежно 5-10 см, красиво и безветрие или 1м/s-СИ, което не е голяма разлика ;).Бяхме взели учебното крило и моя Cloud 3.Горе бяхме: Митака, Яввор със Соня и аз с Фрея.Направих три полета, което си беше истинско изпитание за бързо тичане.Слава Богу без фал стартове!Но вече знам как се излета на безветрие, което мисля, че е важно.В смисъл трябва да познавам възможностите на крилото.Явката също подлитна, но за това той ако прецени ще сподели.Направи ми впечатление, че разтоянието прелетяно с Клауда е доста по-голямо от прелитаното с учебния Атлас, дори при безветрие.
 Митака беше до нас през цялото време и ни направи показно, както с учебното така и с моето крило.Има драстична разлика в излитането при 3-5 м/s насрещен вятър и при безветрие.Според мен за излитане без поддръжка си трябват предварителни тренировки спринтово бягане.
 Надявам се тази зима да се налетим, както казва Митака.До нови срещи на баира!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Особености при излитане на безветрие
« Отговор #1 -: Декември 14, 2009, 01:37:11 am »
Днес и за мен беше поучителен ден. Направих три опита за "хврък-кац"-а, като установих, че при безветрие ми е трудно да засиля само с тичане учебното крило. На четвъртия път качихме крилото по-нависоко, но аз реших, че няма да мога да го затичам и се отказах. Е, грам вятър нямаше, да помогне малко  ::) 
Браво на Стани, който успешно в безветрие осъществи три полета и реагираше правилно според ситуацията!
Освен летенето, беше и голяма веселба на заснежения баир. За поддържане на физическата си форма успешно пресадихме няколко борчета, непредвидливо поникнали точно на учебната поляна. За да олицетворим веселото настроение през целия днешен ден, очаквайте и снимки :)
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Особености при излитане на безветрие
« Отговор #2 -: Декември 14, 2009, 18:57:41 pm »
http://deltaclub.bg/gallery/displayimage.php?album=39&pos=0
Тук има малко снимки за хубавия ден от вчера.
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Особености при излитане на безветрие
« Отговор #3 -: Декември 15, 2009, 16:48:00 pm »
Хубаво че сте имали безветрие, да опитате и така.  По принцип за затичването имаме да говорим доста, но набързо две три неща да споделя.
Значи, тичане по склона надолу е трудно, дори без крило. Аз сам се занимавал с лека атлетика навремето, и то точно спринтови дисциплини и да ви кажа, веднаж бягах за една щафета в града, на асфалт, но с нанадолнище. Е, щях да се спъна, вярвайте ми. Просто има нужда от промяна  на стила на тичане с известно адаптиране към наклона. Затова в дебелите книги препоръчват да се правят малко тренировки по затревен склон затичване без крило, просто да се усети наклона.
Другото важно нещо е следното. Затичването с крило става постепенно, ускоряващо и с дълги крачки. Никой не е в състояние да тръгне изведнаж с крило на раменете, като на спринт, да не говорим че ръцете са заети с рамката. Затова първите две-три крачки са по-малки, по-бавни, но постепенно с всяка крачка се ускорява, като това става за сметка на по-дълги крачки,а не по-учестени крачки. Ако крилото е с правилен ъгъл на атака, то си поема само, теглото на крилото също помага при движението  по склона. В този момент погледа е напред, с периферното зрение наблюдавате носа на крилото и краищата, с цел да поддържате правилен ъгъл на атака и хоризонтирано (странично )крило. От снимките виждам Явор затичва добре, с дълги крачки, и ъгъла изглежда добре, малко страните не ми се виждат подравнени, но това може и да е от снимката.

Още един виц за копане:
Един мъж копае малка ямка на една полянка в Булонския лес. Прави ямката , после внимателно поставя чимовете така че да се затреви обратно, но да има вдлъбнато местенце в тревата. Един полицай го загледал, и накрая не издържал и му казал:
- Господине, защо копаете дупка, не знаете ли че това е забранено в този парк ?
-Ами как да ви кажа, господин полицай...имам среща тука с моята приятелка, а тя има една такава гърбица, та исках да и е удобно... ;D

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Особености при излитане на безветрие
« Отговор #4 -: Декември 15, 2009, 22:16:39 pm »
Поздрав од Македонија  до екипата на Каптажа!!

Гледам убаво друштво и уште поголем ентузијазам.
Се радувам дека заживува повторно делтапланеризмот во Бугарија и ако треба помош тука сум  да помогнам (имам копач и лопата):)) 

А следната пролет  ќе гледам  да одвојам неколку дена да дојдам и да летаме заедно.

Никола