Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите
Екранен ефект
Marin:
Ето това достига около 500км/ч. по спомени и носи над 300 тона товари.
http://pelikan4o.blog.bg/technology/2010/03/10/ruskiiat-raketonosec-quot-lun-quot-ili-quot-proekt-903-quot.508573
million_miracles:
Та да си дойда на въпроса!!! При обтичане на крилото се създава високо налягане под него и ниско над него, но как се отнясят те към околното налягане. Под крилотот по-високо ли е от околното налягане, или този "тунел" зад самолета се получава само от завихрянето ??? Има ли отношение закона на Бернули при екранен ефект?
Marin:
Подемната сила при самолетите е резултат повече на разреждането по горния контур, от колкото надналягането по долния контур на профила. Т.е. надналягането е относително близо до атмосферното налягане, но разреждането е по-голямо. Когато има граунд ефект обаче надналягането също е голямо, в резултат на което подемната сила е много по-голяма.
million_miracles:
Какво се случва тук с аеродинаимката? :-\
http://www.youtube.com/watch?v=asJqvrikQSA
ivo@home:
Е на това му викам Super STOL aircraft! Страхотно!
Само нещо не мога да си обясня тази работа с летенето на ниска скорост.Дали е само от допълнителното завихряне?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия