Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите
Екранен ефект
Marin:
Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу. И точно затова апарата излетя първо с опашката ( заби нос, защото ЦН е доста зад ЦТ и при толкова ниска скорост на излитане хор. стаб. е неефективен и не може да балансира пикиращия момент ) Според мен 'decalage' е голям в сравнение с обикновените самолети, за да може при ниски скорости да се балансира пикир. момент. Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.
ivo@home:
--- Цитат на: Marin в Април 12, 2011, 20:03:45 pm --- Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу. И точно затова апарата излетя първо с опашката ( заби нос, защото ЦН е доста зад ЦТ и при толкова ниска скорост на излитане хор. стаб. е неефективен и не може да балансира пикиращия момент ) Според мен 'decalage' е голям в сравнение с обикновените самолети, за да може при ниски скорости да се балансира пикир. момент. Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.
--- Край на цитат ---
Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу
Че насочва въздушния поток надолу и назад се вижда веднага. И така трябва да бъде.Това, което ме учуди, е големият ъгъл на поставяне на крилото.Говоря за ъгъл на поставяне, защото не видях там нещо да се движи.Поправете ме , ако греша. При известните STOL aircraft ( ZLIN, CH701) ъгълът на поставяне е голям на предкрилките, крилото е нормално поставено.Жалко, че няма моделче да се изчисли. :(
Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.
Ми те си чисти winglets, дават странична стабилност ( или по крен, както казваш).
Според мен играта е с основното крило.Защо е толкова надолу????
Marin:
,.. а пък според мен това изобщо не е крило. Искам да кажа, че то не създава подемната си сила вследствие на обтичането му. Подемната сила я създава вентилаторът. По-скоро този апарат ми е по-близо до хеликоптерите а не до самолетите. Наклонената повърхнина зад вентилатора е само направляваща потока повърхнина. И за да се докаже твърдението ми, че това не е крило в истинския смисъл на думата трябва учтиво да се свържем със собственика на модела, да го помолим да го литне. След това той да бъде така учтив да спре вентилатора в полет и да демонстрира качествата на крилото като планер. Според мен ще падне като л....о ;D ;D :o
ivo@home:
--- Цитат на: Marin в Април 12, 2011, 20:45:37 pm ---,.. а пък според мен това изобщо не е крило. Искам да кажа, че то не създава подемната си сила вследствие на обтичането му. Подемната сила я създава вентилаторът. По-скоро този апарат ми е по-близо до хеликоптерите а не до самолетите. Наклонената повърхнина зад вентилатора е само направляваща потока повърхнина. И за да се докаже твърдението ми, че това не е крило в истинския смисъл на думата трябва учтиво да се свържем със собственика на модела, да го помолим да го литне. След това той да бъде така учтив да спре вентилатора в полет и да демонстрира качествата на крилото като планер. Според мен ще падне като л....о ;D ;D :o
--- Край на цитат ---
Мдаа, има доста логика в твоите думи.Но едва ли са го замислили по този начин. Все пак си е прототип и нищо повече.Вярно, сега е по-близко до хеликоптера.Но тази наклонена повърхност, както я наричаш, си играе важна роля, както при STOL.Едва ли ЛА ще падне , ако спрат "вентилаторите".
По-скоро авторотацията, в съчетание с подвижната част, ще "носи".Крилото, което в момента е повече задкрилка, ще е подвижно в крайния вариант,просто няма как да не е.ЛА трябва да може да планира, иначе няма сертификат.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия