Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Екранен ефект

<< < (3/3)

Marin:
 Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу. И точно затова апарата излетя първо с опашката ( заби нос, защото ЦН е доста зад ЦТ и при толкова ниска скорост на излитане хор. стаб. е неефективен и не може да балансира пикиращия момент ) Според мен 'decalage' е голям в сравнение с обикновените самолети, за да може при ниски скорости да се балансира пикир. момент. Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.

ivo@home:

--- Цитат на: Marin в Април 12, 2011, 20:03:45 pm --- Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу. И точно затова апарата излетя първо с опашката ( заби нос, защото ЦН е доста зад ЦТ и при толкова ниска скорост на излитане хор. стаб. е неефективен и не може да балансира пикиращия момент ) Според мен 'decalage' е голям в сравнение с обикновените самолети, за да може при ниски скорости да се балансира пикир. момент. Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.

--- Край на цитат ---

Това е цилиндричен центробежен вентилатор, който насочва струята си назад и надолу
Че насочва въздушния поток надолу и назад се вижда веднага. И така трябва да бъде.Това, което ме учуди, е големият ъгъл на поставяне на  крилото.Говоря за ъгъл на поставяне, защото не видях там нещо да се движи.Поправете ме , ако греша. При известните  STOL aircraft ( ZLIN, CH701) ъгълът на поставяне е голям на предкрилките, крилото е нормално поставено.Жалко, че няма моделче да се изчисли. :(

Крайните крилца са с елерони и служат само за стабилизиране по крен. Подемната им сила е малка.

Ми те си чисти winglets, дават странична стабилност ( или по крен, както казваш).

Според мен играта е с основното крило.Защо е толкова надолу????



Marin:
,.. а пък според мен това изобщо не е крило. Искам да кажа, че то не създава подемната си сила вследствие на обтичането му. Подемната сила я създава вентилаторът. По-скоро този апарат ми е по-близо до хеликоптерите а не до самолетите. Наклонената повърхнина зад вентилатора е само направляваща потока повърхнина. И за да се докаже твърдението ми, че това не е крило в истинския смисъл на думата трябва учтиво да се свържем със собственика на модела, да го помолим да го литне. След това той да бъде така учтив да спре вентилатора в полет и да демонстрира качествата на крилото като планер. Според мен ще падне като л....о  ;D ;D :o

ivo@home:

--- Цитат на: Marin в Април 12, 2011, 20:45:37 pm ---,.. а пък според мен това изобщо не е крило. Искам да кажа, че то не създава подемната си сила вследствие на обтичането му. Подемната сила я създава вентилаторът. По-скоро този апарат ми е по-близо до хеликоптерите а не до самолетите. Наклонената повърхнина зад вентилатора е само направляваща потока повърхнина. И за да се докаже твърдението ми, че това не е крило в истинския смисъл на думата трябва учтиво да се свържем със собственика на модела, да го помолим да го литне. След това той да бъде така учтив да спре вентилатора в полет и да демонстрира качествата на крилото като планер. Според мен ще падне като л....о  ;D ;D :o

--- Край на цитат ---
Мдаа, има  доста логика в твоите думи.Но едва ли са го замислили  по този начин. Все пак си е прототип и нищо повече.Вярно, сега е по-близко до хеликоптера.Но тази наклонена повърхност, както я наричаш, си играе важна роля, както при STOL.Едва ли ЛА ще падне , ако спрат   "вентилаторите".
По-скоро авторотацията, в съчетание с подвижната част, ще  "носи".Крилото, което в момента е повече задкрилка, ще е подвижно в крайния вариант,просто няма как да не е.ЛА трябва да може да планира, иначе няма сертификат.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия