Други > Бля бля бля
Как да преведа pitch?
ivo@home:
--- Цитат на: krassihg в Април 06, 2011, 18:34:14 pm ---Иво, няма да намериш предвод на Pitch с една дума. просто си има думи на англииски, които не се превеждат с една дума. Това са езиците, кво да ги правиш...примерно думите hand и arm на български са ръка, ама на английски са две различни неща. Пич по принцип има 13 различни значения,(ха-ха...нещо като думата "таковам", в бг език има безброй значения)..но в авиацията се ползва в смисъл на наклон, стръмнина...т.е. ъгъл на наклон по надлъжната ос...в бг терминологията има думи като кабриращ и пикиращ момент , които описват positive и negative pitch.
--- Край на цитат ---
Благодаря , Краси.Точно кабриращите и пикиращите моменти са последната ми идея за превод ( писал съм по-горе).Явно ще се откажа от първоначалната идея и ще превеждам в зависимост от ситуацията и контекста.
million_miracles:
Може да кажем - ъгъла на поставяне на латите спрямо кила. В смисъл технически на чертеж да е зададен определен ъгъл на всяка лата. А вече контролирайки делтапланера (и под влиянието на различни атмосферни динамични условия ) променяме общо ъгъла на атака на всичките. Разлика почти няма. Поравете ме ако бъркам. Както понякога няма дума за превод на една чужда, така имаме и по няколко словосъчетания за едно и също нещо.
Според мен това от всичките народи минавали, тъпкали и поробвали родинката ни. В превода на немските книги термините са едни, в руските други.
Ааз се чудя как да обясня на учениците що е това, дето се прибира делтапланера в него?
Калъф, чохъл, торба, сак, баг? Кое е българското?
ivo@home:
--- Цитат на: million_miracles в Април 06, 2011, 19:32:49 pm ---Ааз се чудя как да обясня на учениците що е това, дето се прибира делтапланера в него?
Калъф, чохъл, торба, сак, баг? Кое е българското?
--- Край на цитат ---
Аз си избирам калъф :) Тоя чохъл, само като го чуя , и ме напушва на смях. ;D
P.S. Контра въпрос - какво си избираш, дограма, скелет или каркас на делтапланера ? ??? :D
Marin:
По-горе дефинираш ъгъла на поставяне като ъгъла, сключен между САХ и хоризонта. Сигурен ли си? Защото това , по дефиниция, е ъгъл на атака, а не поставяне! Навсякъде, където съм чел по въпроса, ъгълът на поставяне се мери между САХ и надлъжната ос на самолета(оста на фюзелажа).
Ъгълът на поставяне (incidence) e ъгъла между САХ и надлъжната ос на фюзелажа при самолетите. Но делтата няма фюзелаж а едно крило, което ако приемем, че лети хоризонтално срещу вятъра ( конкретен частен случай ) може да кажем, че ъгъл на поставяне е ъгъла между САХ и хоризонта, а ъгъл на атака ( алфа ) е ъгъл между САХ и токовите линии на потока ( вектора на скоростта на потока ) Разликата е в това, че потока и хоризонта не са успоредни( и точно затова не може да се твърди, че това по дефиниция е Алфа ). Искам да кажа, че вятъра в този конкретен случай може да е под ъгъл спрямо хоризонта.
Малко се бъркаш, според мен. По-горе писах, чв ъгълът на поставяне е фиксиран в 99,99% от случаите. И той не се променя!
Ъгълът на поставяне по дефиниция както казахме е ъгъл между САХ и надлъжната ос на фюзелажа. Хордата по дефиниция е права минаваща през атакуващия ръб и изходящия ръб. Изходящия ръб обаче е подвижен при повечето съвременни самолети ( механизация на крилото - клапи, елерони,..) Ако клапите са спуснати на 45 градуса примерно. Тогава по дефиниция хордата си минава пак през атакуващия и изходящия ръб, нищо че вече хордата не лежи в профила, а извън него ( покрай него ). Сега вече разбираш, че в 99.99% от случаите ъгъла на поставяне не е фиксиран а се мени по желание на пилота. Например, ако клапите са спуснати вече имаме значително по-голям ъгъл на поставяне в сравнение, ако клапите са прибрани.
разликите в ъглите на поставяне[/b][/i]. Защото имаш 2 ъгъла - първият вече го сдъвкахме сериозно. Вторият е САХ на елеватора къмто надлъжната ос.И, когато изчисляваш нов модел, определяш разликите в ъглите на поставяне, за да можеш да определиш тримната скорост.Спирам дотук , защото темата за разликата в ъглите е доста обширна и с 2 реда , написани някъде, не може да се уточни.По-важното е друго:
Тази разлика както я наричаш ти в английския е известна под името ( decalage- ъгъл между САХ на крилото и САХ на хор. стабилизатор )
Ето едно интересно промо на едно двд (става дума за авиомодели ), което казва интересни неща.
http://www.youtube.com/watch?v=M09IzbffHWQ
Ще е много хубаво да бистрим политиката на по няколко бири. Нищо, че аз не пия никакъв алкохол :)
Marin:
Защото имаш 2 ъгъла - първият вече го сдъвкахме сериозно. Вторият е САХ на елеватора къмто надлъжната ос.И, когато изчисляваш нов модел, определяш разликите в ъглите на поставяне, за да можеш да определиш тримната скорост.Спирам дотук , защото темата за разликата в ъглите е доста обширна и с 2 реда , написани някъде, не може да се уточни.По-важното е друго:
Тази разлика както я наричаш ти в английския е известна под името ( decalage- ъгъл между САХ на крилото и САХ на хор. стабилизатор )
Ето едно интересно промо на едно двд (става дума за авиомодели ), което казва интересни неща.
http://www.youtube.com/watch?v=M09IzbffHWQ
Ще е много хубаво да бистрим политиката на по няколко бири. Нищо, че аз не пия никакъв алкохол :)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия