Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Национален турнир 2012 ще се проведе в Кюстендил с основен старт Конявка планина с дата 31 август - 2 септември

Автор Тема: max glide ratio  (Прочетена 8699 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
max glide ratio
« -: Януари 27, 2010, 15:44:50 pm »
...
« Последна редакция: Юли 14, 2010, 04:50:23 am от ivo@home »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #1 -: Януари 27, 2010, 19:56:37 pm »
Ами да, добре си се ориентирал. Жалко, но не успях да намеря performance airspeeds and polar curves за нито едното от крилата. Чрез тях на лесно би се доказало логичното ти обяснение. Но аз мисля също, че е така. Но също мисля, и че много малко фирми предлагат подобна информация като sink ratio и best glide ratio. В смисъл, това е доста субективно число. А има ли го, хората веднага почват да го сравняват, а едно крило е съвкупност от много фактори, и най-вече управляемост и стабилност при различни скорости. Конкретно за двете крила, мисля, че е голямо постижение, ако са постигнали 1:10. И аз останах очуден от Falcona на Wills Wing, колко опънат изглежда, макар че е с 90% единична повърхност и открита напръчка. Много е лесно за управление и с нетърпение чакам първите термики да го пробвам и на тях. Малко се отпленсах, да се върнем на крилата на които си се спрял. Мисля, че Funfex ще се държи по добре при продължителен полет, по лек ще е за управление, както и поведението му в термика, защото е с плаваща напръчка. Направих си труда да погледна, че и Perfex e с плаваща напръчка. Нови фърчилки -нови неща :) Слагам снимка на скелета на Perfex, да се види плаващата напръчка. Но за да се оценят реално двете крила трябва поне по 10~15 часа и на двете, а не самоцелно glade ratio само. Като бях малък, единственото, което ме интересуваше за някоя кола е - "колко вдига" Същата работа е и тука.
Всеки полет е важен!

Неактивен chicho

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 86
Re:max glide ratio
« Отговор #2 -: Януари 27, 2010, 23:22:50 pm »
има едно нещо което се нарича благоприятна скорост.............. при големите самолети, крайслерска. а също и макКреди кръг..... и т.н. но ако ще да го обяснявам тук, предпочитам да цепя дърва на Герман. или ако  друг да цепи, апък аз ще му разправям. но всъщност не се натискам. Краси е теоретика в този сайт. а за качествата на делтите мисля има една много проста формула. класирането от състезанията!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #3 -: Януари 28, 2010, 00:21:29 am »
Е убу де, ама човека пита за крило дет не вярвам да го има в състезанията  ;)
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:max glide ratio
« Отговор #4 -: Януари 28, 2010, 06:29:31 am »
Качеството на едно крило е равно на отношението между подемната сила и челното съпротивление ( което от своя страна е сума от няколко други съпротивлениа, на триене, на налягане и  индуктивно)Подемната сила при еднакви други променливи се мени според скоростта и ъгъла на атака ( а те са почти вързани в делтата)Когато ъгъла на атака расте, подемната сила расте пропорционално, но с това нараства и съпротивлението. Идва един момент в който подемната сила стига максимум и след това рязко спада поради откъсването на потока от крилото ( срив)
Както и да е, ако приемем че едно крило има определена подемна сила при дадена скорост, все още има какво да се мени по съпротивлението, и то е...с каква сбруя и в каква позиция го летим. Напълно е възможно с една много обтекаема сбруя и при идеално положение на тялото това крило да има качество 10. Ако сложите една по-скапана сбруя с много колани и въжетии, качеството веднага ще загуби 1-2 единици поради нарастване на челното съпротивление.Finsterwalder в site-a си твърди и подчертава че това крило имало качество 10..хубаво, може и така да е, но с не каква да е сбруя. Затова Willswing се въздържат да споменават качество на крилата си, за да няма после претеции на пилотите, ама що мойто крило не прай качество16

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #5 -: Януари 28, 2010, 09:36:14 am »
Краси, не съм съгласен с теб за Wills Wing, че не споменават за качеството на крилата си. Но просто не го правят с число, а полярна крива. Всъщност от нея могат да се извадят  характеристикте на крилото, което е доста професионално и всички производители на делтапланери би трябвало да представят такава информация. От тях, за всяко едно крило може да се види качеството за всяка една скорост на съответното крило. А имайки двете полярни криви на двете крила наложени една върху друга, много лесно бързо и точно се добива представа за двете крила. ivo@home, предполагам че си добре с немския, поискай информация от производителя за двете крила, и по точно въпросните polar curves. Ако имат такава информация, би трябвало да ти я дадат.
Всеки полет е важен!

Неактивен chicho

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 86
Re:max glide ratio
« Отговор #6 -: Януари 28, 2010, 11:25:03 am »
само малка поправка: челното съпротивление естествено, че зависи от формата на сбруята. но по-зависи от съдържанието на сбруята!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:max glide ratio
« Отговор #7 -: Януари 29, 2010, 08:08:31 am »
http://www.willswing.com/Articles/Article.asp?reqArticleName=PolarData#

Да, ве, Miracles, но ако погледнеш в тази тяхна статия, ще видиш че те сами признават колко е трудно да се представи акуратна полярна крива. Те самите казват че данните се разсейват до такава степен, че се покриват едни с други не само между отделни крила, ами и между отделните класове крила...което до известна степен отговаря на въпроса на Иво...и си казват че им е било политика през последните 20 години да не публикуват данни за полярите на крилата си.

Accurate polar data is very difficult to measure. Although we have made many attempts over the years to measure actual glider performance, we have found that even with the best instruments and the most careful measurement methods, the level of scatter in the measured data is very high, and in fact eclipses the differences in performance between one model of glider and another, or even between one class of glider and another.

It has been our policy for 20 years not to publish claims of specific L/D performance, because of the problems cited above with measuring the data accurately and because the use of published performance claims by pilots to compare one glider to another inevitably leads to performance "inflation."
« Последна редакция: Януари 29, 2010, 08:14:37 am от krassihg »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:max glide ratio
« Отговор #8 -: Януари 29, 2010, 08:32:12 am »
http://www.vivaf1.com/images/glossary/drag.png

тука една картинка да илюстрирам значението на челното съпротивление. Това са две форми с еднакво челно съпротивление. Площта на сечението на обтекаемата форма е 22 пъти по-голяма от тази на плоското кръгче, и въпреки това имат еднакво челно съпротивление. Представете си сега коланите и въжетата на една стара сбруя тип кукун и направете сметка какво съпротивление прави...или си представете една камера закачена по крилото  или уред с квадратна форма колко вдига съпротивлението. Затова казвам че меренето на качеството е сложна работа и е много относително точно поради различното съпротивление което крилото и пилота могат да създадат...а подемната сила ше е една и съща..оттам идва разликата в качеството

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #9 -: Януари 29, 2010, 15:13:28 pm »
..., че те сами признават колко е трудно да се представи акуратна полярна крива...
Е да де, ама виж, че хората искат цифри, за да могат да сравняват. Затова и комерсиалноста в парапланеризма е довела до следните таблици(цък тук) , каквито досега не съм успял да открия за делтапланери. И макар, че са относителни, не им пречи да ги дават с едно число точност до запетаята. Абе смях в залата и чесане на езици е цялата работа 8) Летене му е майката, и незнам, кой би си помислил, че като си купи едно крило, ше му е за цял живот и никога няма да го смени, защото си е купил вече идеалното крило. Само във въздуха с други крила можеш да разбереш къде  е твоето крило. ..и както казва Чичо и съдържанието в сбруята. Иво, което и крило да вземе, все ще е щаслив, защото това е ново крило. А като се сгъва на два метра, може и до БГ да си дойде с него.
Всеки полет е важен!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Re:max glide ratio
« Отговор #10 -: Януари 29, 2010, 19:27:19 pm »
Мда.. тва мойто изказване е за бля бля ама...:
Едни са фенове на мерджама, други на бмв 3- ти на голф 5, 4-ти  (кат мен ) на ауди!
А аз понеже съм балък, обаче,  карам едно червено ферари (не се стряскайте- форд фиеста) и харчи като трабант 4-5 на сто.  ;D ;D ;D и се возя където ми е кеф. Предполагам, че и при крилата го има този момент!
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #11 -: Януари 29, 2010, 19:54:14 pm »
Колко вдига? ;D
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:max glide ratio
« Отговор #12 -: Януари 30, 2010, 02:29:26 am »
Иво, аз мисля че си на прав път. Човек трябва да си определи приоритетите в този спорт...дали лети за кеф, дали лети за да се състезава, но е важно също да се отчита и възрастта. С годинките пилотите стават с по-бавни реакции, по бавно тичат и въобще нещата са други от гледна точка на физически възможности. Затова е добре човек да си сложи ръка на сърце и да си каже какво точно иска от този спорт.Аз за себе си знам че не искам точилка вече..въпреки че все още мога да пробягам 100 м за 14 секунди ( което разбира се е смешно за младежите). Но ако имаш добър поглед върху нешата с термиките, все още можеш да направиш приличен прелет дори с не толкова наточено крило. Е, ще имаш ограничение с максималната скорост на вятъра, но в крайна сметка за какво ти е да летиш при вятър над 8-9 м/с...виждал съм как се лети и на 20 метра в секунда..но не е никакъв кеф.
А един пилот в щатите прелетя с Фалкон 240 мили...значи може и това, при добри условия и при добри умения.Факт е също че пара-планерите прелитат големи дистанции въпреки че са с качество 8-9-10.
 Важното е крилцето да е добре управляемо, да има ниска сривна скорост, да е леко, да се сглобява на късо за съхранение. Така че напълно те подкрепям. Miracles си има свое мнение за тези крила ( по точно те са байдарки за него, но той е млад, живота е пред него.. :D :D :D)
За мене идеалното крило би било нещо от сорта на Магик-4, но ако може да е по-леко с два-три килограма, и да се сгъва на късо. Магик-а беше невероятно добър за термика, имаше прилично качество и скорост и се кацаше лесно с него. Аз съм сигурен че има по-съвременни версии на този тип крило, но не мога да кажа нищо са Фексовете, защото не съм ги летял.
Знам за едно добро съвременно крило, което наподобява като управляемост Магик-а, това е Airborne Стинг 3...26 кг, много лесно управление, слънце...само не се сгъва на късо...но за летене за удоволствие явно е добро.http://www.airborne.com.au/images/pdf/Skywings_Sting3.pdf

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:max glide ratio
« Отговор #13 -: Януари 30, 2010, 10:20:57 am »
Мога само да се радвам за всичко случващо се  :)  най вече, че скоро ще има още един пилот на делта! От време на време и аз летя с байдарки, то тандема си е байдарка и с кеф бих си взел и един Funfex? Ще го вадя от задния джоб и ще го разгъвам по бързо от парапланер  ;) и изобщо няма и да се сетя за max glide ratio
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:max glide ratio
« Отговор #14 -: Февруари 01, 2010, 01:00:06 am »
 Да сте живи и здрави!Пълните ми душата като ви слушам.И моята байдарка(каквото и да значи това) не е първа младост ама вчера на Расник за няколко минути полет ми даде толкова, че цял живот ще си го помня.....



   До скоро на баира!
Повече въздух в гърдите и крилата!