Иво, аз мисля че си на прав път. Човек трябва да си определи приоритетите в този спорт...дали лети за кеф, дали лети за да се състезава, но е важно също да се отчита и възрастта. С годинките пилотите стават с по-бавни реакции, по бавно тичат и въобще нещата са други от гледна точка на физически възможности. Затова е добре човек да си сложи ръка на сърце и да си каже какво точно иска от този спорт.Аз за себе си знам че не искам точилка вече..въпреки че все още мога да пробягам 100 м за 14 секунди ( което разбира се е смешно за младежите). Но ако имаш добър поглед върху нешата с термиките, все още можеш да направиш приличен прелет дори с не толкова наточено крило. Е, ще имаш ограничение с максималната скорост на вятъра, но в крайна сметка за какво ти е да летиш при вятър над 8-9 м/с...виждал съм как се лети и на 20 метра в секунда..но не е никакъв кеф.
А един пилот в щатите прелетя с Фалкон 240 мили...значи може и това, при добри условия и при добри умения.Факт е също че пара-планерите прелитат големи дистанции въпреки че са с качество 8-9-10.
Важното е крилцето да е добре управляемо, да има ниска сривна скорост, да е леко, да се сглобява на късо за съхранение. Така че напълно те подкрепям. Miracles си има свое мнение за тези крила ( по точно те са байдарки за него, но той е млад, живота е пред него..
)
За мене идеалното крило би било нещо от сорта на Магик-4, но ако може да е по-леко с два-три килограма, и да се сгъва на късо. Магик-а беше невероятно добър за термика, имаше прилично качество и скорост и се кацаше лесно с него. Аз съм сигурен че има по-съвременни версии на този тип крило, но не мога да кажа нищо са Фексовете, защото не съм ги летял.
Знам за едно добро съвременно крило, което наподобява като управляемост Магик-а, това е Airborne Стинг 3...26 кг, много лесно управление, слънце...само не се сгъва на късо...но за летене за удоволствие явно е добро.
http://www.airborne.com.au/images/pdf/Skywings_Sting3.pdf