Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Коняво-о-о  (Прочетена 22460 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен malena

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
Re: Коняво-о-о
« Отговор #75 -: Октомври 05, 2012, 18:57:10 pm »
Значи утре 10 часа тръгваме за коняво. Това време не е за изпускане.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Коняво-о-о
« Отговор #76 -: Октомври 06, 2012, 09:08:20 am »
 +1 за Коняво в неделя!Любимото ми място, там ми беше прохождането като делтапланерист.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Коняво-о-о
« Отговор #77 -: Октомври 06, 2012, 19:43:38 pm »
Днес на Коняво - 4 делти и 60 парпланера. Всички въз въздуха, давене почти нямаше. Аз се отчетох с 2 часа разходка из въздуха. Малко ми беше нервно в началото с толкова крила покрай мен. Някои от тях летят както им дойде, с други по добре центрирахме термиката и нямаше проблем. Като цяло аз съм доволен, имам да изчистя още неща по екипировката. Едно от тях е да си скъся още окачването за делтапланера.
Всеки полет е важен!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re: Коняво-о-о
« Отговор #78 -: Октомври 07, 2012, 07:35:04 am »
Хубав ден се получи вчера на Коняво :) Както каза Митака - 4 делти и ято парапланеристи. Времето беше перфектно - челен вятър на старта без много турбуленция. Litespeed-а се понесе пръв във въздуха, а ние отдолу коментирахме каква чудата гледка е сред толкова парапланери. Разликата в скоростта е осезаема. След него излетях аз с моя Sting, а малко по-късно и Чичо и Тони. На мен ми беше малко притеснено, че ще трябва да летя с толкова народ около мен, но в крайна сметка проблем нямаше. С три пари въртяхме заедно в една термика, но всичко си беше ок. Изгубихме я на една и съща височина и се разпръснахме в различни посоки. Максимума, който успях да направя като височина е 478м над старта. ( по данни на GPS-a ). Това му беше първо летене в термика на това крило. Предния път пак беше термично, но явно аз съм била окачена доста назад и всичко беше ужасно трудно. Дори да го накараш да завие си беше мъка. На Петрохан поизчистихме някои неща и сега утравлението е по-добро. Отново имам ужасна мускулна треска, понеже явно трябва да съм още малко по-напред.
Друг проблем, който забелязах е тясната рамка. До сега съм летяла все с крило с широка рамка и там командите са по-лесни, защото имаш голям диапазон да преместиш тялото. Тук преместването е много ограничено и съответно трябва да компенсираш с яко изнасяне на краката. Никакви проблеми, когато термиките са "мазни" и големи. Когато обаче рязко те подпре от едната страна и се опита да те изсипе на страни....олеле зор. Аз се чувствах като гимнастичка. Държиш краката колкото може по-изнесени и се напичаш като глист на ламарина дето се казва. За съжаление по-голяма команда няма как да подам понеже се удрям във рамката. Естествено придърпвам, ама то и това не е лесно в тази позиция на тялото понеже се опитваш да се хлъзнеш настрани и надолу... абе мани :D Иначе крилото лети хубаво. Още няколко полета и мисля, че ще се споразумеем. Забелязах нещо интересно вчера. Не знам дали си въобразявам, ама сякаш завива по-лесно, ако преди завоя му подадеш лека обратна команда....ще видим.
Иначе за деня се отчетох с около 40мин полет. С първата термика в ляво от старта набрах гореспоменатата височина. Още 100-200м и все си бях тръгнала към Радомир... Ама не посмях с ново крило и малка височина ( че и съм си новобранец )
След като изгубихме тази термика пообиколих малко над старта и пуснах напред към селото. Над равнината термика йок! Викам си ще се каца. И без друго ръцете ме боляха доста вече. Ама над кацалката кацане йок! И айде пак на въртележката. За още 200м. Умората си каза думата и избягах от термиката - едно две кръгчета към селото и отидох да кацам.
Сега отново откривам съществуването на неподозирани мускули на неподозирани места по тялото. Голяяяма мускулна треска ме е затресла.

Ама пак бих летяла де. Днес се очертавал хубав ден!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Коняво-о-о
« Отговор #79 -: Октомври 07, 2012, 08:14:35 am »
Васи, крилото би трябвало да си лети ок дори и с тази малка рамка. Може би не избутваш достатъчно напред когато накланяш за завой. Тури си една камерка на кила и една отстрани и се огледай как завиваш. По отношение на точката на окачване:
  Планерите най-добре се тримуват като се слагат едни влакна на горната повърхност, в зоната на около 60-90см от кила, залепени с тиксо на платното назад, където е единична повърхност. Когато летиш, пусни ръцете и гледай сянката на влакната по платното...ако влакната са насочени назад или поне до около 30 градуса настрани, значи си ок. Ако влакната се мяткат настрани или дори обратно, това значи че планера е тримуван твърде бавно ( близко е до срив). Всичко това в спокойна атмосфера , разбира се.
« Последна редакция: Октомври 07, 2012, 08:23:44 am от krassihg »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Коняво-о-о
« Отговор #80 -: Октомври 07, 2012, 08:17:44 am »
А ето как е на срив...
Тези кадри съм ги извадил от мое филмче, сложих си камера на кила, вдигната на стойка и насочена надолу към платното, да се вижда движението на преждичките. Добре е да имаш и втора камерка отдолу да се вижда кога караш с отпуснати ръце и да сравняваш.
« Последна редакция: Октомври 07, 2012, 08:22:29 am от krassihg »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Коняво-о-о
« Отговор #81 -: Октомври 08, 2012, 11:22:20 am »
Ето полета на Васи. Усилията и и редовното летене почват да дават резултат.
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4470
Всеки полет е важен!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re: Коняво-о-о
« Отговор #82 -: Ноември 09, 2012, 15:39:33 pm »
По прогноза за неделя дават някакво много хубаво и сравнително топло време с южен ветрец... Желаещи да идем на Коняво???

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Коняво-о-о
« Отговор #83 -: Ноември 10, 2012, 09:39:55 am »
 За сега съм в групата на желаещите, пък току виж се позасили ветреца да пореем.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re: Коняво-о-о
« Отговор #84 -: Ноември 11, 2012, 08:56:55 am »
Супер :-) срещата е 10:30 на паркинга на Billa на бул. България.

Неактивен bobysan71

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re: Коняво-о-о
« Отговор #85 -: Ноември 13, 2012, 20:09:06 pm »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=WAU3H4yrOsg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=WAU3H4yrOsg</a>

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Коняво-о-о
« Отговор #86 -: Ноември 14, 2012, 08:40:55 am »
За първи път виждам , въжето за отваряне на ципа да се връзва около С. б. . Ако се заключи на по-къс ход , голямо забиване ще се получи. Въпреки , че направи почти всички грешки характерни за един "нобранец", при заход за кацане , надявам се , че връзването не е причината за грохването.

Неактивен bobysan71

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re: Коняво-о-о
« Отговор #87 -: Ноември 14, 2012, 10:14:02 am »
Да сега и аз го забелязах.Не е било нарочно.Просто го дръпнах и оставих.А грохването е от не достатъчно набрана скорост.Изправих се в завой и вместо да придърпам гледах да го изправя.

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Коняво-о-о
« Отговор #88 -: Ноември 14, 2012, 10:27:54 am »
Много добре. Щом си забелязал две от основните грешки , които правят и "майсторите"  значи , че си достатъчно отпуснат.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Коняво-о-о
« Отговор #89 -: Ноември 23, 2012, 21:24:00 pm »
Мда...забелязвам и аз че нещо много късно се изправяш ( виждам го на няколко различни полета вече)...на този етап е по-добре да се изправяш по-отвисоко( 10-15 метра над земята) и да си приключил със завоите, за да можеш да се концентрираш върху скоростта и момента за избутването. Иначе ти стават много задачи за мислене  и резултата не е добър. Другото е че това крило мисля че е за по-леки пилоти, т.е. с твоето тегло му идваш тежък и съответно скоростта се увеличава и прозореца за избутване се стеснява. най-добре е да летиш с крило за твоя размер и да се учиш с него, а не да си разбъркваш навиците . летейки с различни крила.
 Това с връвта е доста неприятно, трябва да си залепяш връвта за сбруята, мисля че има велкро за целта. Такива изпълнения чупят ръце и крака понякога. Спомням си че Сашо Божилов навремето чупи нещо поради неотваряне на ципа на сбруята.