Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Склоново реене

<< < (2/2)

Stani:
 При едно реене на Расник, като заходих за кацане последния ми завой бе по вятъра съответно с по-голяма земна скорост, което ме заблоди донякъде, мислейки че като обърна срежу вятъра ще имам глаид с приблизителна скорост.Но уви след завоя на финалната права се озовах над една 20-25 метрова топола и за мое учудване не пробивах както очаквах.И ако в нормални условия от тази височина бих имал глаид от 200-300 метра в този случай пробих някъде към 60 метра.Естественно не се наложи да придървявам, но летейки бавно над тополата разбрах за какво иде реч.Така че при заход за кацане в силни условия се налага стабилна корекция в разчета.

malena:
Затова Расник е едно добро място, защото има една топола само :)))))))

krassihg:
Стани, когато летиш и има вятър, в зависимост от скоростта и посоката на вятъра твоя ъгъл на планиране се променя много осезаемо. Ако искаш да видиш как се променя, погледни полярата на крилото си. При липса на вятър, пускаш една допирателна от центъра на координатната система към полярната крива. Тази допирателна ти дава ъгъла на планирането (показва ти качеството-виж синята линия). Ако имаш да речем вятър 36 км/ч, пусни си една допирателна от точката която съответства на 36 по хоризонталата.( виж розовата линия)  Тази нова допирателна е доста по-стръмна, това е какво ще ти е качеството в 10 м/с насрещен вятър. А ако пробваш да летиш на 70 км/ч, пусни една допирателна от 70  към полярата и ще видиш колко стръмно, почти няма да можеш да пробиваш на 20 м/с ( виж черната линия).
Същото нещо може да се приложи за попътен вятър, просто пускаш допирателни от точки наляво от нулата ( все едно отрицателни стойности). Тогава допирателната става мно-о-го по-полегата, т.е. летиш с голямо качество спрямо земята.
Тази поляра е за Дискус де, да не бъркаш с твоята байдарка. Но принципа е същия, просто полярната крива ще е малко по-лоша, особено с необтекаема сбруя.

Stani:
 Да, Краси разбирам го това, но това тогава ми беше първото летене в толкова силен вятър и нещата докато не ги изпиташ реално в ситуация с даденото крило на теория и фърси да си няма как да ги свърже мозъка тези факти.Инак то е много близо до акъла, че щом се е усилил вятъра захода се коригира рязко не може да се пробива но в нетипична ситуация мозъка реагира неадекватно докато не се изработи път.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия