Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Склоново реене

(1/2) > >>

million_miracles:
Едно приятно филмче с учебен делтапланер Кондор, който се рее на малък склон на морето
 http://www.youtube.com/watch?v=5t1VJsLlAg4

million_miracles:
И нещо доста дълго и приятно
http://www.youtube.com/watch?v=KldhAQ8WVVM

Stani:
 За мен реенето е наистина привлекателно и винаги се радвам, когатона склона има добър вятър за такъв тип летене.Интересното е, че като начинаещ се плашех от по силния вятър, който после се превърна в песен за моите уши ::).Пък спускането с колело е нещо което също задоволява адреналиновия глад.

admin:
Един от най-лесните и приятни начини да останем дълго време във въздуха е склоновото реене. Подходящ вятър за склоново реене е такъв със скорост между 5 и 10м/с срещу склона. Тъй като летим срещу вятъра земната скорост е относително ниска. Това прави склоновото реене изключително привлекателно за околните наблюдатели. Изглежда лесно и безопасно.
Завивайки обаче по посока на вятъра земната скорост става висока и евентуален сблъсък със земята може да бъде причина за сериозен инцидент, дори смърт.
Обикновенно такива грешки се допускат при завой на 360градуса, близо до склона. Тук е уловката. Близко може да значи както 20м. така и 50м. или дори 100. Всичко зависи от скороста на вятъра. Когато един пилот няма достатъчно опит за да направи точна преценка е хубаво да се застрахова с предостатъчна дистанция от склона и земята. Най добре е да се избягват завои на 360гр. а да се наблегне на змейки, при които в съчетание с вятъра се получава крабинг и земната траектория всъщност е под формата на осморки. Друга опасност е отвяване назад от склона и подадане в ротора. За това е необходимо по време на целия полет да се наблюдава метеорологичната обстановка. Да се следи за скоростта на вятъра като се наблюдава относа спрямо земята и да не се допуска преминаване зад билото на склона. Ако се усети засилване на вятъра да се излезе напред и да се кацне в безопасна зона на конкретното място. При снижаване в силен вятър да се има предвид градиента на вятъра особено при завой ниско до земята с цел избягване на срив и загуба на управление на крилото. Също трябва да се има предвид увеличената турбуленция от триенето на вятъра в земята. За целта е необходимо да подходим със запас от скорост.

Kiril:
Също така да не се избутва трапеца при кацане,ако е ниска
скоростта спрямо земята(което значи - силен вятър).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия