Стани, когато летиш и има вятър, в зависимост от скоростта и посоката на вятъра твоя ъгъл на планиране се променя много осезаемо. Ако искаш да видиш как се променя, погледни полярата на крилото си. При липса на вятър, пускаш една допирателна от центъра на координатната система към полярната крива. Тази допирателна ти дава ъгъла на планирането (показва ти качеството-виж синята линия). Ако имаш да речем вятър 36 км/ч, пусни си една допирателна от точката която съответства на 36 по хоризонталата.( виж розовата линия) Тази нова допирателна е доста по-стръмна, това е какво ще ти е качеството в 10 м/с насрещен вятър. А ако пробваш да летиш на 70 км/ч, пусни една допирателна от 70 към полярата и ще видиш колко стръмно, почти няма да можеш да пробиваш на 20 м/с ( виж черната линия).
Същото нещо може да се приложи за попътен вятър, просто пускаш допирателни от точки наляво от нулата ( все едно отрицателни стойности). Тогава допирателната става мно-о-го по-полегата, т.е. летиш с голямо качество спрямо земята.
Тази поляра е за Дискус де, да не бъркаш с твоята байдарка. Но принципа е същия, просто полярната крива ще е малко по-лоша, особено с необтекаема сбруя.