Други > Бля бля бля
Как да преведа pitch?
ivo@home:
--- Цитат на: Marin в Април 06, 2011, 00:15:07 am ---
При делтата ъглите на поставяне и на атака се променят постоянно в близост до задния ръб и при крила от по-нисък клас са отрицателни.
. Аз разбирам ъгъла на поставяне като ъгъл между хордата на крилото САХ ( средна аеродинамична хорда ) и права успоредна на авиохоризонта. Ако приемем, че пилота не движи рамката то този ъгъл може да се промени, заради деформация на крилото( деформация по оста Х ). При безмоторниците този ъгъл е - ъгъл между САХ и базисна или нулева линия на фюзелажа ( условно линията минаваща през носа и по протежението на тялото ). Между другото забелязвам, че някои модели крила имат и хор. стаб. Той управляем ли е или не? При самолетите по конвенционалната схема ( без схеми - "патица"; "съчленени" и т.н. ) хор. стаб. работи при отрицателни ъгли на атака ( при хоризонтален установен полет ) и създава отрицателна подемна сила. Така че общата подемна сила на самолета се намаля със стойността на подемната сила на хор. стаб. Чудно ми е как вашите делти са устойчиви по курс, след като нямат вертикален стаб. Ефекта на тунела при съвременните крила е пренебрежимо малък си мисля. Като гледам разни клипчета виждам, че плата е много добре изпънат и крилото е относително кораво и с фиксиран профил. На стабилността по курс предполагам, че много помага стреловидността на делтите. Ако теоретично съществува делта без стреловидност, то тя трябва да има верт. стаб. или да образува хубави тунелчета :)
--- Край на цитат ---
Здравей, Марине!
Всичко, описано от теб по-горе, е вярно. Явно тази статия няма да е за тебе, наясно си с нещата ( то не съм и очаквал друго от човек, който лети на парапланер и се занимава с авиомоделизъм) :)
Не разбирам какво значи това! Ако имаш предвид гъвкавостта на делтата съм съгласен
Точно това имам предвид. Гъвкавото крило е основната отличителна черта на делтата.Съчетанието усуканост, S-профил, тунелност + стреловидност прави делтата уникален летателен апарат,който е способен ( при по-нисък клас) сам да си намери оптимален ъгъл на атака, да бъде устойчив по курс и още и още, без да разполага с опашни стабилизатори, било те вертикални или хоризонтални.
Тунелност има и при новите модерни крила! Загледай някое друго видео и ще го установиш.Вярно , тунелът не е толкова ясно изразен като при едно старо Рогало, но го има.Всъщност, голямата "новост" при крилата от по-висок клас - променливата геометрия (VG) - влияе точно на тунелността като изпъва или отпуска платното, това е цялата и работа.
Ъгъл на поставяне - умишлено не постнах дефиницията му както и разликите с ъгъла на атака.Ти си авиомоделист и съм сигурен, че го знаеш, дори най-вероятно ще го обясниш по-добре от мен. Затова се задоволих само с посочването на разликите.Най-важното е, че този ъгъл е променлив при делтата (меко гъвкаво крило), а не фиксиран като летателните апарти , разполагщи с фюзелаж и стабилизатори.И ефектът му при делтата е малък, в статията дори не се споменава.Вместо това се говори за ъгъл на обтичане.
Самолетите тип "Canard" и тези с променлив ъгъл на поставяне - дай да оставим тази тема засега. Предлагам да я разчовъркаме на по бира.(Като си представя само колко бири ще се изпият ;D ;D)
Хоризонталните стабилизатори, които си видял са управляеми, но не могат да се сравняват със същите при самолетите - тяхната функция при делтите ( все още ) не е толкова комплексна.
million_miracles:
--- Цитат на: ivo@home ---Хоризонталните стабилизатори, които си видял са управляеми, но не могат да се сравняват със същите при самолетите - тяхната функция при делтите ( все още ) не е толкова комплексна.
--- Край на цитат ---
Иво, сигурен ли си, че са управляеми? Не са ли само са с определен ъгъл? Може да са управляеми при твърдите крила, но при делтапланерите, мисля че не са. Относно превода от друг език на български определено има доста объркващи моменти. За мен PITCH е въздействие на крилото по напречната ос. Най-често той се отнася за ъгъл на поставяне и ъгъл на атака. Между последните две разликите са много малки. Ъгълът на атака се променя от пилота по време на полет. А ъгълът на поставяне е по скоро база, при който се изчисляват или сравняват различни параметри и ъгли на крилото.
ivo@home:
--- Цитат на: million_miracles в Април 06, 2011, 11:59:50 am ---
--- Цитат на: ivo@home ---Хоризонталните стабилизатори, които си видял са управляеми, но не могат да се сравняват със същите при самолетите - тяхната функция при делтите ( все още ) не е толкова комплексна.
--- Край на цитат ---
Иво, сигурен ли си, че са управляеми? Не са ли само са с определен ъгъл? Може да са управляеми при твърдите крила, но при делтапланерите, мисля че не са. Относно превода от друг език на български определено има доста объркващи моменти. За мен PITCH е въздействие на крилото по напречната ос. Най-често той се отнася за ъгъл на поставяне и ъгъл на атака. Между последните две разликите са много малки. Ъгълът на атака се променя от пилота по време на полет. А ъгълът на поставяне е по скоро база, при който се изчисляват или сравняват различни параметри и ъгли на крилото.
--- Край на цитат ---
Нека да уточним какво разбираме под упраляемост. За мен управляеми означава НЕ фиксирани.Тоест, можеш да променяш ъгъла.Стабилизаторите на Томас Пеличи са такива.
Този на снимката може да се вдигне само нагоре, както се вижда. Има TÜV от DHV и се продава свободно. В момента при DHV се тества нова версия, която се движи нагоре И надолу.Последното е доста по-близо до хоризонталния опашен стабилизатор на самолета.
При Аерос Комбат стабилизаторът е фиксиран, доколкото съм чувал. ( Не съм го виждал и не мога да твърдя със сигурност)
P.S. Сега попитах един познат - на Комбата е монирана джаджата на Пеличи.
ivo@home:
--- Цитат на: million_miracles в Април 06, 2011, 11:59:50 am ---
За мен PITCH е въздействие на крилото по напречната ос. Най-често той се отнася за ъгъл на поставяне и ъгъл на атака. Между последните две разликите са много малки. Ъгълът на атака се променя от пилота по време на полет. А ъгълът на поставяне е по скоро база, при който се изчисляват или сравняват различни параметри и ъгли на крилото.
--- Край на цитат ---
Митак, прав си , така е , но не искам да пиша подобно обяснение във всяко второ изречение.Това е моят проблем. В тестовете на DHV и в дебелите книги се говори за запас от (въртящи) моменти.Хубаво, но искам статията да остане лесно смилаема, без много формули, така че всеки да го разбере.Не мога да очаквам от един читател да е спец по физика и аеродинамика и да е на ти с интегралите.Иначе бих превел статията на Джон Дикенсън.(Да,де, при 180 страници си е повече книга :) )
От опит установих, че да говориш на някого за ъгъл на атака и ъгъл на поствяне едновременно е доста объркващо - хората губят нишката и ефектът е никакъв, на края нищо не са разбрали.Човекът е написал статията много разбрано, почти на научно-популярно ниво, и аз искам така да остане.Всичко , споменато там, сме го чували. Знае се какво е усукване , стреловидност, тък и т.н. Все пак смятам да вмъкна някое и друго опростено обяснение на подобни термини.Само този pitch ме мори.Просто търся дума или някакъв кратък израз, който да замести понятието pitch в текста.
Един пример: наскоро си говорих с един приятел, който не се интересува от летене , но просто искаше да знае какво е това спрог.Знае думата на немски, все пак му е матерен език, но като я чуе и се блещи,както повечето немско говорящи ;D Чудих се известно време и на края му обясних , че това е ограничител. Защото спроговете това правят,подпират крилото отдолу, ограничават пропадането му и гарантират някакво минимално усукване.
Та ето в този дух търся превод на pitch.
million_miracles:
Това не го бях виждал за промяната на хор. стабилизатор :) сложно, но може би яко
--- Цитат на: ivo@home --- Та ето в този дух търся превод на pitch.
--- Край на цитат ---
надлъжен ъгъл на наклон
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия