За Сопот да си кажа-на 1-ви Август се побих рано-рано на Сопотския старт.
Бях се окачил и чаках вятър и кураж,а на 50 м.зад мен се бяха събрали 50-тина пара-пилоти,понеже беше първият ден на пара-състезание.
Вятърът беше Ю-ЮИ,при челен(Ю)тръгнах.Засилих се яко,планерът излетя.Почти веднага си напъхах краката в сбруята,и в този момент силен Източен(откъм лявото крило) ме завъртя към склона.Впрочем не успя напълно,а нa 90 градуса,понеже веднага контрирах със завой наляво и придърпване на трапеца.Държах в това положение,усещах,че полека ще обърна към долината(дясното ми крило беше на няколко метра от склона),но се движех доста бързо спрямо земята,право към западния ръб на склона.Не отпусках и за миг пълния натиск на трапеца надясно,и придърпване на макс.Това ми поддържаше почти успоредния на склона,постепенно извъртащ ме отново към долината курс.Прехвърлих западния ръб опасно близо и ми поолекна-склона се поотдалечи,имах голяма височина....Чак сега се хванах долу за спиидбара,въпреки,че краката ми бяха отдавна в сбруята.Но бях убеден,че крилото ми не е в ред,че профила му е нарушен.Почнах да правя завои наляво и надясно,борейки се с пулсациите,но държах трапеца през цялото време придърпан на макс.-струваше ми се,че благодарение на това успявах да управлявам, а и губех височина-а аз исках ДОЛУ.
Като поснижих почнах да се кьоря за жици,и като видях празно място,(тук вятъра ми се струваше западен)заходих с десен завой над водоемче с рибари,в тази посока.Умишлено се снижих екстремно до около 2 м.,за да не подмина безжичната местност(посеви разни),и тогава почнах да поизбутвам трапеца.С този запас от скорост мислех,че ще имам дълъг приземен ефект,но посевите се оказаха високи 2 м.,и приличаха на зелено жито.Т.е.приземен ефект не можеше да се получи.Бобутнах още малко трапеца и почнах да ги бруля.Като взех да заоравам в тях,избутах силно, и пропаднах между посевите,за щастие вече в самия им край,до черен път.Счупено бедро на трапеца все пак-планера се извъртя надясно,понеже лявото му крило излезе от посевите-края на нивата.
Е,това е-цял роман от от една малка случка.
Извинявам се,но като пишех,почнах да се сещам за детайли,които бях забравил,и ми стана интересно.
След като Митко смени бедрата на трапеца и литна с планера,каза,че всичко е наред,т.е. планера не е бил виновен за кривия полет.Кой ли?
Мисля,че при пъхането на краката в сбруята,понеже бях с големи обувки,съм се набрал ,без да искам,на трапеца,а лошата управляемост е била от високата скорост-придърпания трапец.И от там и целия филм.
Сега-с хепиенд
.