Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Избор на подходящи условия за полет

<< < (3/5) > >>

krassihg:
По принцип готова рецепта няма, но винаги е добре да си изработи човек правилна представа за това как въздуха обтича различните препятствия.
Всичко зависи от формата, размера, ориентацията на препятствието и от скоростта на вятъра. В планината допълнително усложбяващ фактор е и термичната турбуленция от термики на ослънчената страна.
Скоростта на вятъра прави голяма разлика в картината. Примерно 2-3 м/с е пренебрежимо малко за турбуленция, но 8-10 м/с може да е абсолютно разбиващо и направо опасно в планината. Спомнете си...аеродинамичните сили се променят с V
 ( skorostta) на квадрат при еднакви други параметри. 2 на квадрат е 4, ама 10 на квадрат е 100.
Освен това зависи от порьозността на препятствието. Примерно зад редица дървета ще има турбуленция, но въздуха някак прониква през тях, но ако е ред сгради, нещата стават други.

http://www.kaper.us/basics/BASICS_040502_hunt_windflow.html

chicho:
за правилното решение, да излетиш или не! то се натрупва , заедно с опита. и прочетеното. което Краси тук толкова штедро и себеотдайно ни предоставя. но искам да обърна внимание върху една друга наша хвърчиларска /човешка/ същност.        скоро беше, бях щтръкнал на Околчица на рампата, в очакване на подходящия порив за да излетя. в очевидно прекрасните УСЛОВИЯ. /за непосветените - УСЛОВИЯ - компонентата движеща цялото безмоторно летене/ да ама вятъра нещо се моташе по храсталаците и не ми обърна особено внимание. стърчах около час! пот, мъка, УСЛОВИЯ чудесни, голяма тумба отзад чака смелчагата да покаже колко е велик! писна ми! ИЗЛИТАМ или СЪБИРАМ? събрах! помогнах за прибирането на другите пилоти, повечето парапланеристи. на кацалката , някой попита Стефан благоевградски - чичо защо не излетя днес, а той отговори простичко. ами защото го е страх!        той не искаше да ме обиди. а изказа една проста истина. която за средностатистическия ЕГО-ИДИОТ е недопустима.                  не се потдавайте на каквито и да било пориви за излитане, с изключение на единствено 100% вътрешна сигурност, че ще стане перфектно. ПЕРФЕКТНО !!!!!! не допускайте никакъв друг фактор да ви повлияе. в процеса на обучение, слушайте инструктора. но и него подлагайте на преценка! показната смелост е изключително вредно анти-качество.

Stani:
 Да благодаря за компетентните мнения и съвети.Разбирам, че влияят както обективни така и субективни фактори(като самопреценка например).Както казват една катастрофа започва да се случва много преди самия физически сблъсък.Има значение вчера какво си ял, какви емоций са се натрупали и т.н.Така, че за да летим безопасно мисля необходима е сто и десет процента трезв ум и отворен постоянно за всяка възможна пропуска и доза подозрителност.

chicho:
а бе , и аз мислех да напиша 110%. ама то пък води до друго, нелетене. а нелетенето е също предпоставка за лоши случки. пак пример - Сливен , във въздуха съм. бясна гадна турболенция.там това е често явление. отказвам се и кацам. мисля. ами , ако всяка трудност ме отказва  и на я преборвам? как ще трупам опит тогава. няма да има прогрес, а регрес.  и скоро пак на каптажа, но само при ламинарни условия. няма формула или проценти. има желание и участие. особено на състезания. там се трупа най-много опит. бих казал дори единствено. и пак там, можеш да се сравниш с останалите, къде си. и какво ти е нивото.

Stani:
  Използвам главно интернет да съблюдавам условията, но често се получават разлики от показанията и реалността на място.Затова имам усещането, че с времето се трупа една интуиця, един емперичен опит, който съчетан с познаване на конкретните места(като география) би дал пълната картина.А не само сухите цифри, на който новобранките, като мен се доверяват.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия