Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Избор на подходящи условия за полет

(1/5) > >>

Stani:
 Веднъж Митака ми каза на Каптажа - "Едно от най-важните неща в делтапланеризма е да си подбереш правилно условията за летене." Може би обвзет от еуфорията на първите полети не обърнах достатъчно внимание на тези думи.За да дойде момента да си изкълча глезена точно поради не добре подбрани условия и тогава ми искристализираха тези думи в мозъка.Пиша тук тези неща , за да се предпазят младите пилоти като мен от подобни грешки.
Отделен е въпроса , че за да направи човек добър подбор на условията за летене трябва да има база от знания.Нека , който има какво да добави и поучи да напише моля!

dssa:
Умерен линеен насрещен вятър...  ;D

skyordie:
Најважно е да го слушаш инструкторот кога ти зборува  ;)

krassihg:
Стани, много добра тема ! Това е нещото за което имах намерение да пиша. На времето четох една много забавна, но полезна статия за това, как да прецениш дали да излетиш или не? Ще я преведа и ще я пусна.
Това което казваш: да си подбереш условията, аз бих го перефразирал малко, защото условията са си условия, или ги има или ги няма, но решението да летиш в тези условия си е твое.Проблема е , че докато набере човек опит, е малко трудно да прецени сам става ли за него днес, или не става. От друга страна, за да напредва човек, трябва все пак малко по малко да бута "летвата" по-високо. Примерно ако никога не е излитал на леко страничен вятър, а само на право насрещен, все някога ще доиде момента да опита и това, с помощта на инструктора де.
Или ако никога не е излитал от отвесна скала, все някога и това ще стане.
Нещата малко приличат на любимата фраза на Катаджиите: Карал с несъобразена скорост...в нашия случай, излетял в условия, за които не е бил подготвен. Проблема се усложнява и от факта, че много често полета с делтапланер трае по-дълго от половин час да речем, и условията могат да се променят драстично за 15 мин дори. И тогава се оказва че си излетял в подходящи условия, но изведнаж се оказваш в опасни за тебе условия. Тука е ролята на инструктора да прецени обстановката и да даде съвет, на базата на по-богатия си опит.Но сам се досещаш колко е критично важно да натрупаш знания по метеорология и аеродинамика, за да се ориентираш какво става с въздуха около тебе и какво предстои да стане.
Исторически погледнато, знам за доста опитни пилоти, които все пак за съжаление са загинали при определени  обстоятелства...да речем Пепе Лопес, или Крис Болгар, или Крис Мюлер, много са...Всеки случай е индивидуален, но аз бих казал че всеки от тях може би е прекрачил границата на безопасното и е рискувал в един момент, и му се е случила случка.  Но ако си поставиш определени твърди критерии за определени условия, и ако не се страхуваш да кажеш А бе...Днес няма да летя, шансовете да оцелееш по-дълго се увеличават. Както казва старата мисъл: "Има дръзки пилоти, има и стари пилоти, но няма дръзки стари пилоти...!"...There are bold pilots, and there are old pilots, but there are no old bold pilots!
Аз лично след някои инциденти съм си поставил граница за вятър до 8 м/с, и то без силни пориви плюс минус 5 м/с да речем, защото знам че това е опасно за крилата с които летим. Нямам проблем с егото..сгъвам си хвърчилото и долу при бирата.

Stani:
  Дааа....Благодаря момчета!
Аз черпя информация от различни източници.Учил съм метеорология малко, чета една книга "Океанът в кйто живеем" имам и някои за делтапланеризма и най-вече на стартовете от по-вещите в занаята.И естественно при дискусийте с инструкора ми - Митака ,които се провеждат по всяко време.Добре е човек да упражнява виждането си за движението на въздуха като флуид невидим за нас.Митака чертае схеми за термиките и потоците околу самата термика....Със сигурност и тук практиката е фактор.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия