Делтапланеризъм > Други щуротии съпровождащи летенето
Моля-съвет за теглото на пилота
Kiril:
Понеже съм ентусиаст,сега си търся планер.И се продава 1 почти нов,за 75-115 кг.пилот без екипировка.Аз съм 75 кг.,но ще сваля 3-5-7 кг.скоро.Фатално ли ще е да съм малко по-лек? ???Мерси.
skyordie:
Za koe krilo se raboti? Najcesto se bara vkupnata tezina na pilotot zaedno so sbrujata i psicko sto nosis so sebe (Clip in ili Hook in).
Znaci sbrujata vo race i na vaga :)
million_miracles:
Ясно е че е най добре да си някъде по средата , но
По-лек пилот на дадено крило ще лети:
1. по-бавно
2. ще пропада с по малка скорот, разбирай в м/с
3. ще е по трудно управляемо, с по дълбоки команди, по инертно
извода е, че в спокойни условия. летене за кеф, без да се гонят показатели 1 и 2 точка с +
В термични и по-силни условия летенето може да излезе от контрол, 3-та точка.
По-тежък пилот на същото крило ще лети:
1. по-бързо, излитането и кацането ще стават с по високи скорости
2. ще пропада повече, поради високата скорост по-трудно ще хваща тесни термики
3. упавлението ще нормално, малко по чуствително
Ако гониш време за прелет в силни условия това е по-добрия вариант.
Щом си му в границите, или много близко до тях, не се притеснявай.
Полета се решава на земята, ще си подбираш условия като за твоите умения и твоето лрило. Това важи за всички.
krassihg:
Ако си му в долната граница, можеш да летиш с баласт няколко килограма ( вода, пясък), един camelback с вода ще помогне. Имай предвид че калъфа на крилото тежи към 2-3 кг, и сбруята тежи и тя 5-6 кила, зависи от модела. Никола правилно запита, тези килограми за тегло на пилота ли се отнасят или за крило закачен? Интересно откъде си сигурен че ще отслабнеш с 5-7 кг...сподели, и ние да отслабваме:-)))).
Ако си начинаещ, помисли преди да си купуваш крило, дали става за начинаещи, да не стане сакатлък. Какъв модел крило си си избрал, сподели ако не е тайна.
Виж този линк с обяснение за теглото на пилота:
http://www.willswing.com/specsKey.asp?theClass=hg&theModel=falcon3#optimumPilotBodyWeight
набързо преведено:
Това е диапазона на теглата, в които даден планер предлага оптимална комбинация от аеродинамично качество и контрол. Като цяло, този теглови диапазон е определен без припокриване между две последователни размери от същия модел, така че той може да послужи като ясна препоръка за даден пилот, на кой размер планер теглото му е оптимално. То се изразява като телесно тегло, а не като теглото за окачване, защото повечето пилоти по-точно знаят телесното си тегло, както и поради това че промените в в теглото на окачване, които включват добавяне или изваждане на тегло от системата или принадлежностите, няма да имат същите последици, за съответния оптимален размер планер, отколкото промени в телесното тегло на пилота. (Например, не ставате по-силни, когато добавяте тегло към сбруята.) Пилоти, които са в близост до разделителната линия на оптимално телесно тегло между два размера на даден модел планер може да изберат да отидат в по-голям размер, ако искат да оптимизират скоростта на пропадане в слаби условия, докато жертват до известна степен контрола в по-силни условия и планирането при по-високи скорости,
... или към по-малкия размер, ако искат да се оптимизират за контрол в по-силни условия и планиране на по-високи скорости, като жертват до известна степен скоростта на пропадане в слаби условия.
Като цяло не е вярно, че кацането става по-лесно, като отидете на по-голям размер планер - по принцип, предимството на малко по-бавната минимална скорост, е повече от компенсирано от намаляването на контрола върху избутването при кацане с по-големите размери планери. За пилоти в близост до разделителната линия, по-ниското ниво на пилотски умения или опит като цяло сочи, че по-добрият избор е по-малък размер.
Kiril:
Здрасти.Бях се спрял на Seedwings Spyder 15,дават го за 75-115 кг,БЕЗ сбруята.2550 евро.Ама се отказах,сега съм капарирал едно старичко Wills Wing,за 69-95 кг.Пък по-нататък ще му мисля.Цялата екипировка втора ръка ще я купувам,скоро тръгвам за планера.Пак ще питам-малко по-друго нещо сега:
На Голф 3 ако му сложа багажник на тавана ,мога ли да докарам планер безпроблемно от Германия?Къс пакет го дават 3.8 м
Има и друго-аз даже не съм виждал на живо делтапланер досега,не знам за какво става въпрос.Ще купувам и всичко от Германия втора цедка,от обявите.Та,от там може пак да питам за разни работи ,дали си струват.Бих свършил работа на някой,ако е в разумни граници.Моля,кажете нещо за транспорта на планера.Мерси.
Интересно откъде си сигурен че ще отслабнеш с 5-7 кг...сподели, и ние да отслабваме:-))))
Е,ако се тъпче човек и мързелува,ясно е,че като хукне по баирите,ще свали.Дупките в колана ми говорят :)
Ако си начинаещ, помисли преди да си купуваш крило, дали става за начинаещи, да не стане сакатлък.
Яко начинаещ съм,и този планер не бил за Begginers,ми каза човека.Ама пусти мерак,в такъв филм ме забърква,а не мога да го спра.
Ако някой има Анти-планеро-мераклийски илачи,бих взел,честно.Да се оттърва.Ама ,а де-Bayer само аспирин правят.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия