Другото изкючително важно нещо е предполетния hang check. Трябва да заемете полетно положение и вие и вашия помощник да се уверите че всички колани, въженца и карабинери са в правилна позиция.Въженцата и коланите е много лесно да се оплетат и това ако не се забележи преди старта, става кофти. Имали сме и случаи на карабинер, който дори не е бил напълно затворен, а закачен по чудо на средата на ширината на коланчето за окачване. Пилота забелязва това едва в полет, и то след като е направил няколко уинговера.Просто карабинера се е забил в коланчето като кука и така е стоял през целия полет, с отворена вратичка. Как е станало това, да не се забележи на hang check-a ? Най-вероятно помощника е гледал отпред, откъм носа, и тогава странната позиция на карабинера не се забелязва. Затова при hang check винаги трябва да се гледа и отстрани, и да се проверява дали вратичката на карабинера е напълно затворена и осигурена със завъртане на втулката по резбата докрай.
А на времето четох един още по-абсурден случай, и то с велик пилот...Жерар Тевено...на състезание, как се е закачил, не е ясно, но веднага след излитане става ясно че окачването му е прехвърлено около страничната рамка и естествено силно ограничава управлението. Той обаче не загубва самообладание, изправя се , стъпва на рамката, обхваща я с ръце и успява да се откачи и да се закачи отново правилно. Това ми се струва невероятно, но е факт. Просто човека има гигантски опит и самообладание.