Аз съм се теглил и на Мото-делта в БГ , и на самолетче тука на Morningside. Важно е да има дисциплина и синхрон между двата апарата. Теглещия да лети в права посока ( или в плавен завой) без резки смени на височина и посока, за да бъде предвидим за тегления пилот. А тегления пилот трябва да следи много внимателно промените във височината на предния и да реагира с бързи, но малки промени с цел да е винаги на една височина с него. Ако предния започне да се издига нагоре, задния прибутва малко рамката, за да увеличи ъгъла на атака и да започне да се издига. В момента в който се изравни по височина, придърпва малко обратно и така. Ако се окаже по-високо, придърпва за да загуби малко височина и да се изравни отново. Това е най-важното. Ако види че по някаква причина не може да коригира и се създава опасно положение, откача се и това е...
Тука основно се използват самолетчета Dragonfly, производство на Мойес. Те са безспорно най-добри поради голямата си мощност, маневреност и много ниска скорост, която да е в диапазона на скоростите на делтите.
Имай предвид че тегленето по принцип е движение на два летателни апарата и е една динамично променяща се система. Промяната на височина и посока може да става със всеки един от тези апарати, затова синхрона е критично важен. Ако се лети в силно термично време, или в във ветровитo време и турбуленция, това може да доведе до излизане от синхрон и създаване на опасни ситуации, при които е важна бърза реакция и да си сигурен че бушона на връзката ще сработи, ако се окаже че по някаква причина претоварването се увеличи. Ако не сработи, може да поставиш и теглещия в опасно положение, и да се стигне до дори фатални последици ( което не ти го пожелавам, но се е случвало, знам за такива ситуации дори с много добри пилоти, като Джон Пендри навремето...мисля че теглещия пилот загина поради завъртане на крилото и поради факта че не беше с колани към седалката, изхвръкна от мотото и падна)