Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Малко аеродинамика

<< < (2/2)

krassihg:
Прав си , стават такива работи...и аз си спомням първите 360 срещу терена на склонa Чепън, доста здрави нерви се искат да не променяш скоростта когато се понесеш към склона с по-голяма скорост. Тогава летяхме с бате Емо, имаше към 10-12 мс юг.
А за ъгъла на атака, мисля че разбирам какво искаше да каже Стани. Когато си на наклонен терен, въздуха се отклонява според терена и затова трябва да си наклониш носа на крилото надолу, за да е с подходящ ъгъл. Това е особено важно когато има плоско плато и после наклон. Засилваш се по равно, но после терена се сменя с наклон и се оказваш с прекомерно голям ъгъл на атака.(Подобни условия съм имал на връх Ореляк, в Пирин.) Точно за това исках да наблегна на факта че независимо от теренните условия, винаги трябва да мислим какво е относителното движение крило-въздух и да поставяме ъгъла съответно на това.
Между другото, при делтите има и един ефект, който всъщност помага при излитане от стръмен склон. Крилото поради вградените си анти-пикиращи устройства се навежда само според потока, просто краищата на крилото се повдигат и носа се навежда. В този момент при излитане може да се получи леко спъващ ефект на рамката, особено ако няма спеед-бар, почва да се блъска в краката .Всичко това при силен вятър де. Ако вятъра е нула, всичко зависи от пилота..той си тича, той си прави "вятъра" и той си наглася ъгъла на атака. ;D

million_miracles:
Тук ми се е налагало да излитам при подобни условия на Витановци. Казвам подобни, защото има отвес, но е малък. Не е достатъчна височината крило да набере скорост орт пропадана при безветрие. На Витановци се лети за да се рее, а за склоново реене трябва вятър. Денивелацията е към 50-ина метра. Излитането на вятър при такъв отвес става трудно. Най-добре е да има помагачи, които да държат крилото на земята, докато се покаже носа и се наведе колкото може надолу. Идеята е крилото да започне да се обтича с правилния ъгъл на атака спрямо въздушния поток. Всичко което казва Краси, но в една реална ситуация която може да се случи на летящите в БГ. Хората които летят трябва да виждат въздуха с очите си и най-вече посоката и скороста му на движение спрямо всичко останало. Например крилото :)

Stani:
 Да Краси правилно си ме разбрал, а аз грешно съм се изразил, имайки предвид че излитаме в повечето случаи с насрещен вятър, който обтича сколона за това при по стръмен склон може да се наложи и се налага де да се наведе носа надолу за правилен ъгъл на атака.Така има възможност пилота да се затича хубаво и да даде макс потенциална Е на крилото.Инак при по-силен вятър и голям ъгъл на атака бързо се отлепваш, случвало ми се е, но после ако вятъра отслабне крилото остава в сривна скорост.

million_miracles:
Аеродинамика и сили въздействащи на аеродинамичния профил
http://www.youtube.com/watch?v=dY3daNK1Tek

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия