Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Малко аеродинамика

(1/2) > >>

million_miracles:
Скачане с делта от скала с учебни крила


krassihg:
Това е готино...показва колко метра са нужни на делтата да се извади от срив..тръгва от нула и набира скорост...така като гледам, на око, към 30 метра май
И другото важно нещо да се отбележи, че вятъра е практически нула. Подобно положение се получава и при пускане от балон...а ако е от много високо, разредения въздух спомага за още по-дълго гмуркане...

Stani:
 Ей това е доста надъхващо, бива и ние да се упражним в този похват.Гледам, че последния пилот дори не придърпа и пак крилото се извади.Нали ъгълът на атака се задава според терена та затова в този случай трябва да се придърпа крилото.

krassihg:
Ъгъла на атака се задава според движението на въздуха ( относителното движение ), а не според терена ( може би неправилно те разбирам?...). Затова ако терена е силно наклонен и въздуха се движи отклонен нагоре от този стръмен терен, планера се навежда надолу, за да може крилото да стои с подходящ ъгъл спрямо този отклонен въздух. Tука обаче случая е друг. Въздуха почти не мърда ( безветрие) и крилото се оставя да пада свободно, при което след първите няколко секунди вече се получава относително движение на въздуха спрямо крилото. и тъй като крилото пада много стръмно, почти вертикално, носа се навежда така че да се получи нормален ъгъл на атака за създаване на подемна сила. Ъгъла на атака по дефиниция е ъгъла, сключен между хордата на крилния профил и вектора представляващ относителното движение на крилото спрямо въздуха.

Имай предвид че крилото отклонява част от въздуха непосредствено около крилото, поради което този отклонен въздух не се брои ...гледа се посоката на несмутения въздух, което е точно обратно на вектора на движение на крилото...затова се казва относително движение..дали въздуха се движи, а крилото стои, или крилото се движи, а въздуха стои, все едно..за аеродинамиката е важно да има относително движение....е, те това относително движение има вектор на скоростта...та ъгъла между този вектор и хордата на крилото...те това е ъгъла на атака

http://thecfiguy.com/student/aerodynamics/AOA.php

Skyhiker:
Браво Краси, много добрa лекция по аеродинамика.
Няколко пъти ми се е случвало да слушам разговор между пилоти, които имат погрешната представа, че ъгъла на атака е ъгъла с който летят спрямо хоризонта, което е абсолютно погрешно и дори опасно.
Друга често срещана грешка е объркването на наземната и въздушната скорост. Например при склоново реене с леко страничен вятър, когато се движим леко срещу вятъра и обърнем леко по вятъра, се добива чувството за много рязко увеличение на скороста, което при неопитен пилот често води до прекомерно спиране на крилото и от там до срив.
За това е важно, човек да се научи да определя въздушната си скорост, вслушвайки се във относителния вятър, по този начин може да се избегне летене със скорости близки до сривната и от там вероятни инциденти.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия