Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...
Хайде на Расник
malena:
Дерзай, Боби! И ще успееш! 8)
Stani:
Браво Боби добър и поучителен полет.Вятърът е бил подходящ и за реене, но стъпка по стъпка.Аз този ден облетях една могила(Змей могила) в землището на село Строево.Направих пет полета.Височината и е около петнадесет метра стъмна е и от всички страни е поле.Мечта за обучение.Сменя посоката вятъра само завърташ крилото и ти си човека.Отгоре място колкото за една делта а долу бостан, малиии най сладките дини дето съм ял.То като поносиш крилото и яко ожаднява човек, о, гледам динички едни такива малки накрая дето са на сезона, само чупиш с юмрук и набиваш :P.
Условията бяха добри.Първо като отидохме с шурето, кандидат пилот, беше слабо, но към село Марково в подножието на Родопите заваля и задуха ламинарен 4-5м/с и дай само дето сили нямах за повече от пет полета.
million_miracles:
Държа да отбележа, че мястото за летене трябва да отговаря на няколко условия. Да позволява разгъване на крилото без да го грабне вятъра и насочването му в последствие към старта. Чисто място за излитане с възможност за разбег, без пилота да се спъва. Крилото да няма възможност да закача препятствия, които да го отклонят. Терена да е с подходящ за излитане наклон. Крилото преди и по време на старта да се обтича равномерно. Лошо е, когато едното крило се обтича различно от другото. Създава различна подемна сила, вследствие крен и нежелан завой. Ако старта е специфичен, да се вземе предвид и предвидят евентуалните процеси и промени и да им се противодейства по време на излитане с цел запазване на желаната траектория от пилота. Примерно ако могилката е малка и остра. И накрая - чиста площадка за кацане с любеници, без препятствия и неравности, които да правят ротор. Конуса не е идеалната форма за малко учебно баирче. Ако е конус, по-добре да е голям конус.
Stani:
Да прав си Митак.Могилката не е голяма и аз си дадох сметка, че пилота е винаги на ръба дето се вика.Не може да се получи идеалния сколонов ефект.Едва ли тази точно могила ще да е идеалния вариант за обучение.Ако беше малко по обемиста сигрно.
krassihg:
Аз мисля че старта на Боби си беше съвсем приличен за начинаещ който е направил първите си подскоци на Каптажа преди 3 месеца. Имаше увереност в затичването и правилно поддържане на ъгъла на атака. Една малка подробност...затичването е добре да се прави отначало с по-малки крачки, но след това крачките да стават все по-дълги с увеличаване на скоростта. Т.е..скоростта е за сметка на по-дълги и по-плавни и оттласкващи напред крачки, а не толкова на дребни, многобройни крачки, едва ли не следващи крилото . После наистина малко прекалено задържа изправен, може би беше редно на половината или на третината от това разстояние да легне. Някои пилоти при затичването държат рамката умишлено надолу, за да наберат максимално скорост ( спомням си така беше Сашо Божилов) и тогава отпускат да ги дръпне крилото. Мисля че това е въпрос на лично предпочитание, не е задължително. По-важно е да се тича равно-ускорително докато крилото опъне коланите и да се поддържа правилния ъгъл на атака. А бе, добре беше.Личи си значителен напредък от това което видяхмe на Каптажа. Нататък полета ми се стори на моменти че държи високи ъгли на атака, но може да е било илюзия от тази гледна точка.Поздравления за полета!!! :)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия