Делтапланеризъм > За тези които искат да полетят

Въпросите на един начинаещ...

<< < (2/3) > >>

thecreater:
Да... кривене на бедра, сгрухване на крилото.... всяко начало е трудно и бавно.....
...докаро се стигне до свободното летене във втория клип. 

krassihg:
http://www.youtube.com/watch?v=gGND4zHcvzE&feature=related

МНого хора които тепърва поглеждат кам делта летенето, си представят нещата малко като този клип...безгрижно моткане и наслаждаване на гледката. За съжаление истинското летене се постига след доста учене и тичане по баира и веднаж като се научи човек, вече никога не може да погледне към един облак по същия начин, и никога няма да погледне към една планина по същия начин...аз съм го казвал и преди :  знанието убива романтиката, макар че новото познание създава друга романтика...
така е , в живота нищо не е съвършенно.

krassihg:
http://www.metacafe.com/watch/3655705/hang_gliding_ground_instruction/

тука има серия от клипчета на един инструктор от едно известно место за летене в US...Lookout Mountain...
филмчетата са добри, но не си мислете че нещата винаги са така лесни:-)
за Darla...забележи че в началото инструктора е до тебе почти през цялото време...полетите се правят в подбрани
условия на подбрано, добре подържано място за начални тренировки.  

друг интересен метод е този:
http://www.livevideo.com/video/06E2C2F193FA4870996B2B7A8DCD2CFA/stage-flight.aspx
крилото е закачено върху една платформа която се движи със скороста на летене 30-40 km/h,
крилото лети, но инструктора е до тебе и показва непосредствена какво и как се прави.

thecreater:
Да метода с платформата е доста интересен. Така могат да се опознаят основните команди, но мисля, че остава проблема с кацането. В същност така се имитира праволинеен полет? Завои не могат да се правят.
Това го приемайте като въпрос.

krassihg:
Ами на това филмче не се вижда, но отстрани на платформата излизат едни конзоли-прътове, за които е са вързани страничните възли на крилото с известна хлабина, така че да може да се прави лек крен и да се усети какво става с крилото при страничен наклон. Явно системата е за съвсем начално опознаване на крилото и предимно за усвояване на контрола на ъгъла на атака и спазване на посоката. Ние сме правили подобно упражнение без платформа, само с вързани въженца и трима инструктори  ( двама отстрани, един на носа) придържат крилото, а ученика се пробва да лети почти на място. Това се прави когато има силен , но не много турбулентен вятър. Така се преодолява първоначалния стрес от скоростта спрямо земята. При първите полети на един ученик му се събират много неща накуп и много нови усещания наведнаж. Едното от тях е че за да лети, му трябва скорост. Ако няма вятър, за да литне, трябва да се затича поне с 25-6-7 км в час и ако излети, ще се движи поне с около 30-35 км, Ако е на ниско, земята ще бяга доста бързо под него и това може да предизвика съвсем нормална защитна реакциа да забави малко от страх да не се блъсне със скорост. Тогава ученика бута импулсивно рамката и забавя и вкарва крилото в сривен режим, оттам забожда нос или се завърта на пета и се груха, и пита : "кво стана "? Затова е хубаво да се симулира полет , и така да му се спести поне стреса от земната скорост.В същото време ще разбере и ефекта от въздушната скорост и ще започне да прави разлика между двете.
На подобен принцип има тренажори за парашутисти, едни огромни вентилатори, и се хвърлят над струята и тренират фигури и ефекти с ръце и крака.

http://video.google.com/videosearch?q=skydiving+trenajer&hl=en&emb=0&aq=f#hl=en&view=2&emb=0&q=indoor+skydiving

http://www.metacafe.com/watch/3655712/hang_gliding_small_slope/

на мене ми хареса това филмче, защото инструктора показва как при едно правилно засилване  и добре балансирано крило крилото си лети само, той си държи ръцете настрани, за да демонстрира че няма нужда да се гърчиш по рамката , за да летиш...просто остави крилото да си лети и му давай корекции само доколкото е нужно за да пази посока и ъгъл на атака.
Всичко това е валидно само ако крилото е добре центровано разбира се.
завоите се започват да се учат след началния етап, когато вече е усвоен праволинеен полет. При това се правят т.нар змеики - кара се направо, после лек десен, лек ляв и пак направо.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия