Делтапланеризъм > Делтапланеризъм

hanggliding vs paragliding

<< < (2/3) > >>

Skyhiker:
За по голяма ефективност в термиката едва ли можем да говорим, в смисъл не мисля че е от толкова голямо значение.
И аз се кефя на Бончо и Доктора, те имат щастието да живеят на уникално място, даващо възможност за дълги прелети.
Разбира се, в никакъв случай не подценявам опита и уменията им, иначе няма как да постигнат такива резултати, но прелета е съвкупност от всички тези фактори и ако един компонент липсва или се промени, изпълнението на задачата става доста трудно или невъзможно.
Не съм летял на Делта(освен с тандема де :P), но самата идея, че можеш да летиш по ефикасно срещу и странично на вятъра както и големия скоростен диапазон, дават голямо преимущество на Делтапланера пред Парапланера.
Като заключение мога да кажа че, предимството на Парапланера е само в компактноста му и в нуждата от по малко място за приземяване, както и по голямата безопастност във фазата на излитане, поради факта че то може да бъде прекратено безопасно, дори и след ускоряване до скороста на излитане и дори след издигане на няколко метра от земята.
Според мен основно предимство на делтапланера е стабилноста във въздуха и големия скоростен диапазон, както и самото чувство във полет, мен лично по ме кефи :)
И все пак не забравяйте че, най много е спечелил този, който се е нкефил най много, без значение с какво е летял :P

krassihg:
Ето какво се замислих в тази връзка. Много просто нещо, но според мене има значение. На първата картинка показвам двете летала едно до друго. Общо взето, ясно че и двете създават подемна сила, резултантна нагоре. Така. Сега да видим малко по-подробно как се разпределя тази сила при едното и другото хвърчило. При парата, за да се държи формата, конструкцията е като  на арка, така че силата на всеки сектор на арката сочи перпендикулярно, което пък значи че при нормален прав полет част от подемната сила се изразходва за странична сила за поддържане на формата.
При делтата крилото е почти изравнено, малко диедър тук там, но общо взето силата е нагоре, но поради усукването на крилото краините части са с по-малък ъгъл на атака и затова силата е по-малко в краищата. Да видим какво става обаче когато сме в завой , да речем при влизане в термика и при въртене в термика. На третата картинка показвам завой...представете си че току що ви е чукнало балонче. И двете летала се накланят, но според мене парата има предимство, защото крилото поради арковидната си форма продължава да произвежда ефективно подемна сила, и катери дори когато термиката го избутва настрани, докато делтата губи . Дори да става дума за кратки моментни печалби, в крайна сметка парата е по-ефективна. Ако греша, поправете ме, но това си мисля аз. А хващането на термика е много важно за един прелет..понякога един изпуснат балон и се давиш...Затова парата хваща каквото и дойде по пътя, докато делтата изпуска малките балончета.

krassihg:
Ето другите картинки...

krassihg:
Miracle,
 ами последните модели парапланери имат качество 10-11, а твоите 20 годишни делти и те имат качество 10-11 че и повече. Минималното пропадане и то се движи при двете крила кам 0.9 мъс.При това положение не виждам от какво се оплакваш? Затова казвам че има други особености, които са от значение, дори да вземем позицията на тялото. Ако аз седя удобно в един шезлонг излегнат назад, главатa ми има много по-добра позиция за наблюдение на небето и облаците, а при легналата делта сбруя си чупя врата да гледам нагоре, и пак не виждам толкова добре, колкото един пилот на пара...просто близостта на крилото ми скрива важни части от небето, които при парата се виждат по-добре поради отдалечеността на крилото. Малка подробност, но мисля че има значение.
Въпроса за килограмите ти е лесен...всеки производител дава оптимално тегло на пилота, просто виж в таблиците къде се падат твойте 86 кила плюс сбруя и така на  T2C 154 оптималното полетно тегло го дават 82-91, така че там си. Но ако ще летиш в много силни условия, ако си сигурен че ще хващаш термики наред и скоростта ти е важна за рекордно време, можеш да летиш и на 144...просто скоростната поляра ще се премести напред и надолу..т.е, ще летиш по-бързо, но и скоростта на пропадане ще се увеличи.

Skyhiker:
krassihg, казаното и показанотот от теб е абсолютно вярно, само не мога да разбера кое е по важното, да летиш и да се кефиш или да гониш рекорди ???
За мен летенето не е просто хвърчане на по високо и по далече и по бързо, летенето е начин на живот и един летателен ден не приключва с приземяването.
Перфектнияв ден приключва с приятели пилоти и биричка на готино място.
В България все се състезаваме, по бързи крила, по мощни колои и т.н. , според мен това си е чиста проба избиване на комплекси.
Нека оставим състезанията на състезателите и рекордите на рекордьорите и да се опитаме да си полетиме заеднио за кеф ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия