Делтапланеризъм > Делтапланеризъм
hanggliding vs paragliding
krassihg:
Абсолютно си прав. То има един виц тука...какви са последните думи на един който кара джип в Aмерика?
-...О...ш-шит...
А какви са последните думи на един който кара джип в България?
...Глей са копеле кво праим...
Наистина летенето е за удоволствие,и за споделяне с приятелите, и за общуване с природата... това никога не трябва да се забравя.
Но тъй като темата беше за делта спрямо пара, реших все пак да споделя какво мисля.
Skyhiker:
Напълно ясно се изрази ;)
Аз нищо лично към теб не казвам, просто това е реалноста в Бг и за съжаление стават сакатлъци точно заради състезателния нрав на несъстезателните пилоти.
За това ги споменах тези работи, дано поне начинаещитеили по точно ´´средно изостаналите´´ да си дадът сметка за тези неща..
До среща там горе и поздрави :)
million_miracles:
Както винаги, Краси пак гледаш много от високо на нещата. Аз простичко искам да кажа, че за да се покажат днешните възможности на делтата, трябва модел от новите, а не от преди 20 години. Нищо повече. Щот в момента сравняваме делти отпреди 20 години с последните постижения в парата. А ми се ще да сравняваме последния модел парапланер с последния модел делтапланер. От там идва един друг плюс на парата. С по-малък ресурс е, но е и по-евтина, което дава възможноста да се сменят по-често крилата и да се лети на последните модели. Искам също да споделя, че като летя с тандема, то той се доближава повече до парапланера като качване в термиката, пораради голямата площ на крилото, но скороста остава по-висока от на парапланера. С малко, но все пак по-висока. И ако се прави пускане по вятъра, а термиките са слаби и накъсани, бих избрал тандем. Ако говорим за истински прелети, ще избера истинско спортно крило, нов модел. Новите крила са по-добри крила.
krassihg:
Не сам искал да прозвуча така, но както и да е..не е важно.
Все пак, на твоя коментар за рекорди по "отвяване", бих казал че който и да се опитва да прави рекорд по права ( не по триъгълник) , просто няма избор освен да кара по вятъра, иначе усилията му ще бъдат сизифовски и пак няма да успее. Така че не бива да омаловажаваме успехите им просто защото са по вятъра. Навремето един мой познат коментираше успех на по-млад пилот по същия начин : "Хе, издухал го вятъра по-далеко...голям праз ...!"
Ами тебе що не те издуха бе, нали е същия вятър...( това последното е мой коментар)...
Та така с вятъра...Вярно е че срещу вятъра е по-трудно и затова прелети по триъгълник са по-ценни като постижения, но за абсолютна дължина надалече няма как освен по вятъра.
Набързо две картинки на очевидни неща, за тези които по-трудно си представят нещата...видно е че когато термиката е наклонена срещу твоята посока ( насрещен вятър) трябва да работиш много повече за да преминеш същото разстояние, да не говорим че се губи време, а дневното време е критично за максимална дистанция...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия