Ето какво се замислих в тази връзка. Много просто нещо, но според мене има значение. На първата картинка показвам двете летала едно до друго. Общо взето, ясно че и двете създават подемна сила, резултантна нагоре. Така. Сега да видим малко по-подробно как се разпределя тази сила при едното и другото хвърчило. При парата, за да се държи формата, конструкцията е като на арка, така че силата на всеки сектор на арката сочи перпендикулярно, което пък значи че при нормален прав полет част от подемната сила се изразходва за странична сила за поддържане на формата.
При делтата крилото е почти изравнено, малко диедър тук там, но общо взето силата е нагоре, но поради усукването на крилото краините части са с по-малък ъгъл на атака и затова силата е по-малко в краищата. Да видим какво става обаче когато сме в завой , да речем при влизане в термика и при въртене в термика. На третата картинка показвам завой...представете си че току що ви е чукнало балонче. И двете летала се накланят, но според мене парата има предимство, защото крилото поради арковидната си форма продължава да произвежда ефективно подемна сила, и катери дори когато термиката го избутва настрани, докато делтата губи . Дори да става дума за кратки моментни печалби, в крайна сметка парата е по-ефективна. Ако греша, поправете ме, но това си мисля аз. А хващането на термика е много важно за един прелет..понякога един изпуснат балон и се давиш...Затова парата хваща каквото и дойде по пътя, докато делтата изпуска малките балончета.