Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Поддръжка на екипировката  (Прочетена 3001 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Поддръжка на екипировката
« -: Април 11, 2010, 12:55:12 pm »
 Предлагам да пообсъдим поддържането на крилата подвесната система(сбруите) и другите елементи влизащи в процеса на експлоатация по време на подготовката и самия полет до прибирането на крилото в къщи.
 Така например аз изкъпах веднъж крилото с вода и авто шампоан, после го оставих да изсъхне и си го прибрах.Но чак после се замислих, че може би не всички миещи препарати са подходящи за дакрона(плата на крилото).
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #1 -: Април 11, 2010, 17:49:44 pm »
Да, определено трябва да имаме тази тема. Проблема с почистването на крилото е сериозен. Дакрона се влияе най-много от UV, но определени почистващи препарати бих могли да го увредят трайно, особено в комбинация със сушенето на слънце да речем.Другия проблем е че ако миеш крилото както си е със скелета ( тръби, болтове, въжета), водата, смесена с перилния препарат може да влезе някъде и да остане там за по-дълго и да прави допълнителни поразии.
Искам да допълня още нещо към темата за поддръжката на крилата, особено онези крила дето са на възраст над 10-15 години.

http://www.willswing.com/Articles/Article.asp?reqArticleName=ReflexBridles

 Пускам линк към статия на сaйт на Wilswing. Накратко, става въпрос за свиването на дакрона с напредване на възрастта, при което в един момент може да се получи така, че геометрията на платното на изходящия ръб, който обикновено има закачени към него анти-пикиращи въженца от мачтата, се променя поради физическото свиване на размера на платното. При това може да се получи така че реално въженцата да нямат онзи стабилизиращ ефект, който са имали когато платното е било ново, и при определени скорости крилото да не е толкова стабилно, колкото когато е било тествано. Статията описва нещата много подробно, и ако ми остане време, ще я преведа, но в крайна сметка те препоръчват да се преглеждат въжетата заедно с изходящия ръб и ако се забележи че не са както е по инструкция, да се коригира дължината на въженцата, така че в полет да са съвсем леко отпуснати. Темата е дълга де, ще я развием тия дни.
« Последна редакция: Април 11, 2010, 21:28:12 pm от krassihg »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #2 -: Април 12, 2010, 17:01:49 pm »
За моите крила се грижа по следния начин. Транспортирам ги внимателно, тръбите да не опират на остри ръбове, за да не се подгънат, не позволявам да се получава голямо разклащане на краищата при превозване върху колата и безкрайните БГ дупки. За целта, най-вече тандема подпирам на три места, когато го превозвам върху колата.  Много е дълго това крило  :o Не го стягам много силно и на малка площ, за да не мачкам банелата и да не се претирва на концентрирани места от вибрациите.
      Когато крилото седи и не се ползва, тежеста е разпледелена поне на две меки места на по 1.5 м. от краищата, така че да се огъва и деформира минимално. На сухо място, защитен от влага и мишки. Мухляса ли крило веднъж - кофти работа. Също гледам да не слагам две и повече крила едно върху другу - най-долното се мачка.
      Ако намокря крилото с морска вода - миене до основи обилно със сладка вода, особенно възли, тръби, всичко.
      Ако има кал, изчаквам да изъхне, махам грубата кал, после със суха четка и най накрая с чиста вода.
      Често когато летим пролета завалява и дъжд. Ако дъждът пороен и обилен със чиста четка изчетквам под водата крилото. Накрая и двамата сме изкъпани :) Не използвам никакви препарати.
       Сбруята в банята, разкостена под душа с четка. Минимално стоене на сбруята и крилото на слънце. Разпъвам крилото, а чохала свалям колкото се може по накрая. На сгъване бързам да го сложа за да пази крилото от слънцето. Транспортирането и слънцето прецакват крилата. Ако не са тези фактори, крилата ще са вечни (изцепих се) Да намалим тези фактори до минимум. Парашута също.
 Чиста вода и редовна грижа.
Всеки полет е важен!

Неактивен chicho

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 86
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #3 -: Април 13, 2010, 01:02:23 am »
ЩЕ УМРА ОТ СМЯХ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Неактивен malena

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #4 -: Април 13, 2010, 18:21:41 pm »
Кое е смешното бе, Чичо, та и аз да се посмея?!  ::)

Неактивен chicho

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 86
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #5 -: Април 14, 2010, 01:20:02 am »
всички останали имат основание да попитат. но само ти знаеш на кого се ръсят латите по пътя......................

Неактивен malena

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #6 -: Април 14, 2010, 09:05:46 am »
Аз знам всичко- то е ясно!
« Последна редакция: Април 14, 2010, 09:10:07 am от malena »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Поддръжка на екипировката
« Отговор #7 -: Април 14, 2010, 09:44:05 am »
забравих за карабинерите. В никакъв случай - метал с метал да се търка. Ако има износване, трабва да се смени. На карабинерите са дадени в килонютони силата на опън по надлъжната и по напречната посока в ЗАКОПЧАНО положение. Ако е разкопчан, здравината пада рязко. 1 kilonewton = 101.97 kilogram-force  От тук може да се изчисли точно колко издържа вашия карабинер. Има дуралуминийеви, които са изработени от алуминий и цинк. Така сплавта става по здрава отколкото всеки един от металите поотделно и забележете - по лека. От същия материал се правят самолетите. Въпреки това има случай на скъсан карабинер. Затова летим с два. Но е неудобство при закачване и откачване към делтапланера (особено ако са ти премръзнали ръцете, бързаш и ти се пикае примерно  >:( )  Има и стоманени, специални за делтапланеризъм, по-здрави и по-тежки от дуралуминиевите. С тях може да се лети и с един. http://deltaclub.bg/bg/aksesoari/31-karabiner-delta.html
Всеки полет е важен!