Делтапланеризъм > Делтапланеризъм

Делтапланеризъм или парапланеризъм

<< < (3/4) > >>

krassihg:
И двата апарата имат долу горе една и съща минимална скорост на пропадане, около 0.9-1 м/с, което теоретично означава че биха се задържали еднакво дълго във въздуха.На практика обаче поради малкия радиус на завой парапланера може да се задържи в много по-малка зона на качване, което е предимство за оставане по-дълго във въздуха. Аеродинамичното качество на най-новите модерни парапланери клони към 12, а на съответните модерни делти към 16.
Колкото до обучението, един много известен делтапилот от миналото казваше така : "Ученик, винаги..."
По принцип първоначален курс за обучение трае около седмица, но реално напредъка става след доста натрупани бройки полети и часове, много е относително. Някои хора се научават по-бързо, други по-бавно. Има и известно количество теоретичен материал за усвояване, така че си иска време. Като се съчетае това с факта че не всеки ден става за летене, обучението може да се проточи няколко месеца.

Marin:

--- Цитат на: krassihg в Юли 20, 2013, 04:14:16 am ---На практика обаче поради малкия радиус на завой парапланера може да се задържи в много по-малка зона на качване, което е предимство за оставане по-дълго във въздуха. 

--- Край на цитат ---

Това е вярно, но ако вятърът е относително слаб и термиките са с малък диаметър. Не всички дни са тихи обаче. Това предимство си е голям недостатък във ветровит ден ( и с турболенция ). Тогава предимство има делтата или летателния апарат с по-добро качество ( безмоторен планер ,.. ) В дни когато термиките са по-големи и на по-голямо разстояние предимството е на ЛА с по-добро качество. Напоследък в моето хоби ( РЦ планери ) се използват нови профили, които дават по-добро качество за сметка на по-висока скорост на летене. В този случай планера прелита повече и покрива по-голяма територия давайки по-добър шанс за намиране на следващата термика. Като недостатък бих посочил, че по-трудно се лети в малки термики, тъй като сривната скорост е по-висока ( трябва да се лети в по-големи кръгове )

Направо си ви завиждам как се организирате и летите :) Надявам се да мога скоро да си позволя това. Тук ( Англия ) често се виждат безмоторни самолети в небето. Преди няколко дни видях и моторни такива ( с прибираем мотор и пропелер ) Три издърпвания на около 1км височина и персонален инструктор струват £200. За членове на аероклубове е дори по-евтино.

viktormitrofanov:
Аз щях да заминавам за Англия, бях приет в University of Kent и там имаше клуб по планеризъм, мислех да се запиша, но в края на краищата се записах в скапаното Симеоново поради тъпите финансови причини. Планерите също ме радват много обаче няма български клубове, а тези с прибираемите двигатели се наричат self-lunched gliders. Това колко струва се определя от времето прекарано във въздуха и начина на издърпване. Не помня с точност, но мисля ,че в Kent gliding club беше нещо от сорта  на 28 паунда на час и ако избереш истеглянето със самолет се слагат още 20 мисля и става супер  ;D

Marin:
 Здравей!
Аз също се озовах тук, поради финансови причини. Просто не се издържаше вече в БГ и дойдох тук с един куфар, малко пари, и оставих жена и 2 деца в БГ. Минаха 14 месеца, докато успея да доведа семейството си тук.
 Тези цени са от клуба в Ашфорд. Гледах ги преди няколко месеца и може би не са актуални, но тогава бяха такива.

viktormitrofanov:
Хора, а как аджеба разбирате, че крилото (втора ръка),което купувате няма да се разпадне във въздуха?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия