Делтапланеризъм > Делтапланеризъм

Делтапланеризъм или парапланеризъм

<< < (2/4) > >>

Vassy:
Здрасти и добре дошъл и от мен!
За прелетите всичко си зависи от човека, както предполагам сам се досещаш. Но все пак прелетите са последното ниво и до тях се достига след като вече имаш достатъчно опит и достатъчно часове полети с кацане на определеното място.
Аз лично чак тази година ( по време на състезанието в Гърция ) направих първите си прелети. Не мога да се похваля, че съм човек, който напредва бързо де ;) Започнах обучението си преди около 3 години.
Пак казвам всичко си е индивидуално, но истината е, че се иска постоянство, наличие на свободно време за да можеш да летиш редовно и голямо желание. Обучението с делтата си е сравнително по-трудно от това с парапланер, но пък наистина се отплаща.
За да започнеш да прелиташ ще трябва първо да усвоиш достатъчно добре техниката на пилотиране и задържането  преценката, разчета за кацане и самото кацане, тъй като отделянето от предварително определеното място за кацане води със себе си и отговорността за избор на ново такова, правилната преценка за терена, големината на площадката, има ли наклон или не, посоката на вятъра и т.н.
Относно следването с автомобилите - да, следваме се :) понеже на дали ще се намери ентусиаст който да те качи на стоп с 6 метра железа :)
Разгъването на крилото отнема около 10 мин. и правилното му сглобяване и разглобяване е един от основните моменти, гарантиращи сигурността ти във въздуха.
А по повод това как се отплаща делтапланера - той лети при доста по-силни условия от парапланерите, може да пробива при силен насрещен вятър и има по-голяма скорост.
Естествено това води и своите негативни страни като например необходимостта от по-големи площадки за кацане, по-голямата скорост на приземяване и т.н.
Надявам се, че горе долу те ориентирах, а се надявам и другите съфорумци да го направят.

Поздрави :)

million_miracles:
https://vimeo.com/63291937

Stani:
 Виктор, здравей!Винаги е много приятно, когато човек стои на прага на реализирането на една мечта.Това са моменти приятни и незабравими, както за самия герой така и за околните, защото няма нищо по-хубаво от това да съпреживееш отново един първи полет, за което на Митака, нашият инструктор, малко завиждам.
 Казват, че парапланера има предимства на земята а делтата във въздуха а както каза и Боби каквото му е на човек поначало на сърце това да последва.Има пилоти, като чичо Янчо, които летят и на двата апарата в зависимост от условията и личната кондиция.При мен този въпрос не е стоял, просто мечтата ми бе да летя на делтапланер..... сега близо 5 години, след първият ми полет от Каптажа, пак винаги ми е тръпка като отивам на летене.По отношение на соло или по-точно сам да лети човек и аз бях запленен от тази идея в началото.Въпреки, че от гледна точка на безопасността не е добре съм го правил поне два пъти, но несподеленото щастие е половин щастие.Друго е на старта да обсъдиш с някого условия, предстартова подготовка на кацалката да се зарадвате всички за хубавите или динамични условия, та така.И колкото повече делта летящи ставаме толкова по-голяма възможност в даден момент все някой да има на линия.
 Когато начевах да се занимавам с летене се запознах с един мъж, който искаше да лети и той.Обаче така стана, че аз пролетях  на делта а него на мястото което го обучаваха го навиха на парапланер.Сега след време със сигурност той с парата има повече часове във въздуха а аз със сигурност имам доста кеф с делтата=), така че лош избор няма.
 

krassihg:
@Виктор,
И двата спорта си имат своята красота и предимства, и недостатъци. Между другото, не пречи да се научиш да летиш и на двете. Основния проблем е обикновено финансовият, иначе условия за летене в БГ има чудесни. Планини, равнини, красоти. Научаването на първоначалните умения с парапланер е по-лесно и с по-малко хамалогия.Парапланерите в момента летят по-успешно от делтапланерите и имат по-големи прелети в БГ. Като усещане за истински полет обаче делтата е по-близо, поради по-високите скорости, които може да развие. Другото предимство е че не е много проблемна при силна турбуленция ( не прави колапси). Недостатък е теглото ( 25-35 кг) и размерите, 5-6м пакет. Парата има проблем при силни ветрове, но от друга страна при слаби условия и малки термики парата може да ги хваща, докато делтата има проблем с тях. Освен това при прелети парата може да прави повече рискови решения защото може да си позволи кацане на много малки площадки, докато делтата си иска по-големи площадки. Та така...

viktormitrofanov:
А кой от двата апарата може да се задържи по-дълго във въздуха. Говорим еднакви условия, опитни пилоти и добри апарати. И колко продължава тренировъчният курс на делта и пара, г/д ?
Благодаря ви предварително!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия