Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Описание на инцидент  (Прочетена 2265 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Описание на инцидент
« -: Април 06, 2010, 03:13:02 am »
http://cbs5.com/local/concord.hang.glider.2.1595730.html

ето така изглеждат нещата в очите на журналистите и на несведущата публика.Забележете снимката на делтапланер (  изровена кой знае откъде, очевидно от 70-те години) А пилота явно е изпаднал в срив или се е опитал да кацне на малка площадка, и може би е опитвал завой със срив..ще се разбере по-късно от коментарите.
« Последна редакция: Май 29, 2010, 21:05:31 pm от admin »

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:opisanie na incident
« Отговор #1 -: Май 27, 2010, 22:34:17 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=wxM3tkO2Uns&NR=1
Моля за коментар по това видео на инцидента.Какво стана?Проблем с крилото или липса на скорост да пробие напред.....? ???
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:opisanie na incident
« Отговор #2 -: Май 28, 2010, 18:46:46 pm »
Доколкото мога да преценя от това което се вижда, крилото нямаше добри анти-пикиращи устройства. Най-вероятно неправилно нагласени (или липсващи) анти-пикиращи тръбички...крилото не показа никаква тенденция да се вади от пикиране.Пилота или караше бързо, или центровката му е била много предна, но в един момент крилото просто влезе в пикиране и не се видя да излиза. Жалко за момчето. инцидента показва болезнено колко е важно да се спазват изискванията на производителя за поставяне на антипикиращите устройства, било то типсове, спрогс, анти-пикиращи въженца, а също точката на окачване, лати и т.н.
Някой казва в коментарите, че това е било модел на Аерос

It has happened in Almaty, Kazakhstan in April, 2006.
Glider - Aeros Stalker.
Weather conditions - 2-3 m/sec. stable
As a result of this incident the pilot from Russia - Mansur was lost.
As the commission has solved, the reason was:
1. It is not correctly collected glider
2.After start the pilot has strongly increased speed of the glider

http://www.delta-club-82.com/bible/468-hang-glider-stalker.htm

 Между другото, от описания на очевидци, бате Емо е загинал абсолютно по същия начин, със същото злокобно пикиране. И тъй-като аз имам лични впечатления от анализиране на неговото крило след катастрофата, проблема беше че типсовете му бяха поставени на нулев ъгъл спрямо централната хорда, а трябваше да бъдат 12 градуса по проект. Освен това антипикиращите му въженца бяха по-отпуснати от колкото трябва.
Ако не дай боже ви се случи подобна ситуация, единствено парашута би могъл да ви спаси, ако го хвърлите навреме. ако сте на ниско и парашута няма да помогне.
 По принцип крило с неправилно нагласени типсове или антипикиращи въженца се усеща по слабото усилие на рамката ( или липса на усилие въобще ) при придърпване за скорост. Трябва при постепенно придърпване за скорост да се усеща известно увеличаване на силата с която рамката се опитва да се "съпротивлява". ако не се усеща такава съпротива, значи нещо не е наред и по-добре не опитвайте да давате скорост, а с балансиране на сравнително ниска скорост се опитайте да го кацнете, но в никакъв случай не бива да карате прекалено бавно близо до сривната скорост, защото ако влезе в срив, все едно пак ще отиде на пикиране и край....а бе, най-добре да не ви се случва.Теоретично, ако този пилот си караше така както в началото след излитането, можеше и да си кацне, без да дава прекалено скорост. Но той явно не е очаквал такова поведение на крилото.Което ме кара да мисля че това си е неговото крило, но неправилно сглобено..може би въобще да е забравил типсовете.Или е забравил да сложи анти-пикиращите въженца. Някой дори коментира че може да е забравил да сложи носовия конус
 ( лигавника) и поради това при висока скорост крилото се надува отвътре, профила се променя и крилото става нестабилно.
Като се има предвид че модела е 1993-та година, а инцидента става 2006, крилото е било вече доста старичко и е възможно да е имало и промяна на поведението поради свиване на платното от възрастта. Трудно е да се гадае само от това филмче.
« Последна редакция: Май 28, 2010, 19:48:06 pm от krassihg »

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:opisanie na incident
« Отговор #3 -: Май 28, 2010, 20:04:05 pm »
Итоги соревнований.

Вначале - о печальном и трагичном.

20 апреля, в облёточный день погиб пилот-дельтапланерист Мансур Харисов из Сургута. Некоторые подробности - тут.

Кроме того, в ходе соревнований было ещё как минимум 2 инцидента - Константин из Перми получил дискотеку на своём "Скае", мгновенно завязал твист, но успел кинуть запаску и благополучно приземлился под стартом. Андрей из Перми получил фронталку с последующим разворотом в склон, на малой высоте, прямо перед стартом, и упал на склон. Компресс одного позвонка.

Вообще, условия несколько дней были достаточно жёсткие на старте - пилотов второго разряда РП не выпускал, некоторые пилоты сами не хотели лететь. В воздухе, несмотря на солнце - кисляк. "Обычная кислая алмаатинская погода", как сказал Женя Орешкин. Несколько дней летали тупо на качестве, без всяких наборов - кого дальше унесёт. С километра высоты улетали на 6-7-8 км, как и положено. И лишь считанные единицы - дальше.

http://kurai.triadaclub.com/themes/2005/res_delta_t3.php?lang=rus
« Последна редакция: Май 28, 2010, 20:06:50 pm от krassihg »