Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Wills Wing Fusion?  (Прочетена 2272 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Wills Wing Fusion?
« -: Януари 01, 2013, 13:34:18 pm »
Здравейте всички делтаджии,
Първо честита на всички нова година с пожелания за много и успешни прелети през новата 2013.
И сега по същество,
Търся мнение от първа ръка за този топлес. Как се държи във въздуха, излитане-кацане, ефективност на VG ... общо взето заслужава ли си. Мерси за мненията предварително.

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #1 -: Януари 02, 2013, 09:37:43 am »
Никой в Б. няма опит с това крило. Единствено О. Угринов го е виждал на живо , (предлага F-150/13,9кв.м.) . Преглеждал съм теста на F-141/13кв.м. в ,,Драхенфлигер". Има съществена разлика м/у двете. Това не е мястото за обсъждане на такъв въпрос ( многообхватен е и сложен ). От общия поглед , който имам , крилото е ,,СУРОВО" . WW принципно смениха концепцията и се отказаха да го развиват. Т.е. ако имаш по-малко 500 часа  и правиш по- малко от 50 ч. на година , крилото само ще те тормози.
« Последна редакция: Януари 02, 2013, 17:37:27 pm от nikidelta »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #2 -: Януари 03, 2013, 10:10:06 am »
Аз съм виждал Fusion наживо, но не сам летял с него. Даже заснех едно клипче с кацането на един пич с Fusion, мога да ти го пратя ако се интересуваш. После говорих с човека, защото и аз бях любопитен как е крилото . Човека каза че е ОК за излитане и летене, но с кацането е малко трудно, защото крилото лети бързо и с голямо качество. Той специално си беше сложил големи колелца ( 20см) и го кацаше по корем, като самолет. Причината беше че имал травма на гърба и му беше проблем с изправянето.
Както повечето крила на  WW от онова време, крилото е много здраво и тежко, има повече инерция и поради това новите и по-леки крила са по-управляеми и по-лесни за кацане от него.
Наскоро гледах обява за два Fusion-а накуп за 800 долара, което си беше изгодно, дори ако се вземат за части.
Тука има доста информация от първа ръка за крилото.
http://www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=27599&postdays=0&postorder=asc&start=0

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #3 -: Януари 03, 2013, 10:33:11 am »
Третото мнение е интересно. Става дума за сравнение на Fusion с U2 и Дискус. Пилота е имал всеки от тях. Предполагам че говори за ранен модел на Дискус, те наистина не бяха много добри , но сега са значително подобрени, особено Дискус С.

About 3yrs on a Fusion 150 SP. Lots of fun hours. 2 yrs now as U2 160 pilot.
The U2 lands and launches easier. Overall performance are pretty close.
I'm 66 and the U2 is much easier on me physically because of reduced weight.
Also owned and flew a Talon 150 for two seasons and it out flew the Fusion
pretty dramatically. It landed well, but had to consider the glide difference when landing. If I was in the market for a first topless I'd probably search out a
used Talon or T2. Also owned a Discus 15 which I was very unhappy with.
It was heavy. Slow to respond and sucked in thermals. , but very fast.


Около 3 години на Fusion 150 SP. Много забавни часове. 2 год. като U2 160 пилот.
U2 излита и каца по-лесно. Като перформанс са доста близки.
Аз съм на 66 години и U2 е много по-лесно за мен физически поради намаленото тегло.
Също имах и летях Талон 150 за два сезона и той надлиташе Fusion-а
доста драматично. Кацаше добре, но трябваше да се има предвид  разликата в планирането при кацане. Ако бях на пазара за първи топлес , вероятно щях да търся
използван Talon или T2. Също съм имал Discus 15, от който  бях много недоволен.
 беше тежък. Реагираше бавно и беше кофти в  термики. , но беше много бърз.


« Последна редакция: Януари 03, 2013, 12:04:35 pm от krassihg »

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #4 -: Януари 03, 2013, 13:44:58 pm »
Много благодаря за мненията! Краси, аз този форум го намерих и аз, и го изчетох. Пуснах тема тук за да видя дали няма още някоя изненада, която да вземе да ме откаже.
До тук като минуси разбрах, че е тежко и при кацане ако не налучкаш изхвърлянето ще си понесеш последствията и това, че има тенденцията да осцилира при висока скорост.
Обаче пък всички твърдят, че много добре лети... а и аз съм го спазарил почти. Най-много ако реши да ме сгъва на кацане да си го търкалям по корем на колелцата и това е.
Ще се радвам на още мнения, особено от първа ръка.

ПС. Краси, прати ми видеото ако можеш на меил: astragsi@abv.bg

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #5 -: Януари 03, 2013, 14:50:45 pm »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #6 -: Януари 03, 2013, 15:03:27 pm »
Ами ако си го спазарил на добра цена, лошо няма. Все пак имай предвид че е крило модел от 1997-ма година. Преди него беше Рамеър, а и той не беше много успешно крило. Дано да е в добро състояние това което си спазарил. Ще изровя видеото и ще го пратя тия дни.
Другото което си спомням от разговора с оня пич беше че поради начина му на кацане по корем, той летеше с това крило почти само на познатото му "домашно" летище, което е идеално равно и колкото 4 стадиона, трева и т.н. Ако ще се лети на крос кънтри, се иска сериозна подготовка и винаги има риск от лошо кацане на ограничена площадка. Така че мисли и затова, да не се набуташ с крило, което няма да ти е кеф да летиш и да го мислиш всеки път как ще кацнеш.

http://www.delta-club-82.com/bible/manuels/fusion.pdf
« Последна редакция: Януари 03, 2013, 15:15:52 pm от krassihg »

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #7 -: Януари 03, 2013, 22:31:42 pm »
На състезанието в Македония 2012 имаше едно момче с Fusion от Латвия. За съжаление не участваше официално на състезанието и няма трак логове. Летеше за удоволствие. Когато го попитах защо не участва, каза че няма достатъчно опит и крилото му не е добро. Иначе изглеждаше нормално от земята докато лети и си правеше задачите. Преди4-5 години бях взел един Fusion, но го продадох преди да съм го литнал, просто така се случи. Доста е субективно да се обсъждат крила по форумите , защото 50% от разбирането на определенията зависят от твоите познания и опит.
Всеки полет е важен!

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Wills Wing Fusion?
« Отговор #8 -: Април 13, 2013, 20:42:48 pm »
Облетях крилото на Каптажа, а днес се занесохме до Беклемето.
Редно е да споделя
Първото е, че няма никакви проблеми при излитане и най-важно при кацане. Излита си и си каца съвсем нормално. Аз се бях стреснал, че каца с някаква бясна скорост.
По важното, как лети. Крилото като че ли е както каза Ники "СУРОВО". Стори ми се, че ми реагира бавно.. незнам може и да си въобразявам. Има склонност да осцилира при придърпана рамка или поне на мен така ми се струва. Искаше си време да му свикна. Като му дръпна VG-то докрай, все едно съм дръпнал клапи на самолет. Осезаемо глайда става по добър, но става абсолютно дърво. На 1/2 е компромисен вариант, но при термично време по скоро бих летял без. Докато го усетя се удавих, та с впечатленията за сега до тук.
Разбира се полицията успя да ми развали деня... не ми признаха червените краища на чохъла на крилото ... трябвало влаг да е. Викам му, червено е нали, какво като не се вее... обяснявай се ти на полицай. Както и да е отплеснах се.