По-горе дефинираш ъгъла на поставяне като ъгъла, сключен между САХ и хоризонта. Сигурен ли си? Защото това , по дефиниция, е ъгъл на атака, а не поставяне! Навсякъде, където съм чел по въпроса, ъгълът на поставяне се мери между САХ и надлъжната ос на самолета(оста на фюзелажа).
Ъгълът на поставяне (incidence) e ъгъла между САХ и надлъжната ос на фюзелажа при самолетите. Но делтата няма фюзелаж а едно крило, което ако приемем, че лети хоризонтално срещу вятъра ( конкретен частен случай ) може да кажем, че ъгъл на поставяне е ъгъла между САХ и хоризонта, а ъгъл на атака ( алфа ) е ъгъл между САХ и токовите линии на потока ( вектора на скоростта на потока ) Разликата е в това, че потока и хоризонта не са успоредни( и точно затова не може да се твърди, че това по дефиниция е Алфа ). Искам да кажа, че вятъра в този конкретен случай може да е под ъгъл спрямо хоризонта.
Малко се бъркаш, според мен. По-горе писах, чв ъгълът на поставяне е фиксиран в 99,99% от случаите. И той не се променя!
Ъгълът на поставяне по дефиниция както казахме е ъгъл между САХ и надлъжната ос на фюзелажа. Хордата по дефиниция е права минаваща през атакуващия ръб и изходящия ръб. Изходящия ръб обаче е подвижен при повечето съвременни самолети ( механизация на крилото - клапи, елерони,..) Ако клапите са спуснати на 45 градуса примерно. Тогава по дефиниция хордата си минава пак през атакуващия и изходящия ръб, нищо че вече хордата не лежи в профила, а извън него ( покрай него ). Сега вече разбираш, че в 99.99% от случаите ъгъла на поставяне не е фиксиран а се мени по желание на пилота. Например, ако клапите са спуснати вече имаме значително по-голям ъгъл на поставяне в сравнение, ако клапите са прибрани.
разликите в ъглите на поставяне[/b][/i]. Защото имаш 2 ъгъла - първият вече го сдъвкахме сериозно. Вторият е САХ на елеватора къмто надлъжната ос.И, когато изчисляваш нов модел, определяш разликите в ъглите на поставяне, за да можеш да определиш тримната скорост.Спирам дотук , защото темата за разликата в ъглите е доста обширна и с 2 реда , написани някъде, не може да се уточни.По-важното е друго:
Тази разлика както я наричаш ти в английския е известна под името ( decalage- ъгъл между САХ на крилото и САХ на хор. стабилизатор )
Ето едно интересно промо на едно двд (става дума за авиомодели ), което казва интересни неща.
http://www.youtube.com/watch?v=M09IzbffHWQЩе е много хубаво да бистрим политиката на по няколко бири. Нищо, че аз не пия никакъв алкохол