Доколкото мога да преценя от това което се вижда, крилото нямаше добри анти-пикиращи устройства. Най-вероятно неправилно нагласени (или липсващи) анти-пикиращи тръбички...крилото не показа никаква тенденция да се вади от пикиране.Пилота или караше бързо, или центровката му е била много предна, но в един момент крилото просто влезе в пикиране и не се видя да излиза. Жалко за момчето. инцидента показва болезнено колко е важно да се спазват изискванията на производителя за поставяне на антипикиращите устройства, било то типсове, спрогс, анти-пикиращи въженца, а също точката на окачване, лати и т.н.
Някой казва в коментарите, че това е било модел на Аерос
It has happened in Almaty, Kazakhstan in April, 2006.
Glider - Aeros Stalker.
Weather conditions - 2-3 m/sec. stable
As a result of this incident the pilot from Russia - Mansur was lost.
As the commission has solved, the reason was:
1. It is not correctly collected glider
2.After start the pilot has strongly increased speed of the glider
http://www.delta-club-82.com/bible/468-hang-glider-stalker.htm Между другото, от описания на очевидци, бате Емо е загинал абсолютно по същия начин, със същото злокобно пикиране. И тъй-като аз имам лични впечатления от анализиране на неговото крило след катастрофата, проблема беше че типсовете му бяха поставени на нулев ъгъл спрямо централната хорда, а трябваше да бъдат 12 градуса по проект. Освен това антипикиращите му въженца бяха по-отпуснати от колкото трябва.
Ако не дай боже ви се случи подобна ситуация, единствено парашута би могъл да ви спаси, ако го хвърлите навреме. ако сте на ниско и парашута няма да помогне.
По принцип крило с неправилно нагласени типсове или антипикиращи въженца се усеща по слабото усилие на рамката ( или липса на усилие въобще ) при придърпване за скорост. Трябва при постепенно придърпване за скорост да се усеща известно увеличаване на силата с която рамката се опитва да се "съпротивлява". ако не се усеща такава съпротива, значи нещо не е наред и по-добре не опитвайте да давате скорост, а с балансиране на сравнително ниска скорост се опитайте да го кацнете, но в никакъв случай не бива да карате прекалено бавно близо до сривната скорост, защото ако влезе в срив, все едно пак ще отиде на пикиране и край....а бе, най-добре да не ви се случва.Теоретично, ако този пилот си караше така както в началото след излитането, можеше и да си кацне, без да дава прекалено скорост. Но той явно не е очаквал такова поведение на крилото.Което ме кара да мисля че това си е неговото крило, но неправилно сглобено..може би въобще да е забравил типсовете.Или е забравил да сложи анти-пикиращите въженца. Някой дори коментира че може да е забравил да сложи носовия конус
( лигавника) и поради това при висока скорост крилото се надува отвътре, профила се променя и крилото става нестабилно.
Като се има предвид че модела е 1993-та година, а инцидента става 2006, крилото е било вече доста старичко и е възможно да е имало и промяна на поведението поради свиване на платното от възрастта. Трудно е да се гадае само от това филмче.