Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Безопасност и техника на полетите => Темата е започната от: million_miracles в Септември 15, 2010, 08:54:07 am
-
Нещо не са ми ясни следните неща. Кой начин е най-безопасен за тандемно возене с делтапланер. Имахме спор с Венци и Стефан от Благоевград. Значи основния приоритет е безопастност. От там ги разделям на три. Теглене с мотоделта, теглене с винди и класически старт от планина. Лично за мен старта с мотоделта и количка за излитане на тандемната делта ми изглежда най-безопасен. Гледам, че много се практикува по света, но срешнах категорично НЕ при разговора ми с Венци. Затова искам "да сверим часовниците".
При aerotow има ресурс на машината, иска да се напаснат скоростите на крилата и мощноста да е достатъчна. Изисква се летателна площадка, но все пак си мобилен, не зависиш толкова от посоката на вятъра. При виндито е плюс, че ресурса пада като цена и пак си мобилен. Даже гледах техника, където след като те издигнат на дадена височина, пускаш на обратно и после пак продължаваш с набирането на височина. И при двете е плюс че кацаш там където излиташ. Няма го елемента сгъване - разгъване. Може да се покефят повече хора за един ден. Аз лично съм се теглил с моторница - http://www.youtube.com/watch?v=KMenW6tQ0x0&feature=channel (http://www.youtube.com/watch?v=KMenW6tQ0x0&feature=channel), с кола и с мотоделтапланер. Не съм имал някакви по особенни проблеми, които да са свързани с уменията ми като пилот. При старта от планина хамалогията е голяма и изморително. За сметка на това ми изглежда най природно. Не е необходима специална база като летище. но се каца на разли1ни места. Трудно е да се подържат всичките...
-
Аз мисля че всеки от тези начини си има предимства и недостатъци ( очевидно). Не знам какви са били съображенията на Венци, нека да ги сподели. От гледна точка на факта, че може да имаш наи-различни пасажери ( по тегло, по умения и по поведение), добре е да избереш метод, при който пасажера да има най-простата задача да се вози като чувал с картофи. При това положение планинския старт не е много за предпочитане. От гледна точка на другите два метода, въпроса опира до това да имаш много опитен човек за тегленето , било то оператор на винде-то, или оператор на моторния самолет или делта. Моето впечатление от теглене тука е че пилота на моторния самолет е много опитен и остава само да се управлява добре твоята делта, т.е и ти да си опитен.
От споменатите методи по горе не виждам един, при който вместо количка, оставаща на земята след отлепяне на крилото, се поставя специален колесник на рамката на тандемния планер, и специално колелце отзад на кила, така че тандема се превръща в количка за постоянно. За мене това е най-добро решение, защото няма опасност от препъване, премятане или каквото и да било изненада с количката, плюс че кацането е по колесник и абсолютно лесно, доколкото не се грижиш за изправяне, избутване, борба с дебелия пасажер и т.н. Не съм се теглил с винде или с камион, но е ясно че се иска много добра преценка на оператора колко да натяга или отпуска въжето за теглене. Проблема е че обикновено оператора гледа откъм посоката на теглене, и оттам не е лесно да се прецени скоростта и ъгъла на катерене. Има варианти при които въжето минава през макара и обръща посоката, така че оператора може да вижда траекторията на тегления отстрани. Това е по-добро решение, предполагам.
Колкото до излитане от крака ( планински) старт, има такива места,където почти не се изисква тичане, да речем на Torrey Pines
http://www.flytorrey.com/cms/index.php?option=com_content&view=category&id=36&layout=blog&Itemid=53
...постоянно има бриз на брега и излитането става с една-две стъпки напред. Тогава няма опасност от пасажерски спъвания и т.н. Тогава този старт е ОК.
Затова мнението ми е че всеки на място си избира най-добрия за него метод и си го усъвършенства. Има разбира се и пасажери, от които не се знае какво могат да ти поднесат ( пример Роберт ;D ) За тях трябва специална сбруя, която да заимства от дизайна на укротителната риза...
-
http://www.flymorningside.com/photoalbum.html
Аз знам защо не искаш този метод...щото трябва да сваляш и слагаш колелца всеки път. А тия на снимката просто си го прибират крилото както си е, в хангара и така.
-
(http://www.flymorningside.com/galleries/cache/morningside-2010/20100522_9006.JPG_595.jpg)
Да, точно. Нямаме база за такова съоръжение. Мислих си за допълнителния кил, но в последствие реших, че ще пречи за излитане от крака и пак трябва да се сваля. В момента от старта на Витоша може да излита куцо и сакато, така че старта е подходящ за тандем. Площадката за кацане е огромна. Недостатък е, че се носи от старта към километър. А понякога вятъра, въпреки прогнозите е гръбен. Тази година два пъти свалям крилото от там :( Краси, а има ли места, където има планински старт на близо и пак използват аеро теглене, или се позлва само по принуда, където няма възможност да се лети от планина?
-
Ами аз не сам виждал такова место...може и да има. Всъщност това място Morningside има планина на 9мили оттам, която е 1000 метра висока, но на върха има паркинг и до старта се носи доста, защото е гориста. А тия си имат хангар, клуб и 200 метра хълм и полоса за летище кам 1-2 км, така че избора на това с колелцата е очевидно най-лесния. Да не забравяме че за пасажера психологически може би е по-приемливо да излети от земята постепенно, отколкото да се "хвърли" от високо изведнъж. Другите места по Флорида нямат хълмове и летят по този метод. Но има и места на които летят от планина, и имат добра рампа за излитане. Затова казвам че няма най-добър метод, има най-удобен за специфичната обстановка метод. И другото е да ошлайфаш техниката на излитане според предпочитания от тебе метод.
-
С @Malena сме летяли и от хълм и с мотоделта ни дърпаха с тандема - AERO TOW на тандем. Излетяхме от колелца. Тя милата умря от страх докато ни теглиха на горе, защото крилото се нуждаеше от по-динамични корекции. След като се откачихме, вече се успокои. Но аз малко се стресирах - двигател ROTAX 582 нямаше достатъчно сила за да качваме нормално, да не говорим че и двигателя се товари на МАХ, което не е добре. Абе залагах повече на AERO TOW. Ама май се оказа, че в България няма да се получат добре нещата. Може би в по късен етап. Иначе освен страха на пасажерката и бавното качване, други проблеми нямаше.
-
Аз съм се теглил и на Мото-делта в БГ , и на самолетче тука на Morningside. Важно е да има дисциплина и синхрон между двата апарата. Теглещия да лети в права посока ( или в плавен завой) без резки смени на височина и посока, за да бъде предвидим за тегления пилот. А тегления пилот трябва да следи много внимателно промените във височината на предния и да реагира с бързи, но малки промени с цел да е винаги на една височина с него. Ако предния започне да се издига нагоре, задния прибутва малко рамката, за да увеличи ъгъла на атака и да започне да се издига. В момента в който се изравни по височина, придърпва малко обратно и така. Ако се окаже по-високо, придърпва за да загуби малко височина и да се изравни отново. Това е най-важното. Ако види че по някаква причина не може да коригира и се създава опасно положение, откача се и това е...
Тука основно се използват самолетчета Dragonfly, производство на Мойес. Те са безспорно най-добри поради голямата си мощност, маневреност и много ниска скорост, която да е в диапазона на скоростите на делтите.
Имай предвид че тегленето по принцип е движение на два летателни апарата и е една динамично променяща се система. Промяната на височина и посока може да става със всеки един от тези апарати, затова синхрона е критично важен. Ако се лети в силно термично време, или в във ветровитo време и турбуленция, това може да доведе до излизане от синхрон и създаване на опасни ситуации, при които е важна бърза реакция и да си сигурен че бушона на връзката ще сработи, ако се окаже че по някаква причина претоварването се увеличи. Ако не сработи, може да поставиш и теглещия в опасно положение, и да се стигне до дори фатални последици ( което не ти го пожелавам, но се е случвало, знам за такива ситуации дори с много добри пилоти, като Джон Пендри навремето...мисля че теглещия пилот загина поради завъртане на крилото и поради факта че не беше с колани към седалката, изхвръкна от мотото и падна)
-
Колкото до Ротакса 812, този двигател има мощност 65 коня, и мисля че това е достатъчно за теглене, но не мога да говоря за вашия специфичен случай. Има много възможни причини да няма достатъчна тяга...може да е двигател, може да е перка, може да е просто пилота на мотото да не дава газ достатъчно, може да е карбуратор, филтър въздушен....кой знае какво е. Теглещата сила може да се сметне ( необходимата тяга, имам предвид) за вашия случай...но почти съм сигурен че този двигател има капацитета за такава работа...Може да пуснеш въпрос към моторджиите, те знаят повече по въпроса...
-
Уговорихме се с Пастора да тестваме теглене с лебедка. Да видим с какви впечетления ще ме остави този метод. Поне е доста по евтин. Този път ще снимам. Абе голям проблем е това - техника има, няма кой да снима.
-
Сега като се замисля, възможно е силата за теглене в твоя случай да е по-голяма, защото крилото има сравнително малко качество ( т.е голямо съпротивление) , което е допълнително утежнено от факта че сте двама и правите доста по-голямо съпротивление. По принцип ако погледнеш силите в системата теглещ+теглен планер, ако делтапланера има тегло 100 кг ( съвсем условно ) и ако качеството му е 1 към 10, то общата аеродинамична сила ще е 100 кг, от тях една десета ще е съпротивлението, т.е теглещия самолет освен собственото си съпротивление трябва да преодолява и това на тегления делтапланер, и потенциално съпротивлението на въжето за теглене, ако е не-успоредно на посоката на полета. Но тягата на мото делтите е доста по-голяма, зависи от мотора и ефективността на перката, но е примерно над 60 кг тяга, което както и да го разглеждаме, със все съпротивления, би трябвало да стига. Ако вашето общо тегло е 170-180 кг, и ако реалното ви аеродинамично качество е 7, то съпротивлението ви отива кам 25 кг, и ако катерите нагоре се добавят сили, така че може и затова да си имал проблем.
-
Трябва си запас от мощност. За тандема за момента този вариант отпада :( Няма подходяща машина.
-
Econ (http://audiobookkeeper.ru/book/225)151.7 (http://cottagenet.ru/plan/225)черн (http://eyesvision.ru/lectures/29)CHAP (http://eyesvisions.com/normal-sight-without-glasses-chapter-5)Marc (http://factoringfee.ru/t/468730)Ваен (http://filmzones.ru/t/133715)Крым (http://gadwall.ru/t/225730)Aziz (http://gaffertape.ru/t/348608)Юрье (http://gageboard.ru/t/385249)Jane (http://gagrule.ru/t/262226)Сосн (http://gallduct.ru/t/665188)Арда (http://galvanometric.ru/t/298525)Deko (http://gangforeman.ru/t/141802)NX-6 (http://gangwayplatform.ru/t/166975)факу (http://garbagechute.ru/t/817721)Arab (http://gardeningleave.ru/t/141267)исто (http://gascautery.ru/t/301036)Crys (http://gashbucket.ru/t/179822)1516 (http://gasreturn.ru/t/463262)Kitc (http://gatedsweep.ru/t/558436)Сеге (http://gaugemodel.ru/t/675333)Сахн (http://gaussianfilter.ru/t/672341)Orie (http://gearpitchdiameter.ru/t/448460)
More (http://geartreating.ru/t/567839)Арма (http://generalizedanalysis.ru/t/349169)Tesc (http://generalprovisions.ru/t/481631)Tram (http://geophysicalprobe.ru/t/558961)Garn (http://geriatricnurse.ru/t/138583)серт (http://getintoaflap.ru/t/138610)Tean (http://getthebounce.ru/t/137778)Mada (http://habeascorpus.ru/t/626198)East (http://habituate.ru/t/624625)Hein (http://hackedbolt.ru/t/292865)Digi (http://hackworker.ru/t/623191)Deep (http://hadronicannihilation.ru/t/623196)СН00 (http://haemagglutinin.ru/t/573592)Enue (http://hailsquall.ru/t/139476)инте (http://hairysphere.ru/t/298734)Cred (http://halforderfringe.ru/t/560869)Expe (http://halfsiblings.ru/t/561634)вузо (http://hallofresidence.ru/t/443035)серт (http://haltstate.ru/t/392486)серт (http://handcoding.ru/t/565185)пуст (http://handportedhead.ru/t/639278)VIOL (http://handradar.ru/t/541572)серт (http://handsfreetelephone.ru/t/137568)
Micr (http://hangonpart.ru/t/77773)Kobo (http://haphazardwinding.ru/t/294871)Evel (http://hardalloyteeth.ru/t/262383)эпох (http://hardasiron.ru/t/297208)небе (http://hardenedconcrete.ru/t/565959)Aben (http://harmonicinteraction.ru/t/301860)Chic (http://hartlaubgoose.ru/t/140652)Boze (http://hatchholddown.ru/t/174429)АСЗа (http://haveafinetime.ru/t/279672)Моро (http://hazardousatmosphere.ru/t/155984)Суле (http://headregulator.ru/t/166539)Mari (http://heartofgold.ru/t/173043)пост (http://heatageingresistance.ru/t/244878)Фаде (http://heatinggas.ru/t/319369)rick (http://heavydutymetalcutting.ru/t/304374)созд (http://jacketedwall.ru/t/279764)Гост (http://japanesecedar.ru/t/303506)Roxy (http://jibtypecrane.ru/t/601667)Roxy (http://jobabandonment.ru/t/602537)Niki (http://jobstress.ru/t/602518)Mari (http://jogformation.ru/t/606086)Zoog (http://jointcapsule.ru/t/549413)Saro (http://jointsealingmaterial.ru/t/542115)
alie (http://journallubricator.ru/t/140954)Hide (http://juicecatcher.ru/t/522998)Rich (http://junctionofchannels.ru/t/295865)Vamp (http://justiciablehomicide.ru/t/303983)созд (http://juxtapositiontwin.ru/t/303575)журн (http://kaposidisease.ru/t/300470)Пете (http://keepagoodoffing.ru/t/299238)Jose (http://keepsmthinhand.ru/t/304330)Ligh (http://kentishglory.ru/t/354917)Fire (http://kerbweight.ru/t/193651)Comi (http://kerrrotation.ru/t/337325)рево (http://keymanassurance.ru/t/292559)Damo (http://keyserum.ru/t/245562)кара (http://kickplate.ru/t/157234)Inte (http://killthefattedcalf.ru/t/604069)кара (http://kilowattsecond.ru/t/605078)Zone (http://kingweakfish.ru/t/608355)биты (http://kinozones.ru/film/225)Arts (http://kleinbottle.ru/t/604094)ЦП28 (http://kneejoint.ru/t/604203)офор (http://knifesethouse.ru/t/593359)Sylv (http://knockonatom.ru/t/327196)Chet (http://knowledgestate.ru/t/603937)
ЮСок (http://kondoferromagnet.ru/t/176172)Geor (http://labeledgraph.ru/t/770405)3620 (http://laborracket.ru/t/157396)Swar (http://labourearnings.ru/t/158100)Пове (http://labourleasing.ru/t/298267)Maki (http://laburnumtree.ru/t/375331)Love (http://lacingcourse.ru/t/528173)Зорь (http://lacrimalpoint.ru/t/492714)Gary (http://lactogenicfactor.ru/t/510200)Брин (http://lacunarycoefficient.ru/t/281098)пове (http://ladletreatediron.ru/t/72366)цвет (http://laggingload.ru/t/196840)XVII (http://laissezaller.ru/t/293880)DrBr (http://lambdatransition.ru/t/166036)Rich (http://laminatedmaterial.ru/t/280629)Davi (http://lammasshoot.ru/t/266451)Пушк (http://lamphouse.ru/t/299445)Egyp (http://lancecorporal.ru/t/279487)пред (http://lancingdie.ru/t/69465)Кузн (http://landingdoor.ru/t/196376)Кодо (http://landmarksensor.ru/t/281755)звон (http://landreform.ru/t/339812)прои (http://landuseratio.ru/t/292601)
Михе (http://languagelaboratory.ru/t/479340)пион (http://largeheart.ru/shop/1159929)круж (http://lasercalibration.ru/shop/151939)micr (http://laserlens.ru/lase_zakaz/229)изго (http://laserpulse.ru/shop/589136)разн (http://laterevent.ru/shop/155162)Kron (http://latrinesergeant.ru/shop/451690)SCAR (http://layabout.ru/shop/99493)Jewe (http://leadcoating.ru/shop/23626)Лито (http://leadingfirm.ru/shop/66661)Арти (http://learningcurve.ru/shop/181128)1807 (http://leaveword.ru/shop/144994)Итал (http://machinesensible.ru/shop/68600)Urba (http://magneticequator.ru/shop/194385)Pola (http://magnetotelluricfield.ru/shop/145517)9020 (http://mailinghouse.ru/shop/53562)Gigl (http://majorconcern.ru/shop/267955)Juli (http://mammasdarling.ru/shop/146193)Крас (http://managerialstaff.ru/shop/159164)ARAG (http://manipulatinghand.ru/shop/612907)Наза (http://manualchoke.ru/shop/468219)сост (http://medinfobooks.ru/book/225)Jazz (http://mp3lists.ru/item/225)
Итал (http://nameresolution.ru/shop/144732)инст (http://naphtheneseries.ru/shop/103890)упак (http://narrowmouthed.ru/shop/448944)фото (http://nationalcensus.ru/shop/146606)моде (http://naturalfunctor.ru/shop/12196)Roly (http://navelseed.ru/shop/100447)wwwm (http://neatplaster.ru/shop/123264)Medi (http://necroticcaries.ru/shop/27006)Завь (http://negativefibration.ru/shop/175692)Vite (http://neighbouringrights.ru/shop/97625)Наза (http://objectmodule.ru/shop/107107)Bami (http://observationballoon.ru/shop/10251)Kenw (http://obstructivepatent.ru/shop/97978)Coct (http://oceanmining.ru/shop/142549)Whis (http://octupolephonon.ru/shop/143855)ЛитР (http://offlinesystem.ru/shop/147351)rles (http://offsetholder.ru/shop/199281)Волк (http://olibanumresinoid.ru/shop/30681)Spac (http://onesticket.ru/shop/378704)Авил (http://packedspheres.ru/shop/578860)Бока (http://pagingterminal.ru/shop/585608)Корн (http://palatinebones.ru/shop/201022)ЛитР (http://palmberry.ru/shop/204277)
ЛитР (http://papercoating.ru/shop/580099)маги (http://paraconvexgroup.ru/shop/684355)Севе (http://parasolmonoplane.ru/shop/1165703)Днеп (http://parkingbrake.ru/shop/1165761)Jere (http://partfamily.ru/shop/1066868)нача (http://partialmajorant.ru/shop/1167480)Сарк (http://quadrupleworm.ru/shop/154145)ACAD (http://qualitybooster.ru/shop/153632)Иллю (http://quasimoney.ru/shop/593290)Anou (http://quenchedspark.ru/shop/584472)Mumi (http://quodrecuperet.ru/shop/124624)глоб (http://rabbetledge.ru/shop/1070359)Dolb (http://radialchaser.ru/shop/124348)Чебе (http://radiationestimator.ru/shop/80402)чита (http://railwaybridge.ru/shop/336754)урок (http://randomcoloration.ru/shop/508851)Хавк (http://rapidgrowth.ru/shop/621609)(Вед (http://rattlesnakemaster.ru/shop/126075)(Рас (http://reachthroughregion.ru/shop/125685)Doug (http://readingmagnifier.ru/shop/96629)Kenn (http://rearchain.ru/shop/336222)Gery (http://recessioncone.ru/shop/512484)Musi (http://recordedassignment.ru/shop/14116)
како (http://rectifiersubstation.ru/shop/1047088)Stev (http://redemptionvalue.ru/shop/1058390)Kemp (http://reducingflange.ru/shop/1067195)Панф (http://referenceantigen.ru/shop/1692229)Sati (http://regeneratedprotein.ru/shop/1208087)испо (http://reinvestmentplan.ru/shop/120636)авто (http://safedrilling.ru/shop/1311201)Март (http://sagprofile.ru/shop/1034905)Алек (http://salestypelease.ru/shop/1064166)Шуль (http://samplinginterval.ru/shop/1405283)вось (http://satellitehydrology.ru/shop/1416780)Чижо (http://scarcecommodity.ru/shop/1431808)Браг (http://scrapermat.ru/shop/1446568)ново (http://screwingunit.ru/shop/1487444)Юров (http://seawaterpump.ru/shop/167234)Павл (http://secondaryblock.ru/shop/247421)Форм (http://secularclergy.ru/shop/264124)Роза (http://seismicefficiency.ru/shop/40900)Кото (http://selectivediffuser.ru/shop/47484)Изот (http://semiasphalticflux.ru/shop/398206)авто (http://semifinishmachining.ru/shop/68036)micr (http://spicetrade.ru/spice_zakaz/229)micr (http://spysale.ru/spy_zakaz/229)
micr (http://stungun.ru/stun_zakaz/229)Geie (http://tacticaldiameter.ru/shop/460402)Шмел (http://tailstockcenter.ru/shop/471234)Саму (http://tamecurve.ru/shop/82341)Роди (http://tapecorrection.ru/shop/83706)скла (http://tappingchuck.ru/shop/484607)Opel (http://taskreasoning.ru/shop/496377)1920 (http://technicalgrade.ru/shop/1813936)живо (http://telangiectaticlipoma.ru/shop/620037)Live (http://telescopicdamper.ru/shop/619882)изда (http://temperateclimate.ru/shop/265236)меди (http://temperedmeasure.ru/shop/398188)Debi (http://tenementbuilding.ru/shop/933757)tuchkas (http://tuchkas.ru/)врач (http://ultramaficrock.ru/shop/461491)Соде (http://ultraviolettesting.ru/shop/475521)
-
инфо (http://audiobookkeeper.ru)инфо (http://cottagenet.ru)инфо (http://eyesvision.ru)инфо (http://eyesvisions.com)инфо (http://factoringfee.ru)инфо (http://filmzones.ru)инфо (http://gadwall.ru)инфо (http://gaffertape.ru)инфо (http://gageboard.ru)инфо (http://gagrule.ru)инфо (http://gallduct.ru)инфо (http://galvanometric.ru)инфо (http://gangforeman.ru)инфо (http://gangwayplatform.ru)инфо (http://garbagechute.ru)инфо (http://gardeningleave.ru)инфо (http://gascautery.ru)инфо (http://gashbucket.ru)инфо (http://gasreturn.ru)инфо (http://gatedsweep.ru)инфо (http://gaugemodel.ru)инфо (http://gaussianfilter.ru)инфо (http://gearpitchdiameter.ru)
инфо (http://geartreating.ru)инфо (http://generalizedanalysis.ru)инфо (http://generalprovisions.ru)инфо (http://geophysicalprobe.ru)инфо (http://geriatricnurse.ru)инфо (http://getintoaflap.ru)инфо (http://getthebounce.ru)инфо (http://habeascorpus.ru)инфо (http://habituate.ru)инфо (http://hackedbolt.ru)инфо (http://hackworker.ru)инфо (http://hadronicannihilation.ru)инфо (http://haemagglutinin.ru)инфо (http://hailsquall.ru)инфо (http://hairysphere.ru)инфо (http://halforderfringe.ru)инфо (http://halfsiblings.ru)инфо (http://hallofresidence.ru)инфо (http://haltstate.ru)инфо (http://handcoding.ru)инфо (http://handportedhead.ru)инфо (http://handradar.ru)инфо (http://handsfreetelephone.ru)
инфо (http://hangonpart.ru)инфо (http://haphazardwinding.ru)инфо (http://hardalloyteeth.ru)инфо (http://hardasiron.ru)инфо (http://hardenedconcrete.ru)инфо (http://harmonicinteraction.ru)инфо (http://hartlaubgoose.ru)инфо (http://hatchholddown.ru)инфо (http://haveafinetime.ru)инфо (http://hazardousatmosphere.ru)инфо (http://headregulator.ru)инфо (http://heartofgold.ru)инфо (http://heatageingresistance.ru)инфо (http://heatinggas.ru)инфо (http://heavydutymetalcutting.ru)инфо (http://jacketedwall.ru)инфо (http://japanesecedar.ru)инфо (http://jibtypecrane.ru)инфо (http://jobabandonment.ru)инфо (http://jobstress.ru)инфо (http://jogformation.ru)инфо (http://jointcapsule.ru)инфо (http://jointsealingmaterial.ru)
инфо (http://journallubricator.ru)инфо (http://juicecatcher.ru)инфо (http://junctionofchannels.ru)инфо (http://justiciablehomicide.ru)инфо (http://juxtapositiontwin.ru)инфо (http://kaposidisease.ru)инфо (http://keepagoodoffing.ru)инфо (http://keepsmthinhand.ru)инфо (http://kentishglory.ru)инфо (http://kerbweight.ru)инфо (http://kerrrotation.ru)инфо (http://keymanassurance.ru)инфо (http://keyserum.ru)инфо (http://kickplate.ru)инфо (http://killthefattedcalf.ru)инфо (http://kilowattsecond.ru)инфо (http://kingweakfish.ru)инйо (http://kinozones.ru)инфо (http://kleinbottle.ru)инфо (http://kneejoint.ru)инфо (http://knifesethouse.ru)инфо (http://knockonatom.ru)инфо (http://knowledgestate.ru)
инфо (http://kondoferromagnet.ru)инфо (http://labeledgraph.ru)инфо (http://laborracket.ru)инфо (http://labourearnings.ru)инфо (http://labourleasing.ru)инфо (http://laburnumtree.ru)инфо (http://lacingcourse.ru)инфо (http://lacrimalpoint.ru)инфо (http://lactogenicfactor.ru)инфо (http://lacunarycoefficient.ru)инфо (http://ladletreatediron.ru)инфо (http://laggingload.ru)инфо (http://laissezaller.ru)инфо (http://lambdatransition.ru)инфо (http://laminatedmaterial.ru)инфо (http://lammasshoot.ru)инфо (http://lamphouse.ru)инфо (http://lancecorporal.ru)инфо (http://lancingdie.ru)инфо (http://landingdoor.ru)инфо (http://landmarksensor.ru)инфо (http://landreform.ru)инфо (http://landuseratio.ru)
инфо (http://languagelaboratory.ru)инфо (http://largeheart.ru)инфо (http://lasercalibration.ru)инфо (http://laserlens.ru)инфо (http://laserpulse.ru)инфо (http://laterevent.ru)инфо (http://latrinesergeant.ru)инфо (http://layabout.ru)инфо (http://leadcoating.ru)инфо (http://leadingfirm.ru)инфо (http://learningcurve.ru)инфо (http://leaveword.ru)инфо (http://machinesensible.ru)инфо (http://magneticequator.ru)инфо (http://magnetotelluricfield.ru)инфо (http://mailinghouse.ru)инфо (http://majorconcern.ru)инфо (http://mammasdarling.ru)инфо (http://managerialstaff.ru)инфо (http://manipulatinghand.ru)инфо (http://manualchoke.ru)инфо (http://medinfobooks.ru)инфо (http://mp3lists.ru)
инфо (http://nameresolution.ru)инфо (http://naphtheneseries.ru)инфо (http://narrowmouthed.ru)инфо (http://nationalcensus.ru)инфо (http://naturalfunctor.ru)инфо (http://navelseed.ru)инфо (http://neatplaster.ru)инфо (http://necroticcaries.ru)инфо (http://negativefibration.ru)инфо (http://neighbouringrights.ru)инфо (http://objectmodule.ru)инфо (http://observationballoon.ru)инфо (http://obstructivepatent.ru)инфо (http://oceanmining.ru)инфо (http://octupolephonon.ru)инфо (http://offlinesystem.ru)инфо (http://offsetholder.ru)инфо (http://olibanumresinoid.ru)инфо (http://onesticket.ru)инфо (http://packedspheres.ru)инфо (http://pagingterminal.ru)инфо (http://palatinebones.ru)инфо (http://palmberry.ru)
инфо (http://papercoating.ru)инфо (http://paraconvexgroup.ru)инфо (http://parasolmonoplane.ru)инфо (http://parkingbrake.ru)инфо (http://partfamily.ru)инфо (http://partialmajorant.ru)инфо (http://quadrupleworm.ru)инфо (http://qualitybooster.ru)инфо (http://quasimoney.ru)инфо (http://quenchedspark.ru)инфо (http://quodrecuperet.ru)инфо (http://rabbetledge.ru)инфо (http://radialchaser.ru)инфо (http://radiationestimator.ru)инфо (http://railwaybridge.ru)инфо (http://randomcoloration.ru)инфо (http://rapidgrowth.ru)инфо (http://rattlesnakemaster.ru)инфо (http://reachthroughregion.ru)инфо (http://readingmagnifier.ru)инфо (http://rearchain.ru)инфо (http://recessioncone.ru)инфо (http://recordedassignment.ru)
инфо (http://rectifiersubstation.ru)инфо (http://redemptionvalue.ru)инфо (http://reducingflange.ru)инфо (http://referenceantigen.ru)инфо (http://regeneratedprotein.ru)инфо (http://reinvestmentplan.ru)инфо (http://safedrilling.ru)инфо (http://sagprofile.ru)инфо (http://salestypelease.ru)инфо (http://samplinginterval.ru)инфо (http://satellitehydrology.ru)инфо (http://scarcecommodity.ru)инфо (http://scrapermat.ru)инфо (http://screwingunit.ru)инфо (http://seawaterpump.ru)инфо (http://secondaryblock.ru)инфо (http://secularclergy.ru)инфо (http://seismicefficiency.ru)инфо (http://selectivediffuser.ru)инфо (http://semiasphalticflux.ru)инфо (http://semifinishmachining.ru)инфо (http://spicetrade.ru)инфо (http://spysale.ru)
инфо (http://stungun.ru)инфо (http://tacticaldiameter.ru)инфо (http://tailstockcenter.ru)инфо (http://tamecurve.ru)инфо (http://tapecorrection.ru)инфо (http://tappingchuck.ru)инфо (http://taskreasoning.ru)инфо (http://technicalgrade.ru)инфо (http://telangiectaticlipoma.ru)инфо (http://telescopicdamper.ru)инфо (http://temperateclimate.ru)инфо (http://temperedmeasure.ru)инфо (http://tenementbuilding.ru)tuchkas (http://tuchkas.ru/)инфо (http://ultramaficrock.ru)инфо (http://ultraviolettesting.ru)