Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Състезания, срещи и летене... => Темата е започната от: million_miracles в Януари 22, 2013, 08:08:52 am
-
Уважаеми членове на клуба,
Уважаеми делтапланеристи,
"БАЛКАНСКА КУПА ПО ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ 2013" ще се проведе и регистрира по FAI с категория 2
Място на провеждане: България, района на Кюстендил, в частност Конявска планина в периода
Дата: 01-08 ЮНИ 2013г
Състезанието се организира с подкрепата на клуба по делтапланеризъм "XSC" Охрид, Македония и съдействието на клубове от република Гърция
В резултат на дългогодишно партньорство между "Делтаклуб" и клуба по
делтапланеризъм от Охрид, Македония и клубове от съседна Гърция се зароди идеята
за организация на Балканско състезание през 2013г. с цел да бъдат привлечени повече
пилоти от Балканските страни. Състезанието ще бъде отворено за участие като по
този начин в него ще могат да се включат и пилоти от страни, чиято територия не се
включва в географското понятие Балкани.
На това състезание ще се обсъди и вземе решение мястото на провеждане на следващия Балкански шампионат.
Особено важно е Вашето съдействие, за да се представим добре на предстоящото събитие. Моля желаещите да вземат участие в организацията да се включат в организационния комитет.
-
Konjevo moze da bide interesno a i blisku e. Letal sum tamu nekolku pati ama nikogas XC i neznam kakov potencijal ima toa mesto za XC. Mozda ima zapis od nekoj let?
Sum slusal deka vo toj reon ima i start na zapad od Kjustendil na samata granica so Makedonija. Mozda kje imame prilika i tamu da letame.
Me interesira kako e tamu za smestuvanje. Ima li kamp ili castni kvartiri?
-
Миналата година Националния шампионат по парапланеризъм се проведе там. Ако ти е интересно, може да видиш траклоговете. Скоро ще бъде пусната официалната страница на състезанието, където ще има пълна информация за местноста.
-
Всъщност състезанието освен национален шампионат, беше валидирано pre-PWC 2012.
Ето линк към състезанието
http://www.fai.org/events/events-calendar-and-results?id=34877&EventCalendarId=8286 (http://www.fai.org/events/events-calendar-and-results?id=34877&EventCalendarId=8286)
-
Днес с Венко облетяхме доста голям район - Сапарева баня - Бобов дол - Коняво - Дупница, Сапарева баня. Целта на полета беше да маркираме площадки за кацане, тъй като района е равнинно хълмист, с дерета, както и преминава през малки планини и да осигурим едно по-сигурно ниво на прелетите на състезанието. Летяхме час и четиредесет минути, като осигурителната височина варираше от 150 до 300 метра над терена. На всяко място за кацане сложих GPS точка и снимка. Района около Бобов дол е по труден, има площадки за кацане, но са с наклон. Трябва да се каца по нагоре, независимо от вятъра. Хубавата новина е, че термиките работят добре и най вероятно няма да се налага удавяне в района. Огромна благодарност на Венко, че помогна това да се осъществи своевременно. Също много полезно беше оглеждането на различни площадки за кацане около Коняво. Тепърва ще правя и безмоторни тестове в района, както и обхождане на точките от земята и тяхното степенуване като добри или спасителни площадки. Това е засега, ще ви държа в течение с новостите около подготовката за състезанието. Както повечето от вас знаят, този четвъртък ще се сформира и заложат екипа и задачите около състезанието. Е, първата вече е започната.
-
Трябва да се каца по нагоре, независимо от вятъра ?
Не разбирам какво искаш да кажеш. Дали имаш предвид да се каца срещу наклона, дори ако вятъра е гръбен, или да се каца по-нависоко като височина?
-
Искам да кажа, че кацането трябва да става срещу наклона и да се пренебрегне вятъра. Може би е добра идея на картата да се обозначи посоката на кацане, но на GPS как да се заложи за да е разбираемо по време на полет е по интересно.
-
Идеята на проучването на района е да се чустват по добре българските пилоти с не толкова голям и скорошен опит. Много от по отдавна пролетелите делтапланеристи летят вече само за удоволствие и не биха тръгнали на прелет, защото не им се поема излишен риск с кацане на непознато място. Та по този начин риска доста намалява :)
Ето една снимка от прелета:
(http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/599158_10200907148980196_1781249168_n.jpg)
-
Сайта за състезанието вече е факт! Записването започна, все още няма много снимки, поради неподходящото за снимане време. Като се поразелени и пролета се събуди ще има повече снимков материал.
http://hg2013.deltaclub.bg/ (http://hg2013.deltaclub.bg/)
Който се затруднава с английския може да погледне тук
Балканска купа по делтапланеризъм 2013 (http://deltaclub.bg/)
-
Най-доброто време, най силните условия са май и август, с тази разлика, че пролета има много влага в земята и термиките са по-разпокъсани и силнo, а тенденцията към образуване на кумулунибуси по-голяма. Юни и юли се срещат по прегряти дни и по-слаби условия. Август, земята е поизсъхнала, денят все още е дълъг и силен, а термиките широки и спокойни. От тази гледна точкa може би състезанието ще е полезно да се проведе седмица по рано, както и възможноста на още няколко пилота да участват. 01-08 Юни са новите дати за състезанието, което до няколко дни може би ще стане факт, ако плюсовете това да се случи наделеят. Август и юли има други три състезания, които няма да обсъждам сега, защото до тях има още време.
-
Датата на състезанието е променена на 01-08 Юни. За да няма объркване, промених датата в заглавията на всички постове!
-
Страхотен 60 км. прелет на европейския шампион по парапланеризъм 2012, Ясен Савов от Коняво до София, направен само преди 2 дни. Браво на Ясен за добрия мартенски полет. Който желае, може да разгледа полета тук.
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4981 (http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4981)
-
Значи пише място за приземяване Кумините, но като гледам трака е кацнал на Самоковско шосе в града.А, дали е така, кой ще ми каже?
-
Ясен кацна на ливадките в ниското межу Цариградско шосе и Дружба 2 - където всъщност живее. Прибра се от Коняво до тях по въздуха само с помоща на природата и уменията си.
Ясен и Даниел Димов организират ниско бюджетно състезание на Коняво и Таштепе. Същите стартове от които ще се лети и на Балканското. Състезанието е няколко седмици преди делтапланеристкото и ще може да полетим с тях и да продължим с натрупването на опит в района.
-
Миналата седмица събитието беше отбелязано в календара на ФАИ
http://www.fai.org/civl-events/civl-events-calendar-and-results?id=31555&%3BEventCalendarId=9021 (http://www.fai.org/civl-events/civl-events-calendar-and-results?id=31555&%3BEventCalendarId=9021)
-
Да, благодаря Митак.Ясно за Ясен, така и предположих.Добър майстор на въздушните спортове.Аз бих се изкефил от Витоша та до село(Пазарджишко), което ти направи миналата година и доказа на практика че е възможно.Представям си да се появя в къщи само с крилото на рамо=), и като ме питат с какво пристигна да река с вятъра а?Якоо и това ако не е мечта.Това е, че селото ми е на Изток от Витоша а там се излита на североизток, което значи прелет срещу вятъра и това малко усложнява май нещата а?Ти, Митак тогава тоз прелет до Пазарджик така срещу вятъра ли го направи?
-
Вятъра беше северен, така че може да се каже, че прелета е при страничен вятър. В момента е хубаво да летим често на Коняво за да опознаем по-добре мястото. Това ще е в помощ и на състезателите. Може би ще сменим досегашната площадка за кацане. За целта е нужно да се полети и каца на различни места в района.
-
A накои вече сме в базата :)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/217379_10151428980502984_1268871809_n.jpg)
-
Резултатите от първия ден:
https://docs.google.com/a/deltaclub.bg/file/d/0Bx31dHIP7fLSc2ljUHE2TTVTTmM/edit (https://docs.google.com/a/deltaclub.bg/file/d/0Bx31dHIP7fLSc2ljUHE2TTVTTmM/edit)
-
Митак, пускайте по някой трак , особено от Таш тепе. Става въпрос за информация.
-
Съжалявам, че нямаше физически време да отразим събитието. Ще започна първо с ГОЛЯМА БЛАГОДАРНОСТ към членовете на клуба. За всички нас това беше първо състезание и предизвикателство като организатори. Благодарение на членовете на Делтаклуб, спокойно участвах като състезател. При първа възможност ще кача и трак-логовете.
За съжаление не можахме да изпълним задача от Таш Тепе. Транспорта догоре е труден и ни забави. Закъсняхме и изтървахме условията. Всички кацнахме на основната площадка. Като цяло старта е невероятен и дава възможност за дистанция и прелети, единствено като проблем, е, че може би започва да работи малко по късно.
В момента не мога да отделя повече време, но скоро ще има достатъчно информация и с удоволствие бих отговорил на всички въпроси, по които съм компетентен.
-
Първият ден на състезанието завърши с хвърлен запасен парашут от руския пилот Андрей Шелявин. Андрей е добър пилот и остана невредим. Като повечето руснаци, той е иноативен. Преди състезанието с Андрей летяхме заедно от Коняво.
Линк към обяснението на Андрей за случилото се:
http://www.deltaplanerizm.ru/forum/viewtopic.php?f=6&t=2329&start=15#p24834 (http://www.deltaplanerizm.ru/forum/viewtopic.php?f=6&t=2329&start=15#p24834)
На първия брифинг Андрей отказа на предложението ми и не пожела да участва нито в TASK, нито в SAFETY комитета, но активно участваше в разискването на метеорологията и задачата. Неговото предложение бе да летим до Самоков. Таск комитета, във който участвах и аз решихме крайната точка да е неизползваемото летище до село Крайници. Андрей беше пръв на старта и нетърпеливо чакаше да излети. Имаше пулсации на вятъра до 12-13 м/с. по Compeo + и Safety комитета затвори старта и пожела да измерим вятъра с ветромер. След 20 минути старта беше отворен, като пулсациите не превишаваха 12 м/с. За съжаление това отказа някои от пилотите да излетят.
-
Награждаването
(http://deltaclub.bg/images/HG-litespeed-s4_comp.jpg)
-
Официалните резултати и траклогове са качени на страницата на състезанието.
-
http://www.youtube.com/watch?v=RSbktEZr1Vc
останалите клипчета може да намерите на
http://www.youtube.com/my_videos?o=U (http://www.youtube.com/my_videos?o=U)
-
http://www.youtube.com/watch?v=RSbktEZr1Vc
останалите клипчета може да намерите на
http://www.youtube.com/user/bobysan71/videos (http://www.youtube.com/user/bobysan71/videos)
-
Изпратихме резултатите към ФАИ с Васи и с това състезанието и ангажиментите по него приключват. Също изпратихме и доклад за инцидента с хвърления спасителен парашут от руския пилот Андрей Шелявин.
Пак ще кажа, че Андреи не показа нито снимки, нито даде тракалог, въпреки че летеше с два ГПС-а. Единствената картина която може да се сътвори за това, какво се е случило е по неговите разкази. Опростено казано, започва да губи височина в място, което няма къде да кацне. Решава да спусне между два хълма с цел да достигне до място за кацане, между които се образува ускоряване на потока. В следствие огряти слънчеви места и ускорения поток се създава силна турболенция, от която пилота загубва управление на крилото. тъмблинг, а в последствие се чупи. Хвърля успешно спасителен парашут и се приземява върху дървета. Местните му помагат да събере екипировката, а организаторите го прибират. Андрей е без драскотина.
http://civlrankings.fai.org/FL.aspx?a=334&l=0&competition_id=2987 (http://civlrankings.fai.org/FL.aspx?a=334&l=0&competition_id=2987)