Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Състезания, срещи и летене... => Темата е започната от: million_miracles в Декември 10, 2009, 11:16:41 am
-
Със Станислав ще ходим да летим от Коняво. Силен югозапад е, така че ще сме с двуместният делтапланер за повече кеф :) FoTony ще е с нас също.
-
Станислав няма ли го да сподели какви са впечатленията ::)
-
Тази събота, на Коняво, макар че закъсняхме, се получи добре. Тръгнахме в 8 сутринта, но старта бяхме едва в 13 часа. Тони разпъна крилото си, а аз тандема. Имахме гости от Стара Загора. Мераклии да опитат парченце делтапланеризъм. Първо излетях с Ели. Имаше слаби термики и успяхме да се навинтим 300м над старта. Въртях ту наляво, ту надясно, за да не и се завие свят. След като кацнахме, прецених че има време за още един полет. Прогнозата бе за навлизащ студен фронт, което означава бързо и рязко развитие на кумулси и кумулунибуси. Когато бяхме вече на старта, Тони още ме чакаше. Имаше някакъв проблем с крилото, както и забравени части от него. Въпреки това излетя. Във въздуха се държа странно, но успя да кацне успешно за общо спокойствие на всички. В крайна сметка се оказа, че поради липсващ "лигавник", от налягането се отварят джобовете на антипикиращите лати от което крилото става трудно управляемо. Наоколо имаше ЦБ та, но над нас и пред нас беше чисто. Излетях със Стоян. Имаше доста силни термики и за минута бяхме почти до базата. ПОмахахме на Марто, който ни помогна докато излетим, но прецени да не лети с парапланера си. И правилно. Беше доста силно и динамично. Предвид прогнозата, поех напред към кацалката и чистото небе. Кацнахме на крака с тандема. След като събрахме и Тони, който си правеше плаж на един изворен поток, поехме към кръчмата да обсъдим деня. Фронта навлезе и заваля дъжд. Супер ден и всички бяха доволни.
-
И аз да кажа, че миналата събота беше страхотен ден за летене и кефене! Бях в ролята на момче, опаааа момиче за много неща- помагах за разпъването на крилото, снимах (чудя се кога ли ще качат и от моите снимки?!) ,носех сбруи и разни други неща, раздавах слънцезащитно, бях стюардеса... И накрая участвах наравно в разпределянето на благата в кръчмата. Приех ги като награда за положения труд ;D
П.С. Радвах се на прекрасна комапния, но ми липсваха и другите от дружината! Те си знаят кои са ;)
-
Коняво, Коняво.... ще го помня форевър.С първия си полет от високо.Прекрасен старт с хубава гледка.Браво, че сте полетели добре.А това летенето без "лигавник" на крилото явно си е проблем.Може би е най-добре да стои на крилото с някаква осигоровка и така няма да се губи и забравя си мисля аз.
-
Страхотни сте, завиждам благородно за полетите :):):) Може би и аз ще се престраша да се повозя ;) В събота и неделя сме на линия и ако се организира летене сме с вас :) Все пак имаме да компенсираме доста пропуснати летателни дни :)
P.S. А за вечерния купон ще вземем и китара:)
-
След дългите дъждовни дни, тази неделя успяхме да полетим доволно от Коняво.На тръгване времето беше орта будала, демек или - или.Като пристигнахме на старта на два пъти базата падна под нивото на старта.Някъде към 15,45 часа се подобриха трайно условията.Бяхме вече разпънали, аз излетях пръв след мен веднага се изстреля и Боби с учебното крило, за първия си полет от високо, поздравления за него и тандемът излетя също Митака с Катето.
Атмосферата беше спокойна и полетите бяха спокойни с хубави кацания, без изненади.Аз пристигнах над мястото за кацане с голям запас от височина и имах време да обиколя два пъти полето преди последния заход за кацане.След като кацнах побързах да изнеса крилото в края на полето и да дам знак на Боби за посоката на вятъра.Той кацна безпроблемно, ориентирахме и неговото крило с гръб към вятъра, така че да е показател за посоката на вятъра за приближаващия тандем.Митака с Катето се приземиха като по учебник.Така всички бяхме доволни и щастливи.
Едно детенце ми каза "Е що не си кацнахте направо у София?" :D.Което го приемам за добро пожелание ;)
-
Тази неделя успях да направя невероятен полет от конявската планина.За първи път летя от толкова високо и се налагаше да използвам нова(за мен) сбруя с парашут.Преди старта успях да я разгледам набързо после я облякъх и Митко ме закачи за делтаплана да я изпробвам.За първи път трябваше да си вкарвам краката в чувала и да закпчая ципа.На земята преди старта успях да го направя.След като изчакахме облаците да се разчистят за да можем да видим къде е кацалката Стани пръв излетя.Чувах го как викаше отвисоко доволен че лети.След него и аз се запътих към старта.Имаше стърчащи остри камъни и трябваше да внимавам да не се спъна или да не закача крилото.Духаше слаб насрещен вятър.Харесах си една по чиста пътечка и се засилих.Излетях и ми стана странно че хем трябваше да легна хем и да си пъхна краката в чувала едновременно.Криво ляво успях да ги напъхам изчаках да се отдалеча малко от склона и се опитах да закопчая ципа.Не успях.Хванах топчето за закопчаване и като го дръпнах усетих че се съпротивлява.Наведох глава да видя какво става но усетих че губя контрол над крилото(или поне така ми се стори).Отказах се от закопчаването,тъй или инак краката си ги бях пъхнал и можех да управлявам.Поотпуснах крилото само да лети,аз само му давах леки корекции.Условията за летене бяха перфектни.Харесах си треактория на полета и започнах да я следвам.Гледката отгоре беше прекрасна.Прелетях покрай едно езерце после и над едно селце разбира се на прилична височина.Отгоре всичко се виждаше много добре.Успях и да разгледам местоположението на далекопроводите с високо напрежение.Когато стигнах на мястото за кацане все още бях на доста голяма височина.Отдолу видях Стани да ми сочи посоката навятъра.Направих няколко кръгчета като за първи път направих и завой на 360 градуса.Опитах се да забележа дали не ме носи вятъра по неговата посока с по голяма скорост,но не забелязах голяма разлика,т.е. вятъра беше слаб.Още от високо си извадих краката изправих се и си харесах място за кацане.Видях Стани как ме подканва да придърпам рамката.
-
Мислех че съм я придърпал достатъчно но явно бях попаднал в дупка защото не ми достигна съвсем малко скорост да я избутам както трябва.Все пак кацнах меко на крака.Долу нямаше никакъв вятър.Преместих крилото до това на Стани и заедно изчакахме Митака да се приземи с тандема и Катето.Неговото кацане беше перфектно на крака.Накрая си имахме и малка публика от местни хлапета и един чужденец които се бяха впечатлили от нашите полети.
-
Браво Боби, браво Стани ! Хубаво сте си полетели.
За сбруята...добре е да се протренират основните движения на сухо, за да се автоматизират. Закачи се на една люлка и тренирай влизане, излизане, закопчаване, хващане на дръжката за хвърляне на парашута. По принцип е добре да се протренира и самото движение за дърпане и хвърляне на парашут. Тези неща са важни и Митака да вземе да направи един ден за тренировки на сухо, може и на закрито, и да се съчетае с прескатаване на парашута. Или да се направи една торбичка с размер и тегло като контейнер на парашута и да се тренира движението.
Колкото до затварянето на ципа, добре е да си с панталон който не е много широк, за да не блокира в ципа...или го вкарвай в чорапи или нещо да се стегне, за да не пречи на движението на ципа. Изпъваш назад краката, да се опъне добре сбруята по тялото, и тогава затварянето на ципа става лесно.
-
Браво Боби, Браво Стани ;D
EXTRA
-
Прекрасен ден, изключително красив с изключително положителни случки и емоции. Облаци на няколко нива и всичко се движеше. Южен и по скоро югоизточен вятър около 5 м/с. носеше облак след облак. Стани и Боби излетяха. Пръв Стани като по-опитен. След него и Боби - първи полет от високо. Имаше и доста парапланеристи. Останахме с Катето с тандема. Вятъра поотслабна и нямаше нужда някой да стои на предните въжета. Изчакахме порив и излетяхме. От снимките се вижда, колко много и се е летяло на Катето. Ми тя още на затичването вече се е изпънала като птичка. Интересна беше планината в шарените си цветове. Успяхме да задържим 10тина минути на слаба термика. А деня беше буквално откраднат за летене из между дъждовете и мъглите последните седмици. Василена направи много хубави снимки, които се надяваме скоро да сподели. Маги заспа на старта. Омегата и този път не ни предаде - 5 души + Маги + 3 крила и много багаж :) и емоции. Нали знаете за динамичните натоварвания?
-
Боби се набира като за пръв и последен път. Ми да, летенето е като секса. Не беее, не само, че се прави и легнал :))) Всеки път трабва да е като за последен - газ до дупка :))
Давай Бобииии!
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10004/IMG_0581.jpg)
-
За почивка в събота, 30.10.2010, какво ще кажете да спретнем едно летене от Конявската планина - 700м денивелация?
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10004/IMG_0441.jpg?ref=nf)
-
Тук са излитанията на Стани,Ники и Митко с тандема от 30.10.2010.Има и снимки качени в галерия.
http://www.youtube.com/watch?v=2DlBnaxIvPU
http://www.youtube.com/watch?v=ZNqBOm5feIg
http://www.youtube.com/watch?v=vLRQw7-IpgE
-
Бая труд беше да успеем да се качим до горе. Тук Василена пълни очи и сърце :)))
Много хубави снимки и клипчета си направил Бобсън, евала.
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10026/DSC_0016.jpg)
Но се качихме! С дружни усилия преодоляхме, сняг лед и автомобилни аварии.
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10026/DSC_0046.jpg)
А подържащия екип беше на ниво. Кратки, но красиви полети в условия на инверсия.
Поради трудното изкачване, сняг и поледица, не се изпълниха всички полети - Боби и Ива не летяха.
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10026/DSC_0057.jpg)
Но пък прекарахме добре и поснимахме. Четири DSLR-та се събраха. Брей!
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10026/DSC_0115.jpg)
Както блондинка и брюнетка :o Абе хубаво нещо е летенето :)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10026/DSC_0132.jpg)
-
Браво на Стани...страхотно засилване, изкефи ме !
Сега вече като си свикнал с високото летене, добре е да обърнеш внимание на позата и на техниката на завоите. Струва ми се че държиш ръцете твърде широко. Загледай 36-40 сек на твоето филмче. Лявата ти ръка държи рамката почти в края...но това ти ограничава движението надясно. Малко по-навътре към центъра ще бъде по-ефективно за движение на тялото. Използвай такива дни със спокойна атмосфера да се отпуснеш малко, охлаби хватката на ръцете, да усетиш крилото малко по-добре.
http://www.vimeo.com/6787762
Загледай на това филмче къде са ръцете на пилота, и колко свобода на деиствие позволява тази позиция на ръцете. Забележи също че хватката на ръката е доста хлабава, почти колкото да усеща сигналите на крилото, и се стяга само когато има нужда, при опасност от турбуленция да не ти изскубне рамката от ръката.
А Митака нещо изпусна фронта в 11 секунда на филмчето...висок ъгъл при недостатъчна скорост...размина се, но началото не беше добре.
Ники излетя отлично, ама защо се набримчи толкова, не разбрах...много скорост след излитането, без да има нужда. И по-надолу отново излишна скорост, крилото тъне. От това което виждам, нямаше силен вятър, не е имало турбуленция.А той дава скорост и крилото се клати и тъне. Ако може да споделите повече за тези полети. Иначе фотографките са супер...:-))).:-) Ей, това..DSLR-те за нищо ги нямате...размахвате ги по баира като базуки ;D
-
Да, Краси - хвана ме! Като отидохме - вятъра беше идеален. Като дойде време да излитам последен - вятър няма. Цецо (пасажера) малко се притесняваше от процеса на излитане. Времето беше супер спокойно. Тръгнахме да излитаме. След началото избутах леко, за да поеме крилото тежеста на пасажера и да отлепи по бързо от земята, за да не ми се пречка, след което намалям ъгъла на атака и дозатичвам крилото на чисто. Ясно ми е, че изпадам в момент, в който съм уязвим от към загуба на контрол и срив. При спокойни условия това става по-трудно. На фона на ръбестите камъни ми изглеждаше по-добриоя вариянт :) Поради тези причини отказах втория планиран полет за деня.
Още една прекрасна снимка. Казва се на ОПАШКА за ТЕРМИКА. Е, беше свършила, ама...
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/userpics/10004/2010_10_30_152601.JPG)
-
Благодарности на Боби за клипчетата, на Краси за анализа, както и на всички фотографи. Наистина много помага да се видиш на филм. :)
Моите проблеми в началото на полета в общи линии бяха два... Първо мисля че не прецених добре ъгъла на атака и крилото отлепи твърде рано, преди да съм набрал добра скорост. Съответно като го придръпнах във въздуха, то бързичко набра (искаше си) и после като отпуснах ме вдигна нагоре. Това се вижда ясно на клипчето.
Във въздуха исках да си закопчея сборуята, но тя не искаше. Като пусна ръцете и крилото почва да завива на някъде си неконтролируемо. Пробвах да придържам с една ръка докато закопчавам с другата, ама и това нямаше добър ефект (там ме е хванала камерата). Можеби аз без да се усетя придърпвам напречката с една ръка докато закопчавам. По-малко вероятно вариото отляво изкарва крилото от баланс, но малко ме съмнява 200 грама да правят кои знае каква разлика. Най-вероятно трима на крилото е на твърде бавна скорост и то навлиза в начален стадии на срив като пусна. По-точно, крилото си лети добре като го придърпвам лекичко, но като отпусна съвсем и става нестабилно. Ще пробвам следващия път да дръпна с 1-2 сантима напред окачването та да се вдигне малко скоростта. Може и да пробвам да вдигна малко сборуята, че ми се струва ниско. Това май има някаква връзка и с това, че леко правя кръстосан контрол на напречката. Мисля, че знам върху какво трябва да поработя. :)
Иначе полета си беше съвсем рутинен и приятен. Надявам се следващия път да оцелим и малко по-динамични условия. ;D
Прилагам трака на моя полет...
-
" Ники, Аз не мисля че окачването ти е ниско. Ако сбруята ти е на WW, и ако окачването е оригиналното, те обикновено имат доста добре премерена височина на окачването. Виж, ако центъра на окачване е назад, трябва да се коригира. Но не прави големи промени, мести с по един сантиметър, докато намериш доброто окачване. Може би да пуснеш Митко или Тони да го хвръкне това крило в спокойни условия, и той да прецени как е центъра на тежестта? А ако не искаш да се лашкаш насам натам, докато управляваш с една ръка, просто я премести в средата на спеед-бара, така ще бъде неутрално положението. А циповете на сбруите правят проблеми понякога, особено ако са отворени съвсем докрай. Аз обикновено затварям 10-на см ципа преди излитане, за да е в по-лесно положение за затваряне. Но също е важно да си вкарал добре краката и да си ги изпънал, това изправя ципа и го прави лесен за затваряне.
А траклога показва че ако денивелацията е била примерно 600 метра, качеството е било някъде към 7. Ако Фалкона има примерно качество 8, значи си карал по-бързо от скоростта за наи-добро качество .Не съм сигурен колко е денивелацията. А накрая си минал доста близо над това високо напрежение. Ако имаше по-силен вятър, това може да ти изиграе лоша шега, когато караш в едната посока по вятъра, с добро планиране, после обръщаш срещу вятъра и изведнаж зависваш и започваш да тънеш по-бързо ( поради насрещния вятър) точно над жиците. Затова е добре или да планираш кацане от страната преди да стигнеш жиците, или да си сигурен че ги пресичаш на добра височина и после да обърнеш срещу вятъра. Това го казвам по принцип за останалите нови пилоти, да си го имат наум. Това високо напрежение май го нямаше по наше време, нямам спомен за него, явно е построено след 90-те.
-
Давай, Краси :) От повтаряне глава не боли!
Последно си спомням, че денивелацията е около 800м. на Коняво. Всъщност на траклога не се ли вижда?
-
Ето барограмата от полета. Денивелацията според вариото е 912м, а прехода е 5.3км. Това отговаря на около 5.8:1. Мисля, че нормалното за Фалкона е 7:1. Но все пак, аз правих доста завойчета и там се губи височина...
-
Хубава беше миналатаия Събота, добре полетяхме.Бях си поставил за цел да направя качествено излитане и го бях визуализирал мислено преди старта.За целта си прибрах крачолите в чорапите, махнах от джобовете по краката вещите и повдигнах бедрените колани максимално нагоре.Съсредоточих се и в ъгъла на атака при разтичването, като знам, че изпусна ли да ме вдигне рано крилото няма добро засилване.При кацането също си бях набелязъл нужните действия, като вкарване на центъра на тежестта напред, като се изпъча в рамката, рано изправяне и придърпване за скорост във финалната права.Така и кацането ме задоволи, защото се приземих на крака.По време на полета се опитвах да си представям вятъра и движението на въздуха според терена и логически търсех местата за евентуални качвания.Някъде се получаваше, макар че този ден имаше инверсия.Минах и завъртях над разораната нива с цел да хвана леко качване, също така като забелязах един мишелов да върти под мен и аз веднага завъртях, но вече губех височина и заходих за кацане.Мишелова се стрелна към мен сякъш да се заиграе, нали сме от една порода ;).
Благодарности на Боби за чудесните кадри и на теб Краси за винаги точните съвети!
Дано този уйкенд Бог даде термика!
-
За този уикенд - топло време с добър температурен градиент. Очаквам да има термика. В събота срещу неделя влажноста се вдига, налягането спада и вятъра се усилва. Не може да се каже кой ще е по добрия ден. И двата ще са добри! Стабилен югозапад. Кво правим?
Този път без бутане на колата :)
-
А от клипчетата на Боби ми направи впечетление, че тандема е с идеална равна горна повърхност, само латите се очертават. На другите крилата имат бръчки.
-
То бръчките по крилата са като по лицата идват с възрастта, новото си е ново.
Тази Неделя слава Богу стана ударно летене на Коняво, поне аз не съм правил до сега два полета от висок старт в един ден.И другото което е, че летяхме четири делти заедно.Така се извлича поука от полета на всеки.
-
Още един приятно прекаран ден :) прекрасно време, невероятна компания и отново презареждане с положителна енергия и хубави емоции... Този път май фотографите взехме числен превес над летящите ...
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs096.snc4/36180_1618622860082_1071691245_1731007_4612150_n.jpg)
Освен очарователен модел Маги се оказа и добър фотограф :)
Меги пък хвръкна за пръв път и сподели, че й е харесало страаашно много. Ето я преди полета...
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs494.ash2/76698_1618624060112_1071691245_1731012_7602717_n.jpg)
Фрея и Маги се позабавляваха с вятъра
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1123.snc4/148563_1618627780205_1071691245_1731023_2451955_n.jpg)
На Ивето също й се усмихна късмета да полети...
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1157.snc4/149990_1618629220241_1071691245_1731028_5610233_n.jpg)
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs124.ash2/39544_1618639580500_1071691245_1731057_2942564_n.jpg)
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs562.ash2/148396_1618640580525_1071691245_1731059_6423354_n.jpg)
Катето старателно филмира приключението
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1157.snc4/149908_1618638900483_1071691245_1731055_2127491_n.jpg)
И Боби не пропусна да хвръкне
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs941.snc4/73420_1618635220391_1071691245_1731046_8062685_n.jpg)
Ники и Стани пък летяха по два пъти....що за нахалство :)))))
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs997.snc4/77050_1618635980410_1071691245_1731048_4525630_n.jpg)
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs462.ash2/73503_1618633220341_1071691245_1731041_2144859_n.jpg)
Маги както всеки път щедро раздаваше подаръци и усмивки на всички
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs157.snc4/37203_1618628380220_1071691245_1731025_1583944_n.jpg)
Какво повече му трябва на човек...? :)
-
Краси, незнам Васи как ги снима тези ъгли на атака и кренове, но въпреки снимките искам да споделя, че излитането ми беше перфектно. Ако се изправи хоризонта изглежда нормално. аман от фотографи ::)
-
Споко, вервам ти ;D....Много хубави снимки сте направили...ама да вземете да сложите по някоя камерка на крило...супер сте, и атмосферата е много хубава, усеща се въздушната перспектива !
-
Хммм ... на фотографски способности ли ще се обиждаме Митак? :) нищо си му няма на хоризонта...пък! :)
-
Еми значи аз летя на криво.
Добре се получи летенето, но този път беше без бутане и сняг. За сметка на това има огромни задръствания на Владайския проход. За целта заобикаляме през Мало Бучино, където има дупки, прах и камиони които строят магистралата. Като пуснат магистралата ще потръгнат по добре нещата.
Да взема да кача и аз някоя снимка, че Васи е като лавина.
-
Хаха. Митак, сигурен съм че е от фотоапарата. ;D
Сега ще седна и аз да сваля траковете и да кача малко снимки, че Васи много дръпна напред с матеряла. ;)
-
Нищо не разбирате от снимане на летящи (идентифицирани) обекти вие :D Мога научно да обясня защо си накриво... и защо хоризонта си е прав :D ама няма... :) айде де само се каните да качите снимки пък никакви ги няма...??? :)
-
А бе тя цялата Земя е крива, вие за един хоризонт се разправяте ;D...Митак, знаеш ли че Земята всъщност има форма на круша, а не на сфера ?
-
Знаех си, че има нещо гнило в тази работа... най-вероятно ще да съм ви снимала някъде около опашката на крушката и за туй хоризонтът ти се види крив!!! :)
-
http://www.josleys.com/htmlgalleries/globe/Piriforme3_s.mov
http://www.josleys.com/show_gallery.php?galid=313
http://www.josleys.com/galleries.php
-
А пък моя фотоапарат за разлика от вашите е оборудван със система за автоматично снимане. Оставям го цял ден и се връща пълен със снимки. ;)
То било приятно човек да се излежава в сборуята преди полет ;D
(http://img263.imageshack.us/img263/4027/20101107134455.jpg)
Митака демонстрира нагледно как се изпълнява маневра "атака с глава" :o
(http://img214.imageshack.us/img214/8400/20101107134834.jpg)
Стани излита със замах и прецизност :)
(http://img248.imageshack.us/img248/5084/20101107135450.jpg)
Фалкончето набира скорост за излитане
(http://img201.imageshack.us/img201/756/20101107141001.jpg)
Боби едва едва се побира в кадъра
(http://img811.imageshack.us/img811/1508/2010110714312601.jpg)
:-X А пък тази снимка кой ли фотограф я е щтракнал? Вгледайте се по-внимателно в очилата...
(http://img294.imageshack.us/img294/7388/20101107143904.jpg)
-
Браво Ники, супер снимки.Аз съм доволен от него ден, че всички летяхме, даже някои и по дваж.Един приятел ме пита: "И колко часа се задържа във въздуха?" :D.Е, споко човече и това скоро ще стане.Иначе усетих на места, подобни на фуний дерета, как над тях качва осезаемо.Така полека се трупа опитност за местата и условията в които може да се очаква добро качване и летене.
След летателен ден имам мускулна на дългите гръбни мускули, може би като съм легнал по корем, опитвайки се да държа главата изправена става като хипер екстензия и така се товарят тези мускули.
-
Яааа, Магчето и тя фотограф станала. Познах ли Ники? Ми той апарата по-голям от нея. Досега тренираше основно с телефона ми да снима, а гледай каква техника е набарала. Че и професионален модел, ццц..
Боби направи един полет, а другите пилоти по два. Причината за това е, че нямаше парашут за сбруята му. Стефан Милушев донесе от благоевградския клуб парашут и за момента този проблем е решен.
-
А тази седмица беше изпълнена с положителни емоции. Аз имам снимки само от земята, но участвах в целия процес :) Бях решил да отида да погледам само Боби, Стани и Янчо как летят. В последния момент взех и тандемното крило - буквално се върнах. На старта духаше за пръв път както си требе - 7м/с. ламинарка. Е имаше пориви от време на време, ама нали сме с делти - на кой му пука? И за късмет на старта имаше и едно семейство - пълен състав - баба, дядо, мама тате и детенце. Е познайте кой летя? Ми мама разбира се. Веселка се престраши и каза че и е било мечта да лети. Ами излетяхме, макар и последни. Пръв се изстреля Янчо, след него Стани, Боби и аз. Стани направи 1 час във въздуха, Боби и той към 40 мин. Това беше първото им склоново реене. Аз летях към 30 мин. с Веселка.
До нови срещи :)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/20101115_Konqvo/IMG_2568.jpg)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/20101115_Konqvo/IMG_2576.jpg)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/20101115_Konqvo/IMG_2578.jpg)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/20101115_Konqvo/IMG_2562.jpg)
...и още много снимки http://deltaclub.bg/gallery/displayimage.php?album=29&pos=54 (http://deltaclub.bg/gallery/displayimage.php?album=29&pos=54)
-
Честито на Стани и на Боби първо склоново реене. Пълните ми душата, момчета. Само така !
-
Мерси Краси, дано скоро имаме възможност всички в купом да летим.
Денят по прогнозите в нета(2-3м/сек юг)не беше многообещаващ, но още на последния завой преди да паркираме пред твкулата се видя, че нещата са мааалко по-така.А точно, хубав 7-10м/с вятър.А как го чках този вятър....и си заслужи чакането.Един час във въздуха, летях, колкото ми се летеше.Наистина беше като на кино.Когато бях над старта имах 360 градуса гледка това само отгоре може да се види.Докоснах се до същността на делтапланеризма, някакъв вид нирвана бих го нарекъл.Усет за аза, въздуха и природата наоколо.
Иначе изчаках да излети чичо Янчо да се уверя, че ще пробива и аз се плъзнах.Първо малко плахо, но полека лека се добрах до двата края на склона.Имаше и термика хванах на няколко пъти за първи път осезаеми качвания.А качване имаше и по напред от самия склон.А когато се разминавахме делтите във въздуха... някакси споделяхме щастието, хем красиво, хем малко страшно.Определено не липсва тръпка.Летях без електроника(жипиес и варио), но не са ми и липсвали.Имах отправна точка самия склон а и крилото вече го чувствам.Като кацнах Тони ми казва: "Сичко по две нали?", в смисъл каквото съм изпитвал до сега в полет на втора.На мен ми се стори по десет.А чичо Янчо направи показно на майсторско излитане като гларус от мачта на кораб.Само с лека команда на крилото и се отлепи.Определено беше незабравим ден.
-
Отначало бях малко притеснен от силния вятър,но след като излетях и се поотпуснах малко, му хванах цаката на склоновото реене.На отделни места ме раздрусвше по силно и се усещаше силно качване нагоре,на други усещах леко пропадане надолу.За пръв път мисе случва да летя едновременно с още три делтаплана заедно във въздуха и при разминаването усещането беше незабравимо.Разбира се не мина и без грешки които ще трябва да изчистя за в бъдеще но като цяло съм доволен от полета.
http://www.youtube.com/watch?v=5xqk_6orNJs
-
http://www.youtube.com/watch?v=tbZOGziZwpE
-
http://www.bhpa.co.uk/pdf/info_for_visiting_pilots.pdf
http://www.expandingknowledge.com/Jerome/PG/Rule/Right_of_Way/Main.htm
http://www.westcoastsoaringclub.com/safety/airrules.php
http://50k-or-bust.com/Flying_Articles/Collision_Avoidance_Ridge_AirLaw.htm
http://www.flytorrey.com/support/Bradrules.php
Ето малко линкове с информация за правила на движение при склоново реене. Различните страни имат различни правила, но има няколко които са почти универсални. Сега вече като започвате да летите повече крила на склона, е добре преди полет да си направите разбор, да си припомните кой има предимство в различните ситуации, за да няма проблеми.
Общо взето пилота който е по-близо до склона има предимство. Завоите се правят винаги навън от склона, а не към склона. Пилота под вас има предимство. Ако се движите насрещно на еднаква височина, пилота, на когото планината се пада вдясно, има предимство, т.е. другия трябва да се отмести и да даде път.( всъщност правилото е че двамата пилоти се отклоняват в свое дясно, но понеже на единия вдясно му идва планината, другия трябва да се отмести, за да му даде път да мине.)Това правило понякога се експлоатира умишлено от някои пилоти, за да избутат друг пилот от доброто качване, което разбира се е некоректно.
Задминаване се прави между планината и планера, когото задминавате ( това правило има разлики в някои държави).
а тука има нещо като тест, долу се превключва за следваща ситуация, има доста интересни положения. Поставете се на място на всеки от тези пилоти и помислете как ще реагирате в съответната ситуация.
http://www.hanggliding.org/wiki/Ridge_Soaring_Right_of_Way_QUIZ
Rules of the Ridge
* Always clear your turns. See, Be Seen and Avoid.
* Do not pin other pilots against the ridge. Leave enough room to turn out from the ridge.
* In ridge soaring conditions, pass on the right but realize that not everyone will follow this rule.
* Watch other pilot's posture and movements for clues as to his or her actions and intent.
* First pilot to enter a thermal establishes turning direction. The lower pilot has the right of way.
* In ridge soaring conditions, the faster glider overtaking another glider, passes on the inside (ridge side).
* Please stay in a counter clockwise rotation when ridge soaring. The glider on the right has the right of way. Thermalling should be done outside the ridge soaring pattern.
Right of Way Rules
1. Hang gliders and paragliders (unpowered ultralight vehicles) must yield right of way to all other aircraft except powered ultralights. This is the law (FAA Federal Aviation Regulations Part 103).
2. As you approach another aircraft head on, you should steer to your right of the approaching aircraft. (Like a car on the road.)
3. When thermalling, the first pilot to enter a thermal establishes the required turning direction in that thermal.
4. When ridge soaring, the glider closest to the ridge has right of way.
5. The lower aircraft has the right of way.
6. When ridge soaring, a glider overtaking another glider that is flying in the same direction should pass between the ridge and the glider being overtaken.
-
Еиии... браво на вас! Много се радвам, че яко сте си изкарали в неделята. ;D Ама и моя късмет един... Един път да пропусна летенето и то хоп точно тогава било реенето. Май ще премина на моторно фърчене, че нещо не ми върви на безмоторното. ::)
Като се замисля, трябва да намеря време да оправя крилото, че има цепки от ляво от последното кацане. На второто летене от Коняво миналата седмица на кацането си имаше бая вятър. Заиграх се над жиците в полето, че намерих поддръжка там. После реших, че е време за кацане и имам добър ъгъл на заход. Насочих се към кацалката и всичко изглеждаше добре. Но, уви... оказа се че понеже селото е на леко възвишение и кацалката е наклонена, точно при този вятър долу се получава здрав градиент (ако не и лек ротор) и крилото взе да се срива доста бясно. Трябваше на този етап да се усетя, че няма да достигна кацалката и да си направя кацането в къра (както направо Митака след мен), ама а де - опитах се да я достигна въпреки всичкото вместо да се засвяткам надолу, където и беше грешката. Като разбрах че това е безнадеждно, вече нямах височина да се засиля та кацнах на полу-срив на колела в прясно преораната нива. Добре че земята беше мека и е разминах без драскотина. Лошото бе, че крилото успя да се надере в някакви камъчки в нивата. Поне не излгежда зле и сравнително лесно за оправяне. А и научих ценен урок, който иначе трудно може човек да вдене докато не му се случи. Ама си беше шантаво кацането де, щом и Митака вкара в къра, че и Стани е боднал на колела... Важното е че сме живи, здрави, и в добро настроение. :)
Първия полет тогава похвърчах над селото. Вятъра си беше в другата посока и се кацаше от там. От тази страна на кацалката има дървета и жици, освен това се каца по наклона. Т.е. малко деликатем момент е да се прецени добър ъгъл на заход - хем да минеш безопасно жиците и дърветата, хем да не прелетиш кацалката. Там горе-долу успях да преценя ъгъла, но минах малко ниско над дърветата. Кацнах си на бегом, че не ми се избутваше делтата с риск да ме вдигне нагоре.
Ето траковете
-
А бе вчера гледам си аз Google Earth и нещо се забих да разгледам зоната на старта на Коняво и гледам -3 крила делта и некви пара- се моткат. Зумнах още , гледам, Митака, и Боби и Васи, че и Стани ...зумнах в Митака, гледам и камерка си закачил...Аре, дайте малко повече инфо де... ;D
-
Въпреки изкушението да отидем на летище Сливница, където освен летене имаше и греяно винце и прасенце, избрахме безмоторния делтапланеризъм. Пътя до старта е есенно красив, времето топло, я вятъра около 5 метра, ама не съвсем. Докато разпънем и падна на има няма 3 м/с. Пак се размина на Василена динамичното реене. Стани излетя пръв. Направи змейки пред склона, но пропадаше. След него Боби излетя, в началото правеше малко странни завои, даже си помислих, че има проблем, но след малко се оправи полета му. Има видео от камерката на крилото (GoPro), където може да се види подробно полета му. След него излетя Василена - първи полет от Коняво. Имаше инверсия и лека мъгла затрудняваха видимоста на мястото за кацане. Разбрахме се да излетя след нея и да я напътствам до мястото за кацане. Така и стана - има и снимка от моята камерка - (Contour HD)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/388869_10150350994802984_180170132983_8107393_501512423_n.jpg) Когато стигнахме над кацалката, направих спирала за да снижа по бързо от нея, да кацна и освободя терена. Боби и Стани бяха там, а вятър почти нямаше.
Всички кацнахме, а Стани и Катето опънаха трапеза с мед и орехи, ръчно направен хляб, палмово масло, слънчогледово семе и какви ли не още чудеса. Със Стани имаше две момчета, които доста добре се справяха, тичайки с крилото. После в селската кръчма обилно хапнахме за 16 лв. Невероятно, но факт!!! През цялото време ни осигуряваше Бубето (Любка), за което и благодаря от името на всички.
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/383199_10150351026757984_180170132983_8107487_535992899_n.jpg)
-
;D пак ми се размина реенето да му се невиди :P ама пък беше един красив червеникаво-жълто-кафяв есенен ден, че и неочаквано топъл. От кога чакам да литна от това Коняво....
Една година по-рано - За пръв път виждам явлението - "Безмоторна делта", пръв полет от високо за Боби, много мъгла, силно притеснение "Как аджеба ще успее да излети това момче?" от моя страна, първи урок по използване на радиостанция...( "Натискаш тук и говориш! И не се казва АЛО!" ;D)и естествено незабравима първа среща с Омегата и нейните ключове ...И то пак на Коняво..."Какво ли ще е да мога да литна с това чудо???"
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/75876_461071687983_180170132983_5534875_719142_n.jpg)
И така година по -късно стигнахме до същото това Коняво. Както вече казах прекрасен есенен ден...и не чак толкова прекрасно ми се размина реенето, без което Митака нямало да ме пусне да диря термики :-\
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/391023_283684228331779_100000706131798_961249_33962655_n.jpg)
И понеже съм единствената заблудена овца на компанията си имах ескорт до кацалката, че току виж направя някой "прелет" в грешната посока и не успеят да ме открият после ::)
Полетът беше повече от чудесен, спокоен и споделен с останалите . Боби и Стани летяха първи, а с Митака даже успявахме да проведем комуникация с викане и знаци :)
и пак пропадам като тухла четворка....искам спортно крило :P( като дорасна )
И Искам пак на Коняво, и искам пак да се съберем повече хора , ама и спортно крило искам - искам искам - типично по женски ;)
-
Ето го и моят полет от Коняво.Така като нагласих камерата да ме хване в цял размер и мога да си видя грешките ,които правя.Още не мога съвсем точно да определя височината от която да заходя за кацане,по късно разкопчаване на сбруята от което губя за малко контрол над крилото.В последния момент се бях съсредоточил да изправя крилото хоризонтално и забравих да се изправя.Кацнах по корем.
http://www.youtube.com/watch?v=l6_FJgGlK_k
-
Много готино филмче е станало..много ми хареса осветлението и различните погледи към планината. :)
Иначе за полета, кацането ме изправи малко на нокти...имам усещането че не планира добре захода...разкопчаването на сбруята се прави доста по-нависоко, аз бих казал слезеш ли под 100м разкопчавай, за да не го мислиш в последния момент ( както и стана). После,... още от високо си обмисли захода! Oглеждаш терена ( стълбове, жици, има ли вятър, откъде е и т.н. ) и си съставяш мислен план в главата. Веднъж като си направиш идеята за захода, придържаш се към нея с леки корекции ако е необходимо.
Отделно имам чувството че нещо не ти наред с окачването, и че крилото малко крени на една страна. Но забележи колко време тялото ти седи изкривено на една страна, по диагонал. И аз се хващам често в такава поза, просто не бива да забравяме че управлението става най ефективно с преместване на таза . В началото на полета имаше малко PIO ( Pilot Induced Oscillation ), ще трябва да му хванеш чалъма на крилото, за да избягваш това...може би по-фини команди ?
Ето един пример за добър заход в сравнително пресечен терен..ама човека е опитен и си знае и крилото, и терена. Това е майстора на Sensor крилата Боб Трампено...
http://www.youtube.com/watch?v=TEZ-yxT9Dng
-
http://www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=23465&postdays=0&postorder=asc&start=0
тука има подобен случай с клатене и т.н..ако зачетеш коментарите, има добри съвети
-
Вчера с Валето, Маги и Васи се разходихме до Коняво. Тръгнахме в 11 часа с две крила и още към Перник се усещаха напористи подухвания. Звънах два телефона да се ориентирам, дали да продължа към коняво или да се преориентирам към Расник. Продължих към Коняво. Спрахме да вземем малко вкуснотии за из път от Радомир и продължихме. 12 и половина бяхме на старта. Духаше 4-5 м/с челен вятър. Оставихме сбруите и се върнахме за крилата. На старта имаше и двама парапланеристи, които чакаха и един делтапланерист Данаил. Зарадвах се да го видя, тъй като не очаквах да се срещнем толкова скоро след последната ни среща на Иглика. Прати много поздрави на Боби. Разпъвахме крилата, а през това време усетих, че има пориви до към 8-9 м/с. Бяха много нарядко. Сложихме камерата на крилото на Васи. Приготви и излетя. Тръгна с лек крен, но придърпа и парира навреме. Тръгна право към мястото за кацане, като мина през две видимо силни и кратки качвания. Явно нямаше намерения да пробва склонче. Аз излетях и тръгнах на ляво по склона. Имаше подръжка и върнах да мина над старта и Валето, която направи снимки. Слаб склон придружен от време на време с остри тесни термики. Летях без уред, камера и колелца - пълна свобода. Имаше високи кумулуси, някои от които преливаха в лещи. Те засенчваха слънцето. В този момент ставаше тъмно, страшно и ламинарно. Щом огрееше планината и долината, за минути тръгваха термики. Почваше да раздрусва, а пейзажа се сменяше на слънчев и бодро приветлив. Леки мъгли допринасяха за дълбочината на пространството и създаваха мек градиент от цветове. Не беше студено и полетях около час. Насочих се към площадката за кацане. Васи сгъваше крилото, а Валя вече беше свалила колата. На 100м над кацалката все още се усещаше вятър. Дръпнах за скорост и приземих. Долу нямаше никакъв вятър. На връщане минахме през Радомир, където хапнахме. Абе позната история. Е това май беше последното ни летене за тази година...
-
А-а, не се знае дали ще е последното :-))))))))има още време до края на годината ;)
-
Така си е ;D Последно и събота и неделя пак на фърчане. В неделя беше страхотно! Пообрули ни вятъра- двете с Маги. Другите не се оплакват от такова време. Че и му се радват. Васи караше пак по правата и пак си се справи добре ;D Митака пофърча около час склоново. Така се бях загледала по него, че забравих, че трябва да сваля колата. Наложи се да ми викне отгоре да тръгвам. Магито заспа в колата. Васи вече беше на кацалката. А там.... Тихо и топло. Толкова слънчева енергия събрах! Абе, беше супер! В Радомир на кръчма. И после вкъщи.
До нови срещи по баирите!
-
То по Коледа и Нова година ако не хвръкнем, кога друг път? :) А къде е снегът? Завали ли сняг - край с Коняво!
-
Малко снимки от последното Коняво! Данаил(в средата) е делтапланерист от старата школа. В последно време се засичаме на стартовете.
Вълнения не липсват, както и добро настроение. Този път даже беше много топло. Южен вятър, какво да е друго.
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374220_10150403315762984_180170132983_8279335_1031239428_n.jpg)
-
Що бре Митак, последния път като се качвахме в сняг на Коняво беше запомнящо се ;) forever.Тази пролет ли беше ???, още беше със старата Омега.Мисля помнят всинца.
-
Тази пролет беше :) помнят, помнят ;D някои и белег си имахме до скоро. Ще видим дали и тая година пак няма да бутаме ....
-
А не може ли един винч да си купим..и като стигнем до леда, забиваме един кол напред и теглим с винча...
http://www.google.com/products/catalog?oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&q=winch&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=8181714896046196364&sa=X&ei=4iPhTqHfOoL00gGdm7XKBw&ved=0CKYBEPMCMAM
То и за Чепъна ще е полезно...
-
Гледам, че е на цената на една зимна гума.Но чудя се какъв бива да е монтажа за самата кола.Трябва мястото за закрепване да е много солидно, за да може цялата сила необходима за изтеглянето на автомобила приложена в тая точка да я издържи.Може би офроудърите са на ясно с тези неща, защото гледам че по джипките има обикновенно такива лебедки.И верижки понекога вършат също добра работа.Макар, че таз лебедка те измъква и от блато.Като Барон Фон Фюнхаузен дето се изтеглил от блатото като се дръпнал за косата ;).Имаше и едно такова определение.Какво е сила? - Слагаш си една тенджера на главата и се набираш на дръжките :o
-
О, изобщо не ми се попада в миналогодишната ситуация. Тогава едно такова винди би свършило работа наистина. Но в повечето случаи непроходимите места са доста дълги и със завои. А веднъж като ходих на Каптажа и не можах да изкача стръмнината още в началото , един дядо ми напръска гумите със някакъв сперй, каза че било "течни вериги". Беше -3 градуса. Не повярвах как изведнъж се озовах горе...
-
Едно филмче от Иво за вчерашния ден от Коняво. Ще кача и траклога, но остана в сбруята, която пък оставих при крилата.
Но мисля, че с траклог и такова филмче се добива доста реална представа за деня :) Ето филмчето и отивам да взема джи пи есчето
http://www.youtube.com/watch?v=owP101mFdmM
-
Готино е клипчето, забързано. Вчера беше много добро времето.
-
Много ме разсмя това клипче...ама все пак няколко пари- са излетели де...и се видя единия как хвана термика и колко силно отнася на изток.
А я кажи как закрепи тази камера да не трепка от вятъра?
-
Аз предполагам, че е закрепена между два камъка и един отгоре, за по- сигурно. ;D Е, може и да бъркам.
-
Здравейте и от мен :)
Ето как беше закрепена камерата:
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/525567_3711311152061_1554118190_33004673_1224537489_n.jpg)
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538903_3711311512070_1554118190_33004674_1868636848_n.jpg)
Без всякаква допълнителна осигуровка. Даже и краката на статива не ги забих в почвата.
Учудващо издържа... На всичкото отгоре и едно куче мина няколко пъти между краката му, за това мръдна 1-2 пъти :)
Камерата е любителска full hd, снимаща по 1 кадър всяка секунда. За толкова минути видео й стигна батерията :)
Иначе излетяха поне 10-15 парапланера, които доста бързо хванаха базата. Такива пъзльовци като мен утъпкваха старта.
-
На мен пък ми направи впечатление, че за времето, докато снимаше парата излетя сума ти и народ. За същото време двама души разпънахме една делта :) Кой е по гъзар? А?
-
Аз открих сезона него ден и съм доволен че се разписах.Като пристигнахме реших, че има панаир - брей, много народ има нема педесетина души без тез във въздуха.Условията бяха на макс яки термики и ветрец.Докато се наглася мина един и половина и взе да поотслабвааа... Излетяхме един след друг с Митака пореяхме известно време в една термика, имаше и яки асансйори, веднъж даже така ме дръпна нагоре че извиках от густо.То просто е несравнимо чувство.Но нали нямам много опит в термичното реене позагубих височина и хайде към кацалката.Митака летя поне още 40-50 минути като се набра над старта и обиколи целия склон, мисля даже че стигна и базата.Той сам ще каже.На мен отдолу ми изглеждаше доста малка делтата.
Иска ми се другия път да съм на старта отрано и да следя условията и да се измаам баш в якия джаз ;D ;)
До скоро и Явката с нас и всички на баира!
-
Много дървено полетче, и главата боли, но така е, като се правят компромиси с каквото и да е!!!!
-
Аз открих сезона него ден и съм доволен че се разписах.Като пристигнахме реших, че има панаир - брей, много народ има нема педесетина души без тез във въздуха.Условията бяха на макс яки термики и ветрец.Докато се наглася мина един и половина и взе да поотслабвааа... Излетяхме един след друг с Митака пореяхме известно време в една термика, имаше и яки асансйори, веднъж даже така ме дръпна нагоре че извиках от густо.То просто е несравнимо чувство.Но нали нямам много опит в термичното реене позагубих височина и хайде към кацалката.Митака летя поне още 40-50 минути като се набра над старта и обиколи целия склон, мисля даже че стигна и базата.Той сам ще каже.На мен отдолу ми изглеждаше доста малка делтата.
Иска ми се другия път да съм на старта отрано и да следя условията и да се измаам баш в якия джаз ;D ;)
До скоро и Явката с нас и всички на баира!
Аз почвам да викам от 2м/с и с вариото сменям и тона ;D Така маркирам термиките на другите :)
http://www.youtube.com/watch?v=UDeeMDmjgPw
Нооо разбира се всичко в разумни граници, над 5 в тоя случай минах на коренно различен тон, щото не се знае тва отгоре как изглежда...
Ей в тоя момент много ми се искаше да съм с делта, да забия нос в земята, ама...
Лесно ви е на вас в тия условия, ама аз с тоя чаршаф...
-
О, това филмче ми е любимо :))))))))))))))))))
... нищо, че не е на Коняво
-
И на мене много ми хареса това филмче. Искрено ви завидях че сте отишли да пролетите това място. Аз от доста време съм го маркирал в Google Earth като едно потенциално място за дълъг прелет от запад на изток. И другото което ми стана интересно, че в това село има деца, т.е. не е от най-обречените на обезлюдяване селца.
-
Този уикенд времето няма да е лошо за сезона. Градиента е добър, основен слаб ючен вятър. Расник или Коняво? Да се преброим, да видим колко ще се съберем? На мен ми се ходи, така че 1 за сега :)
-
2 :) аз съм за Коняво понеже Расник не ме харесва
-
Значи утре 10 часа тръгваме за коняво. Това време не е за изпускане.
-
+1 за Коняво в неделя!Любимото ми място, там ми беше прохождането като делтапланерист.
-
Днес на Коняво - 4 делти и 60 парпланера. Всички въз въздуха, давене почти нямаше. Аз се отчетох с 2 часа разходка из въздуха. Малко ми беше нервно в началото с толкова крила покрай мен. Някои от тях летят както им дойде, с други по добре центрирахме термиката и нямаше проблем. Като цяло аз съм доволен, имам да изчистя още неща по екипировката. Едно от тях е да си скъся още окачването за делтапланера.
-
Хубав ден се получи вчера на Коняво :) Както каза Митака - 4 делти и ято парапланеристи. Времето беше перфектно - челен вятър на старта без много турбуленция. Litespeed-а се понесе пръв във въздуха, а ние отдолу коментирахме каква чудата гледка е сред толкова парапланери. Разликата в скоростта е осезаема. След него излетях аз с моя Sting, а малко по-късно и Чичо и Тони. На мен ми беше малко притеснено, че ще трябва да летя с толкова народ около мен, но в крайна сметка проблем нямаше. С три пари въртяхме заедно в една термика, но всичко си беше ок. Изгубихме я на една и съща височина и се разпръснахме в различни посоки. Максимума, който успях да направя като височина е 478м над старта. ( по данни на GPS-a ). Това му беше първо летене в термика на това крило. Предния път пак беше термично, но явно аз съм била окачена доста назад и всичко беше ужасно трудно. Дори да го накараш да завие си беше мъка. На Петрохан поизчистихме някои неща и сега утравлението е по-добро. Отново имам ужасна мускулна треска, понеже явно трябва да съм още малко по-напред.
Друг проблем, който забелязах е тясната рамка. До сега съм летяла все с крило с широка рамка и там командите са по-лесни, защото имаш голям диапазон да преместиш тялото. Тук преместването е много ограничено и съответно трябва да компенсираш с яко изнасяне на краката. Никакви проблеми, когато термиките са "мазни" и големи. Когато обаче рязко те подпре от едната страна и се опита да те изсипе на страни....олеле зор. Аз се чувствах като гимнастичка. Държиш краката колкото може по-изнесени и се напичаш като глист на ламарина дето се казва. За съжаление по-голяма команда няма как да подам понеже се удрям във рамката. Естествено придърпвам, ама то и това не е лесно в тази позиция на тялото понеже се опитваш да се хлъзнеш настрани и надолу... абе мани :D Иначе крилото лети хубаво. Още няколко полета и мисля, че ще се споразумеем. Забелязах нещо интересно вчера. Не знам дали си въобразявам, ама сякаш завива по-лесно, ако преди завоя му подадеш лека обратна команда....ще видим.
Иначе за деня се отчетох с около 40мин полет. С първата термика в ляво от старта набрах гореспоменатата височина. Още 100-200м и все си бях тръгнала към Радомир... Ама не посмях с ново крило и малка височина ( че и съм си новобранец )
След като изгубихме тази термика пообиколих малко над старта и пуснах напред към селото. Над равнината термика йок! Викам си ще се каца. И без друго ръцете ме боляха доста вече. Ама над кацалката кацане йок! И айде пак на въртележката. За още 200м. Умората си каза думата и избягах от термиката - едно две кръгчета към селото и отидох да кацам.
Сега отново откривам съществуването на неподозирани мускули на неподозирани места по тялото. Голяяяма мускулна треска ме е затресла.
Ама пак бих летяла де. Днес се очертавал хубав ден!
-
Васи, крилото би трябвало да си лети ок дори и с тази малка рамка. Може би не избутваш достатъчно напред когато накланяш за завой. Тури си една камерка на кила и една отстрани и се огледай как завиваш. По отношение на точката на окачване:
Планерите най-добре се тримуват като се слагат едни влакна на горната повърхност, в зоната на около 60-90см от кила, залепени с тиксо на платното назад, където е единична повърхност. Когато летиш, пусни ръцете и гледай сянката на влакната по платното...ако влакната са насочени назад или поне до около 30 градуса настрани, значи си ок. Ако влакната се мяткат настрани или дори обратно, това значи че планера е тримуван твърде бавно ( близко е до срив). Всичко това в спокойна атмосфера , разбира се.
-
А ето как е на срив...
Тези кадри съм ги извадил от мое филмче, сложих си камера на кила, вдигната на стойка и насочена надолу към платното, да се вижда движението на преждичките. Добре е да имаш и втора камерка отдолу да се вижда кога караш с отпуснати ръце и да сравняваш.
-
Ето полета на Васи. Усилията и и редовното летене почват да дават резултат.
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4470 (http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4470)
-
По прогноза за неделя дават някакво много хубаво и сравнително топло време с южен ветрец... Желаещи да идем на Коняво???
-
За сега съм в групата на желаещите, пък току виж се позасили ветреца да пореем.
-
Супер :-) срещата е 10:30 на паркинга на Billa на бул. България.
-
http://www.youtube.com/watch?v=WAU3H4yrOsg
-
За първи път виждам , въжето за отваряне на ципа да се връзва около С. б. . Ако се заключи на по-къс ход , голямо забиване ще се получи. Въпреки , че направи почти всички грешки характерни за един "нобранец", при заход за кацане , надявам се , че връзването не е причината за грохването.
-
Да сега и аз го забелязах.Не е било нарочно.Просто го дръпнах и оставих.А грохването е от не достатъчно набрана скорост.Изправих се в завой и вместо да придърпам гледах да го изправя.
-
Много добре. Щом си забелязал две от основните грешки , които правят и "майсторите" значи , че си достатъчно отпуснат.
-
Мда...забелязвам и аз че нещо много късно се изправяш ( виждам го на няколко различни полета вече)...на този етап е по-добре да се изправяш по-отвисоко( 10-15 метра над земята) и да си приключил със завоите, за да можеш да се концентрираш върху скоростта и момента за избутването. Иначе ти стават много задачи за мислене и резултата не е добър. Другото е че това крило мисля че е за по-леки пилоти, т.е. с твоето тегло му идваш тежък и съответно скоростта се увеличава и прозореца за избутване се стеснява. най-добре е да летиш с крило за твоя размер и да се учиш с него, а не да си разбъркваш навиците . летейки с различни крила.
Това с връвта е доста неприятно, трябва да си залепяш връвта за сбруята, мисля че има велкро за целта. Такива изпълнения чупят ръце и крака понякога. Спомням си че Сашо Божилов навремето чупи нещо поради неотваряне на ципа на сбруята.
-
Посрещане на новата 2013 година с полети от Конявска планина. Да ни е честита и успешна като тази, че и по добра. И все така без инциденти :)
-
Честита и мирна Нова Година! Много здраве и красиви полети с красиви гледки!
Днес Митко, Боби и Васи летяха от Коняво-о-о. Силни и красиви стартове! Браво от мен :)
-
Неазбравимо с Боби и Васи! Събирач - Валето и Магчето!
Първи полети с делтапланери за 2013 година. Не стана на 1, времето не позволи! Затова пък на втори полетяхме над красивата инверсия!
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/735991_10151185961987984_1623358484_o.jpg)
-
Ех, и аз хвъркнах от Коняво...
-
Ааа, а Расник предния ден не го ли броиш :) ?
Така е, Явката получи за рождения си ден хубави условия за облитане на крилото му. От тук нататък ти пожелавам приятни и безаварийни полети.
Аз също дръпнах на Коняво над час. Обичам си крилото - красота!
-
Броя Расни, как да не? Хубав старт, добър контрол, чудесни условия, кацане. А на Коняво .. не съм доволен особено от себе си. Но, ново крило, ново място... е врътнах първата си термика... много яко.. И аз много си харесвам крилото.