Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Делтапланеризъм => Темата е започната от: million_miracles в Септември 06, 2012, 12:47:43 pm
-
Не е тайна, че който иска да си купи безмоторен делтапланер няма голям избор в България. Затова се комбинирахме в клуба и с една обширна разходка из Европа купихме 4 делтапланера. Маршрута може да видите на картата.
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/561598_10151021672907984_2067988306_n.jpg)
Според нивото и тежеста на пилота, според финансовите възможности на всеки намерих подходящи крила. Едното крило беше за мен. Ето това синичкото.
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/287236_10151027772107984_303541341_o.jpg)
След двете състезания, на които бях тази година, знаех какво ми трябва :) Още във Швейцария свалих плата и направих пълен оглед на две крила.
След като се пибрах в България, първата работа беше да се прегледат и облетят крилата на Каптажа. Както се очакваше, крилата летят :) Разбира се и леки проблеми за отстраняване.
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/538648_10151029333832984_1171323948_n.jpg)
Много е важно настройката на крилото да се направи за конкретния пилот, да се прогонят детайлите в екипировката. Веднъж като се настроят, после е сигурно и лесно.
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/241332_10151029376857984_145374160_o.jpg)
-
На мене ми харесва онова в дъното, с една птичка на Moyes на гърба, без мачтичка... :)
-
След като с Васи се вдигнахме и литнахме от Коняво, то вчера пък се замъкнахме на Витоша. Излетях към 17.40 часа. Втория полет на новия ми делтапланер този път ме вдъхнови за дълго. Толкова спокойни и леки условия, а крилото лети нагоре, Леко, даже бих казал нежно управление, нищо общо със всичко което съм летял досега. Докато въртях термика ме отнесе над Бистрица, бях на 2500 почти. От там натегнах напръчката докрай и крилото влезе в скоростен тунел. Насочих се към телевизионната кула на Копитото. След малко бях там, загубил 500м само :o С ужас погледнах Драгалевци. Аууу, ами сега, как ще стигна до там. Нали съм си свикнал със старото крилце, а с него трудно бих прелетял това разстояние. Тръгнах по планината обратно. Драгалевци вече беше под мен а вариото показваше около 2000м. Е, освен крилото и условията бяха добри. Над Панчарево и Герман леко вплътни и заоблачи. Явно студен клин се набиваше отдолу и навсякъде вдигаше. Фронт. Жалко, че беше вечер. Отидох над площадката за кацане и започнах да снижавам. Мръкваше, нямаше как.
-
Чак да те засърбят крилата за летене, така си го описал.Със здраве и удоволствие да си летиш новото крило, към рекорди, прелети и каквото ти харесва!
-
Марси, благодаря!!! Да ти се връща :)
А вчера също разбрах какво става, когато дръпнеш въженцето на VG то!
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/280892_435707883147485_118899225_o.jpg)
-
Най-дългият отворен в една посока!!! ЗАЩО на Пещера си излязъл от планината ?!?
-
Полета мога да го разделя на две. До л. Ихтиман се водих по облаците и макар и слаби условия, беше лесно. След Долна Баня небето стана синьо. Колебаех се дали да пробвам южните склонове или северните сенчести склонове на Рила. Реших да пробвам огрятите склонове от ляво към Момин Проход. Тръгнах към тях и започнах да въртя нуличка, която ме отнасяше с 20км. в час Към с.Сестримо. Района е хълмист, горист и кацането там ме притесняваше. Огледах и под мен. Пътя от гр.Костенец беше арестуеан от ЖП линия от едната страна и река от другата. Места за кацане много, но достъп до пътя никакъв. Тогава реших пробвам и планината, нищо, че е северна. Насочих се към с.Костенец, южно от гр.Костенец и пуснах Рила. Със северния вятър очаквах и подръжка на склона. Обаче склона работеше и термично. Даже най-добрите термики през целия полет бяха на северната част на Рила. Дигнах се в базата и вече виждах, че прелитам към чистата долина с много площадки за кацане. Навлязох вътре над планината, прелетях Сестримо. Веднъж с един приятел оглеждахме това село за излитане с мотоделта. Минах по билото над планината, видях Белмекен за малко и яз. Батак. Красиво.
Прелетях над Милеви скали, където ходихме с Катето и Стани да видим дали не става за летене, после над Ветрен дол и Голака.
Ники, към Пещера района стана по хълмист, слънцето падаше и просто реших да се прибирам. Затова пуснах към магистралата. Беше ми притеснено да остана в планината, макар че работеше още. От Долна баня нататък летях само на синьо небе. Беше ми ясно,че този ден няма да успея да мина 160км. така че реших да приключа полета.
-
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4272 (http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4272)
ето го и полета. Трети полет с новото ми крилце. Може да се каже, че вече много се харесваме :) Изключително леко управление и с доста добри възможности :)
-
Никога незнаеш до къде ще стигнеш преди да си стигнал ( прозвуча , като умна мисъл , но не е ). До сега нямаме 200км. , като една от основните причини е предварителналната нагласа , че не е възможно и мисълта , как ще се пребера ( колко много ще затрудня шофьора ) ! За трети полет си е постижение , като се има преддвид , че за усвояването на едно крило са необходими 25- 50 часа.
-
Сега като разглеждам траклога, виждам доста грешки. Примерно преди Ихтиманското летише е трябвало да тръгна по билото на Средна гора, макар че беше синьо и все едно фронта премина и стана една видима инверсия. Или да отида максимално бързо до северната част на Рила. Обаче страх лозе пази.. Гледах да се осигурявам и да ми е спокойно. Нови места, нови крила, млад пилот ;) Въпрос на време е да се направи добър прелет. Сега условията почват да падат, деня става къс. Идеални времена да напреднат новоизлюпените пилета :)
-
[!)
-
Еваларката митак благородно ти завиждам не за друго ами че си летял над Голака ;)!А над Милеви скали как ти се стори отгоре има ли удобни места за кацане?Инак много се радвам за подвизите дето правиш, явно крилцето си е било за теб и бе въпрос на време да се намерите.Между другото мисля, че и днес бе доста добър ден за прелет но мисля в обратна посока на тази дето си прелитал.
-
Страхотно много се радвам за новото крило, вижда ми се доста дълъг прелет за крило на една седмица...
-
Супер е прелетчето, поздравления! Единствения кусур дето виждам е, че се налага да минаваш през трасето където захождат самолетите. Знам че те при определен вятър не минават оттам, но все пак не е желателно, плюс че ако беше рекордно разстояние, нямаше да се признае поради такава тъпа причина. Затова е по-добре да се мисли как да се заобиколи тази зона. Може би е по-добре да изцепиш през Витоша, да хванеш термиките на южните склонове и така да се опиташ да прецапаш зад язовир Искър и после пак си на същото трасе. Другия проблем е че излиташ късно и не остава време за прелета.
1:30- 2:00 PM е прекалено късно за дълъг прелет. Трябва да си във въздуха поне в 11:30, ако не и по-рано.
-
11.30 е 10.30 за съжаление сме на 42 , а не на 35 паралел . От практиката на С. и Ш. ( с малки изключения ) , излитането преди 13ч. е свързано с голямо давене. Опитът от ранни излитания е само от парата и има съществена разлика във възможността за закачане спрямо делтата. Ако разгледате трак л. на парата , ще забележите , че имат поне по едно вадене от височина , при което делтата ще е в заход за кацане. И не на последно място , едно е да се лети при база 2500 - 3000м. , друго е при 4000 - 4500м. ASL ( Кайзери Турция ).
-
Темата е интересна и докато аз отговарях, Ники ме е изпреварил. За да прехвърля Витоша, за мен комфортна височина е около 2700м. В този ден нямаше тази база. Имаше кумулуси от 10.30 сутринта и наистина ме хвана яд малко, че не стартирах по-рано. Подготовка по екипировката ме забавиха около 2 часа на старта. Като излетя, трябва да съм сигурен, че всичко е наред. Ако разгледате другите прелети, ще видите ч има вадения от 100м. над терена. Разбира се с разкопчан вече цип за кацане. Много е важно терена да позволява, защото за да останеш в термиката, вятъра отнася и трябва да се запази възможноста за сигурно кацане, в случай, че термиката отслабне. Няма такъв кеф, пак да си закопчееш ципа :)
Относно забранената зона, CTR-a на летище София е много голям, радиус около 50 км. Това означава, че където и да летиш на повече от 300 м. над терена си в нарушение. Казано по друг начин на Витоша и Расник не трябва да се лети изобщо с мисълта за прелети. По беозпастно от гледна точка на въздушен трафик е да се пусне назад към планината, защото вероятността там да мине самолет е по-малка, но пак минават самолети. Както и ултралеки и хеликоптери. Така или иначе, като застроят Драгалевска ливада - кой летял, летял. До там!!!
Една снимка над Северна рила, поглед към с.Белово и гр.Септември
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.843.403/p843x403/534209_10151039525757984_1629061699_n.jpg)
-
Добре де Митак на мен това отдолу ми се чинят Родопите.
-
Относно забранената зона, CTR-a на летище София е много голям, радиус около 50 км. Това означава, че където и да летиш на повече от 300 м. над терена си в нарушение
Незнам тез 50 км откъде ги извади, ама нейсе. Ако погледна за летище София, пише че е клас C, а за клас C виж по-долу какво пише.Виж линка отдолу с различните класове и виж какви радиуси имат и на какви височини.
2. Controlled airspace and ATC
ICAO ATS Airspace Classifications
The airspace within the Sofia FIR is divided into 2 classifications: C and G, according the ICAO ATS airspace classification (Annex 11). Lower airspace - up to FL245. Higher airspace - from FL245 up to FL660.
Class G - from ground/sea level to FL095, excluding the control zones and terminal control areas.
Class C - from FL095 to FL660, including the control zones and terminal control areas.
http://avstop.com/ac/7-1.html
-
Така става с тези ГПС-си с ябанджийски езици. Юндолът е границата. На И. е Родопи , а З. Рила.
-
Стани, освен твоето село ако е в Родопите, то това са Родопите :)
Краси, ето от тук ги вадя 50-те километра. GND/MSL - FL245
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577074_10151041117597984_382282219_n.jpg)
Ето и линка http://www.bulatsa.com/page.php?c=59 (http://www.bulatsa.com/page.php?c=59)
-
Да Ветрен дол е в подножието на Родопите и като ходихме за Милеви скали се из Родопите се виеше пътя.От Сестримо нагоре към Белмекен захваща Рилата.
-
Ейй, Митака значи чак до Родипите е стигнал.
-
В горния ляв ъгъл се вижда езерцето до Сестримо. Не ми е познат района, но явно това са Родопите. То от горе малко са ми се сляли значи :)))