Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Безопасност и техника на полетите => Темата е започната от: million_miracles в Януари 18, 2010, 19:19:01 pm
-
Скорост плюс височина е равно на живот
Голям процент от инцедентите стават при сриване на крилото близо до земята. Захождайки за кацане, е нормално да се усеща повече скороста спрямо земята. Но е голяма грешка да се пробваме да намалим скороста на делтапланера спирайки го умишлено, повече от допустимото. Ето в добрия случай какво се получава:
http://www.youtube.com/watch?v=GjB6ccVspR4&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=GjB6ccVspR4&feature=related)
Не оставяйте крилото ниско и с бавна скорост, защото става неуправляемо и следва срив. След определена скорост крилото спира да е лети и става като всеки друг нелетящ предмет.
-
Струва ми се, гледайки тревите, че каца с гръбен.
-
щръкне ли ти гъза назад, а ръцете напред, кацането ти винаги ще е такова. а ако си сбъркал и си с гръбен вятър, ти трябва още по-голям запас от скорост.
-
Даа мерси Чичо!Относно центъра на тежестта при кацане лично ти си ми казвал, че се вкарва ханша напред и се изпъчваш, така че тежеста идва напред и може да се борави с нея и крилото се управлява.
-
Стани, Чичов е прав...идеята е, че центъра на тежестта на човека е обикновено в областта на таза, а задника ти е точно на тази височина. А пилота управлява с центъра на тежестта, нали така? Това в нормално положение, изправен, с ръце надолу. Но когато си нагъзен назад, а ръцете ти напред и краката сганати в колената напред, ефективно центъра на тялото се измества напред, и реалното разстояние между центъра на тежестта и рамката не е толкова голямо, т.е, нямаш ефективност в избутването.
-
Овде е доста добро и сликовито прикажано како изгледа лошо кацање и како треба да изгледа доброто кацање:
http://www.ptone.com/flare/ (http://www.ptone.com/flare/)
Значи разлика во кацањето со грбен и челен ветар нема или барем не би требало да има. Основниот проблем кој се јавува при кацање со грбен ветар е разликата на скороста која се јавува во однос на земјата. Оваа зголемена скорост во однос на земјата ги лаже нашите чувства и не тера дополнително да ја успоруваме делтата при што доаѓаме во ситуација да останеме без доволно енергија за правилно избутване кое завршува прилично лошо. Решението за правилно кацање со грбен ветар е да се стекни добар осет за воздушната скорост на крилото како и положбата на телото во однос на рамката пред избутването. Значи да се занемари скороста во однос на земјата, а пилотот да се ориентира по звукот на релативниот ветар како и положбата на телото во однос на рамката. При кацане со грбен ветар нема место за грешки, избутването треба да е идеално како би дошле во добра положба за трчане.
Денес постојат инструменти кои имаат опција звучно да сигнализираат кога е време за избутване.
Се претпоставува дека кацане со грбен ветар може да се случи на слаби ветрови кога е тешко да се одреди вистинскиот правец на ветарот.
Кацането со многу јак грбен ветар е вонредна ситуација и е опасна по живот! Сепак и тука постојат варијанти за спасување ама за тоа понатака :)
-
Ето едно примерно кацане с бавно крило, но със скорост. http://www.youtube.com/watch?v=S5fmL-Ol3Uo&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=S5fmL-Ol3Uo&feature=related)
-
При излитане го дърпа въже? Не излита ли с много голям ъгъл на атака?
Много добре се вижда кацането. Полезно клипче.
-
Тоа е влечење со скутер. Виртуелно се изместува земјината гравитациа и оди према јажето (въже) ама не 100% туку едно 80% . Значи сега треба аголот на атака да го гледаш во однос на јажето што влече. Тоа е проблем кај почетници кои ја дрпаат рамката при влечење поради навиката на аголот во однос на земјата па влечењето не е ефикасно... ::)
-
Аха, сега ми стана ясно.
-
това е комбинация между ДИНАМИЧНО и АЕРОДИНАМИЧНО реене. докато те теглят ТОЧНО ПО ТОЗИ НАЧИН си като детско хвърчило. както изяснява НИКОЛА. за ъгъла между въжето и хвърчилото. а когато се откачиш, започва АЕРОДИНАМИКАТА. веднага трябва да промениш ъгъла на атака. но това го може само много добре трениран пилот. което в клипа не е видно за начинаещите. а показаната хварчилка е торба ,която може да понесе много грешни команди. но, главното е , че действието се осъществява в перфектно ламинарни условия. при дори малка турболенция картината щеше да е много по-различна /драматична/. поради това теглещото устройство трябва да има така на реченото ВИНДЕ /на нашенски/ което е нещо като спининг макара. но това е друга тема . доста сложна , при това!
-
Аз като го гледам при какъв запас от енергия избута ми се стори, че ще го вдигне поне четири пет метра и ще се грухне.Ама не.Или е от крилото, или...?
-
Стани, пилота на филмчето си караше ок, даже ясно се вижда как набра скорост преди да се откачи от влека, а освен това в коментара той сам си казва че предумишлено се е опитвал да го вкара в срив във завой, но неуспешно..то това крило е Фалкон 2. А за кацането, имай предвид че с тези камерки закачени на крилото скоростта винаги изглежда доста по-висока
отколкото е всъщност.
-
А ясно.Предположих, че има някакво изкривяване на визуалното усещане за скоростта.Мерси Краси, че ме светна!
-
http://www.youtube.com/watch?v=dKdrGf_y59o&feature=related
-
Кацне със скорост с любимата ми хвърчилка WillsWing T2C. Е това се казва вземане на енергия на заем.
http://www.youtube.com/watch?v=Scg_PyAuKiM&feature (http://www.youtube.com/watch?v=Scg_PyAuKiM&feature)
-
Още кацания:
http://www.youtube.com/watch?v=XFYSCcD7mI4
-
Доста загледах кацанията.Може би имаше и начинаещи поне в първата половина на филма.Където и добре личеше наистина липсата на скорост при земята, леките пориви повдигаха крилата и се вижда в такъв момент липсата на контрол върху крилото.
-
http://www.youtube.com/watch?v=gulJNL9WtxI&NR=1
Тука малко управление на крило без сбруя...но човека е в добра физическа форма и знае как да си движи тялото...естествено не се препоръчва на начинаещи, но от друга страна е добро упражнение за оня незнаен ден, когато може да се наложи да се управлява крилото яхнал рамката.
а колкото до онези кацания, филмчето е компилация от различни дни и различни полети, в коментарите се споменава че едното от тези места за кацане е малко трудно поради вятъра и турбуленцията, но моето впечатление е че по-скоро пилотите си индуцираха разни осцилации при кацането поради лоша техника на изправяне на тялото. Целта е при изправяне да не се нарушава баланса на крилото и да не се променя рязко скоростта и наклона. Някои го правеха лошо, с предозиране на командите. Полезно филмче.
-
Доста добър пилот, по-долу пише че е и катерач.Силен и издръжлив хват на ръцете и как кацна по вятъра...
Но ще е добре да се направи някоя подобна тренировка но с какви упражнения да се започне... ::)
-
Аз лично свалям височината при кацане с осморки. Ето едно мое кацане на старта Добростан.
http://dox.bg/files/dw?a=83fdb5ebd4 (http://dox.bg/files/dw?a=83fdb5ebd4)
-
Браво Милене, респект!Трудно място за кацане , но майстора си е майстор.Значи си излетял от този старт набрал си се и после кацаш пак горе нали?
-
Различни и интересни кацания с делтапланер
http://www.youtube.com/watch?v=M0YLVpoME4A
-
Много се радвам, че някои от учениците вече осъзнават написаното тук :)