Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Делтапланеризъм => Темата е започната от: million_miracles в Май 20, 2014, 22:21:51 pm

Титла: Май 2014
Публикувано от: million_miracles в Май 20, 2014, 22:21:51 pm
Тюх, как тече времето! Някакви милостиви опити за подлитвания на Каптаже, уви без полети! Само счупеното ми крило. Не мога да проумея защо не лети на безветрие на Каптажа:(
Титла: Re: Май 2014
Публикувано от: thecreater в Май 22, 2014, 12:40:38 pm
Аз си мисля, че на спортното крило му трябва повечко скорост за да  излети нормално. На каптажа склона не е много стръмен и на безветрие бая тичане трябва. С едно учебно крило няма да има проблем, но със спортно... не знам. От по- стръмен старт на безветрие може би ще е по- лесно. Примерно старта на Комините. На Коняво старта също е по- полегат не толкова стръмен и там си е рисковано на безветрие. Така си ги представям нещата ако съм в грешка ме поправете.  :)
Титла: Re: Май 2014
Публикувано от: million_miracles в Май 22, 2014, 13:01:15 pm
Да Явка, всичко което си написал е така. И все пак ще си проверя крилото, ще му сменя задължително страничните въжета и ще продължавам да го опознавам.
Титла: Re: Май 2014
Публикувано от: Stani в Май 29, 2014, 23:05:32 pm
 Да, присъединявам се към мнението за опознаването на крилото.Да си го знаеш при какви условия какво може да се очаква от него и какво ти трябва да му дадеш, в случая скорост с яко тичане.Което си значи трениране на спринт или поне скоростни отсечки с високо вдигане на краката, а и без много друсане на торса, което при мен си е урок.Защото когато е на кантар да излети и се тръска крилото става още по-трудно.Моето уж среден клас, но излита на безветрие със съвсем малко повече контрол и скорост от учебното макар, че крилото, което ползвах аз за учебно(копие на Атлас) си бе по тежко и излиташе с повече тичане, което явно ми е от полза.Успех и до нови срещи на добър склон!
Титла: Re: Май 2014
Публикувано от: krassihg в Юни 01, 2014, 00:07:28 am
Няма магии в излитането. За да излетиш ти трябва подемна сила, а тя идва с определена скорост и ъгъл на атака. Не съм видял опита за излитане, но допускам че е имало нужда от повече скорост. Между другото тук при нас един доста опитен пилот прави вече два поредни фалстарта при излитане с липса на вятър или с полъх отзад в момента на затичването. Счупи си кила и в двата случая и по чудо не си счупи врата. Крилото беше Т2C от малките, 136. Тези новите състезателни крила имат минимална скорост, която е доста висока. Ако с тичане не можете да постигнете такава скорост, по-добре да не тръгвате.Някъде около 30 км/ч. 30 км си е скорост, дори ако трябва да тичате без крило. Например 10м/с са 36км/ч. 30 км/ч е равно на 8.13 м/с. Аз последно (преди 1-2 години) съм тичал 100 м за 13 секунди, което прави средно 7,7 м/с, но това е средна скорост. Предполагам че първите 30 метра съм ускорил поне до 9м/с и след това съм отслабил темпото. Както и да е, 8 метра в секунда си е яко тичане. За да се постигне това, се иска плавно, решително засилване и ускоряване с все по-големи крачки. Забележете че последните ви крачки трябва да са много дълги, за да насмогнете на засиленото крило по нанадолнище.
Титла: Re: Май 2014
Публикувано от: krassihg в Юни 01, 2014, 00:42:36 am
Между другото, в последния брой на Hang Gliding има добра статия точно по въпроса за техника на излитане и се разглеждат особеностите на затичването. Трябва да седна да я преведа набързо, мисля че ще е полезна за доста народ.
Основно се обръща внимание на факта че има 3 стадия на засилването ...ходене-леко тичане...тичане с дълги крачки...Отбелязва се че тичането по нанадолнище е много различно от тичането по равно ( например може така да се засилите, че да паднете поради невъзможност да си движите краката толкова бързо) и факта че имаме крило над нас, което помага за запазване на равновесието. Ходенето се налага , защото крилото има все пак маса и инерция, които не може да се превъзмогнат с опити за рязко затичване от място. Има опасност в стремежа да се засилите, да увеличите ъгъла на атака  и да провалите тичането. Затова се тръгва с една две стъпки ходене, които преминават в леко тичане и всяка следваща крачка става все по-голяма и по-голяма, за да ускорявате заедно с крилото.