Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Делтапланери - класификация => Самоделки => Темата е започната от: Tanto в Април 07, 2014, 20:55:34 pm

Титла: моля помощ с Змей-ТR
Публикувано от: Tanto в Април 07, 2014, 20:55:34 pm
Здравейте, аз съм нов тук, всъщност и в делтапланеризма. Добрах се до нов плат на крило Змей-ТР (на 99% съм сигурен че е такова), проблема е трябва да намеря чертежи на конструкцията или стара конструкция. Някой може ли да помогне?
Титла: Re: моля помощ с Змей-ТR
Публикувано от: Tanto в Април 09, 2014, 18:04:43 pm
Ако някой има информация къде, в кого има такова крило дори да е с4упено, моля споделете.
Титла: Re: моля помощ с Змей-ТR
Публикувано от: krassihg в Април 10, 2014, 07:14:11 am
Интересно ми е откъде имаш "ново платно" на Змей ТР, като то не се произвежда от 1989-та насам? Ако не ме лъже паметта, Змей ТР се появи като модификация на Змей 11. Има голяма вероятност скелета на крилото да е същия като на Змей 11, защото бате Емо променяше предимно платната, но ползваше същия скелет. Не е сигурно обаче. Змей 11 има в Монтана, ако намериш Мишо от Монтана, може да отворите неговото крило и да измерите платната и да сравните.Разбира се, дори размерите на платното да са същите, пак няма гаранция , защото може дължината на антипикиращите въженца да е различна. Трудна работа.Също Джеката от Казанлък мисля че лети на Змей 11.
Титла: Re: моля помощ с Змей-ТR
Публикувано от: Tanto в Април 10, 2014, 11:43:00 am
Благодаря за инфото Краси. Ще ги търся тези хора. Току що говорих с племенника на Емил Кърлев и той спомена че може да има чертежи някъде. Спомена и теб че си летял на такова крило.
А крилото което имам е последното което Емил е създал навремето и дори не беше отваряно допреди 3-4 дни, но документацията по конструкцията е загубена. Сега съм се амбицирал да го възстановя и ако намеря дори половин конструкция ще стане.
Титла: Re: моля помощ с Змей-ТR
Публикувано от: krassihg в Април 10, 2014, 16:57:42 pm
За да се възстанови едно крило, от което имаш само платно, трябва да имаш точни данни за дължините на тръбите, разстояния между отворите на болтовете, чертежи на всички планки ( носови, странични, централни)точна дължина на въжетата,  шаблон на латите. Ако едно от тези неща е неточно, ще се получи друго крило, с друга геометрия. Затова аз бих бил много предпазлив в едно такова начинание. Това крило е модел 1988. Освен ако си любител на възстановяване на исторически модели крила, не виждам причина да го правиш. В момента има по-нови крила, за които ще платиш по-малко пари, отколкото за да възстановиш Змей ТР. Разбира се, крилата на бате Емо летяха добре, спор няма, но все пак оттогава има прогрес в дизайна на крилата, който няма как да се навакса за 20 години.