Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Безопасност и техника на полетите => Темата е започната от: million_miracles в Ноември 18, 2011, 21:24:05 pm

Титла: Склоново реене
Публикувано от: million_miracles в Ноември 18, 2011, 21:24:05 pm
Едно приятно филмче с учебен делтапланер Кондор, който се рее на малък склон на морето
 http://www.youtube.com/watch?v=5t1VJsLlAg4
Титла: Re:Склоново реене
Публикувано от: million_miracles в Февруари 10, 2012, 22:28:55 pm
И нещо доста дълго и приятно
http://www.youtube.com/watch?v=KldhAQ8WVVM
Титла: Re:Склоново реене
Публикувано от: Stani в Февруари 12, 2012, 14:08:39 pm
 За мен реенето е наистина привлекателно и винаги се радвам, когатона склона има добър вятър за такъв тип летене.Интересното е, че като начинаещ се плашех от по силния вятър, който после се превърна в песен за моите уши ::).Пък спускането с колело е нещо което също задоволява адреналиновия глад.
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: admin в Септември 18, 2012, 13:35:16 pm
Един от най-лесните и приятни начини да останем дълго време във въздуха е склоновото реене. Подходящ вятър за склоново реене е такъв със скорост между 5 и 10м/с срещу склона. Тъй като летим срещу вятъра земната скорост е относително ниска. Това прави склоновото реене изключително привлекателно за околните наблюдатели. Изглежда лесно и безопасно.
Завивайки обаче по посока на вятъра земната скорост става висока и евентуален сблъсък със земята може да бъде причина за сериозен инцидент, дори смърт.
Обикновенно такива грешки се допускат при завой на 360градуса, близо до склона. Тук е уловката. Близко може да значи както 20м. така и 50м. или дори 100. Всичко зависи от скороста на вятъра. Когато един пилот няма достатъчно опит за да направи точна преценка е хубаво да се застрахова с предостатъчна дистанция от склона и земята. Най добре е да се избягват завои на 360гр. а да се наблегне на змейки, при които в съчетание с вятъра се получава крабинг и земната траектория всъщност е под формата на осморки. Друга опасност е отвяване назад от склона и подадане в ротора. За това е необходимо по време на целия полет да се наблюдава метеорологичната обстановка. Да се следи за скоростта на вятъра като се наблюдава относа спрямо земята и да не се допуска преминаване зад билото на склона. Ако се усети засилване на вятъра да се излезе напред и да се кацне в безопасна зона на конкретното място. При снижаване в силен вятър да се има предвид градиента на вятъра особено при завой ниско до земята с цел избягване на срив и загуба на управление на крилото. Също трябва да се има предвид увеличената турбуленция от триенето на вятъра в земята. За целта е необходимо да подходим със запас от скорост.
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: Kiril в Септември 18, 2012, 21:27:02 pm
Също така да не се избутва трапеца при кацане,ако е ниска
скоростта спрямо земята(което значи - силен вятър).
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: Stani в Септември 19, 2012, 20:17:02 pm
 При едно реене на Расник, като заходих за кацане последния ми завой бе по вятъра съответно с по-голяма земна скорост, което ме заблоди донякъде, мислейки че като обърна срежу вятъра ще имам глаид с приблизителна скорост.Но уви след завоя на финалната права се озовах над една 20-25 метрова топола и за мое учудване не пробивах както очаквах.И ако в нормални условия от тази височина бих имал глаид от 200-300 метра в този случай пробих някъде към 60 метра.Естественно не се наложи да придървявам, но летейки бавно над тополата разбрах за какво иде реч.Така че при заход за кацане в силни условия се налага стабилна корекция в разчета.
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: malena в Септември 19, 2012, 20:35:30 pm
Затова Расник е едно добро място, защото има една топола само :)))))))
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: krassihg в Септември 21, 2012, 23:20:56 pm
Стани, когато летиш и има вятър, в зависимост от скоростта и посоката на вятъра твоя ъгъл на планиране се променя много осезаемо. Ако искаш да видиш как се променя, погледни полярата на крилото си. При липса на вятър, пускаш една допирателна от центъра на координатната система към полярната крива. Тази допирателна ти дава ъгъла на планирането (показва ти качеството-виж синята линия). Ако имаш да речем вятър 36 км/ч, пусни си една допирателна от точката която съответства на 36 по хоризонталата.( виж розовата линия)  Тази нова допирателна е доста по-стръмна, това е какво ще ти е качеството в 10 м/с насрещен вятър. А ако пробваш да летиш на 70 км/ч, пусни една допирателна от 70  към полярата и ще видиш колко стръмно, почти няма да можеш да пробиваш на 20 м/с ( виж черната линия).
Същото нещо може да се приложи за попътен вятър, просто пускаш допирателни от точки наляво от нулата ( все едно отрицателни стойности). Тогава допирателната става мно-о-го по-полегата, т.е. летиш с голямо качество спрямо земята.
Тази поляра е за Дискус де, да не бъркаш с твоята байдарка. Но принципа е същия, просто полярната крива ще е малко по-лоша, особено с необтекаема сбруя.
Титла: Re: Склоново реене
Публикувано от: Stani в Септември 23, 2012, 22:31:49 pm
 Да, Краси разбирам го това, но това тогава ми беше първото летене в толкова силен вятър и нещата докато не ги изпиташ реално в ситуация с даденото крило на теория и фърси да си няма как да ги свърже мозъка тези факти.Инак то е много близо до акъла, че щом се е усилил вятъра захода се коригира рязко не може да се пробива но в нетипична ситуация мозъка реагира неадекватно докато не се изработи път.