Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Делтапланери - класификация => Спортни крила => Темата е започната от: million_miracles в Октомври 29, 2009, 16:58:10 pm

Титла: Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Октомври 29, 2009, 16:58:10 pm
Zephir - CX от немската фирма  BAUTEK. Крилото е без напръчка. Вместо нея има дълъг шиш отпред и допълнителни въжета, които натягат и държат бедрата. Леко и лесно за разпъване. Крилата с "нос" отпред са характерни с това, че леко "кълвят" при излитане. Старичко е, но моето специално е в доста добро състояние. Летя го от 3 години
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: Stani в Октомври 30, 2009, 00:15:08 am
 Може ли някое друго фото ::)
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: Oggy в Октомври 31, 2009, 21:17:00 pm
Пази го това крило - че то е ветеран!  ;)
Тези крила изчезнаха, едно такова се счупи във въздуха над Сопот 1994 г, килът не и3държа определено натоварване и изгърмя на 1200 м. Пилотът се спаси с парашут, сега лети с нов модел с напречка.
Тези крила пропадат много повече при скоростно летене, но се държат сравнително добре на малки скорости. Само дето никои не ги лети - и ако се намери такова в обява - сигурно може да се вземе без пари  ;D
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: krassihg в Октомври 31, 2009, 23:39:18 pm
Няма да се плашиш  8) Предполагам че това дето се е счупило, е имало някакви деформации преди това от разни удари. Иначе крилата са сертифицирани и изпитвани и не се чупят така лесно. Красотата на това крило е във факта че профила на двойната повархност е много чист, защото няма напречка вътре да му пречи. Всички други крила с напречки имат една двойна вдлъбната гърбица и това естествено разваля профила. За съжаление този чист профил при зефира идва с цената на повече въжета отпред и отстрани, и това вдига съпротивлението.Въобще тези от Баутек са едни новатори..те имат и интересен вариант на безмачтово крило без карбонова напречка...заместена е с алуминиева тръба, комбинирана с яки въжета отгоре и нещо като къса мачта, , всичко скрито вътре в двоината повърхност.
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: Oggy в Ноември 01, 2009, 00:38:02 am
Баутек глътнаха вода - единият от братята мисля, че загина с някакво крило - няма един сериозен пилот да лети с техни крила. А пък тези с шишовете - никои не ги търси. Остаряла работа Микеле.
Не ми ги хвали, аз никога няма да се реша да летя с такова - не съм опитвал и когато ги имаше. 2ма гърци летяха с такива на Враца отдавна - и ги задминавах като бързия влак. Ти нали имаш Ламинарче - що се занимаваш със стари модели? То Змеичето 10 на Емо дето си взел по-става. Въпреки, че е толкова старо.
Не ги караи новите пилоти да си мислят, че летят с модернo крилo. Това е изживян период! Знае се, кое става за летене днес - има го в Интернет.  ;D
Ако ги намират евтино - тогава ОК за начално обучение.  :P
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: krassihg в Ноември 02, 2009, 01:16:55 am
Аз не го хваля , просто казвам че това че има шиш не значи че непременно ще се счупи. А Баутек и сега да им видиш site-a, пак имат нови модели. Дали са глътнали вода или не хич не ме интересува. Ти преди време ми казваше как Икаро били глътнали вода и са пред фалит, ама тяхно крило стана шампион тази година, нали така?. Изказах мнение по повод концепцията че е интересна, макар и стара, дори много стара. Но за едно бавно и леко крило тип флоатер си е ОК.
Кои са наи-модерните крила на пазара всички ги знаем, сигурен сам че и Митко ги знае, така че няма опасност да ги заблудя. Има 3-4 фирми сега които все още се крепят и правят нови модели. Моyes, Icaro, Willswing, Аерос, Airborne...всички останали са копиркаджии.
Но има налки фирмички, които понякога правят иновации, така че не бива да биват гледани с пренебрежение...например повечето съвременни хитринки в крилата са излезли от Seedwings, един човек-призводител , Боб Трампено.
Извити краища на крилата, спрогсове , клапи и т.н.
Или Авиан..пак един човек, ама прави интересни крила...
Ламует ( Тевено) беше велик иноватор, ама и тои замря...
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Ноември 02, 2009, 11:00:47 am
Същото това крило го летя и с едноместна моторна количка от 2006, здрави термики са ме меткали, но още е здраво. Килът е усилен, защото с количката му идвам в горната граница - 130кг. Отделно го летя повече безмоторно, защото въпреки усилването, пак е доста леко, а не съм си и помислял за трошене, зашото е усилено. Усилването е направено от Симеон Симеонов, който има опит с усилването на крила, тъй като е производител на мотоделти.
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Ноември 03, 2009, 17:07:44 pm
Може ли някое друго фото ::)
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/hanggliding/DSC01774.jpg)
Тази снимка е от старта на Копитото. За съжаление долу вече е застроено и ако не се изстреляш веднага в космоса няма къде да се каца. Има само много ограничени площадки.
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Ноември 04, 2009, 13:12:58 pm
Сега krasshing, като каза за профила, изнамерих и тази снимка. Наистина причината навремето да купя това крило беше този изглед от вътре:
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/hanggliding/DSC05366.jpg)
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: thecreater в Ноември 04, 2009, 17:42:09 pm
Една снимка на същото крило от шоуто в Казанлък, тази година.
(http://photo-zona.net/images/user22392/album19399/large/1245913827_ghtu0317_DSC_6838.JPG)
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Септември 23, 2010, 11:44:28 am
На това крило, много влияе дали е сожен лигавника на носа. Има крила за които това не е много важно, но някои крила коренно се променят по време на полет, когато са без носовата платка. Това крило е Zephir CX, a само Zephir е по големия му събрат по площ. Това означава, че може да се лети от по тежки пилоти. Бедрата на рамката са едни и същи, което е добре. Но струват скъпичко, защото са профини - 60 евро :(
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Ноември 19, 2010, 15:09:41 pm
Ето и тук го има от време на време. Познава се по шиша напред и зеления цвят.
http://www.youtube.com/watch?v=7uxPnaFUneI
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 09, 2011, 20:30:33 pm
Имаше по-горе коментари относно и против BAUTEK!!!
Фирмата си работи и до днес - пратиха ми нови бедра на рамката, лепенки и гуми против хлъзгане при излитане. Правят доста добри крила, но са и доста скъпички. Пиша, защото вече има още едно крило. Надявам се скоро да го прегледам, облетя и снимам.  Има и оригинална книжка към него на Немски. Това което ме учуди е, че латите се слагат от вънка на вътре. Как бих искал логично обяснение на това!!!
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 10, 2011, 14:35:23 pm
Пак да наблегна, че само тази фирма произвежда крила без така наречения CROSS BAR. По този начин крилата стават по здрави и по-леки :)
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 12, 2011, 23:48:27 pm
Zephir CX, BAUTEK
---------------------------
Година: 90
големина на крилото: 14.8 кв/м
разпереност на крилото: 10.72 м
носов ъгъл 132 градуса
съотношение: 7.8
двойна повърхност: 80%
тегло на пилота екипиран: - 60-130 кг.
сривна скорост: 25 км/ч
най-малко пропадане при: 38 км/ч
най-добро плъзгане при 43 км/ч
максимална скорост: 80 км/ч

тежест на крилото: 30 кг.
сгъва се на: 6.20 м., 4.70 м., 3.50 м., 2.95 м.
брой лати: 28
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 14, 2011, 16:21:10 pm
След като разпънахме двете крила едно до друго се видяха някои разлики-подобрения между тях.  По-новото крило беше без ципчета на носа. Всъщност точно тези ципчета, когато не са закопчани, правят клапички и нарушават сериозно аеродинамиката на апарата. Слагам една по-стара снимка, където се виждат незакпчаните ципчета на носа.
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/20100828_Sopot/Sopot-hang-gliding-2010_18.jpg)
Няма ципчета, няма забравяне за закопчаването им :))))))))
Друга съществена разлика е, че оставащата единична повърхност на изходящия ръб на крилото е изработена от майлар. По твърда и здрава от дакрон. Това е около 30% от крилото.
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/179834_499648767983_180170132983_6144453_7570482_n.jpg)
И двете крила са в бойна готовност за облитане от ниско
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180136_499649832983_180170132983_6144487_5128405_n.jpg)
Последната разлика, която ми направи впечетление е възела долу на рамката, който влиза по надълбоко в бедрото, което също е +
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 16, 2011, 20:23:22 pm
А това ме изуми!!!
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/wings/Zephir-CX_1989/IMG_6068.JPG)
???
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: million_miracles в Февруари 16, 2011, 20:28:40 pm
Красавец, копира старчето, но му липсва тропическото излъчване :))
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/wings/Zephir-CX_1989/IMG_6080.JPG)

отвътре изглежда добре
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/wings/Zephir-CX_1989/IMG_6088.JPG)

има си и носова платка (лигавник), кръпка и сменен долен цип
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/wings/Zephir-CX_1989/IMG_6084.JPG)

центъра на окачване в момента е напред
(http://deltaclub.bg/gallery/albums/wings/Zephir-CX_1989/IMG_6086.JPG)
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: Kiril в Април 09, 2011, 23:28:03 pm
Кажи нещо за Milan Racer на Bautek.Такова май ще взема за резерва.
Ама избора е между това и Wills Wing XC.А де... ???
Титла: Re:Zephir CX, BAUTEK
Публикувано от: ivo@home в Април 09, 2011, 23:39:16 pm
Кириле, прочети първо това:
http://www.drageflyvning.dk/tests/Wills%20Wing%20-%20XC%20142%20And%20155.pdf (http://www.drageflyvning.dk/tests/Wills%20Wing%20-%20XC%20142%20And%20155.pdf)