Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Безопасност и техника на полетите => Темата е започната от: krassihg в Април 12, 2011, 02:26:22 am
-
http://www.youtube.com/user/USHangGlidingParagli#p/a/u/1/VW8qZESnFvQ
-
http://www.youtube.com/watch?v=B_0FaPG_mTs&feature=player_embedded
Още едно полезно филмче, учениците да гледат и да анализират колко грешки има в това полетче.
-
Моето мнение е, че пилотът не контролираше добре делтата. Прекалено се люлееше и не стоеше стабилно. Дори накрая преди лошото кацане не измести цялото си тяло в ляво, за да компенсира накреняването надясно а само гърдите си. Цялото му тяло от гърдите надолу остана в центъра, а краката му дори бяха вдясно. Така ЦТ не се измества ефективно. Това е моето мнение без реален опит с летенето. Ако греша ще е удоволствие за мен да науча препъни камъчето :)
-
Според мен основния проблем му беше липсата на скорост,
искаше да яхне вятъра и да се издигне,обаче планера тръгна да се плъзга странично.
Май нямаше някакъв порив,просто липса на скорост.
-
stall speed :(
-
Я, кои били учениците, пък аз за други си мислих ???
27,28,29 май - лагер-школа на Петрохан. Ще има палатки, за по прдирчивите - хижа и кръчма. Но най вече много летене. Както от склон, така и с теглене. Всеки свързан с летенето е добре дошъл.
-
Да, Марин е прав, това е най-очебийната грешка, но има още неща, които е важно да се отбележат.
Значи, на първо място, доста дълъг полет, на полегат хълм, означава доста дълъг престой в зоната, която всъщност е най-опасна...10-на метра над земята, ми то си е едно непрекъснато кацане...Ако си спомняте, при кацане пилота е добре да е изправен по-отвисоко и да мине през зоната на градиента по-бързо. Да, ама в случая пилота си лети легнал.
Второ, ако се съди по слънцето и сенките, времето си е около обед, когато термиките са доста активни...не е добър момент за начинаеши.
Трето, ако се загледате как е хванал рамката, през целия полет ръцете му са изместени в лявата половина, а не са симетрично разположени настрани от тялото му.
Четвърто, не реагира навреме и не реагира с правилно преместване на тялото ( с таза), реално само се завъртя около центъра на тежестта си, което не дава никаква команда на крилото.
Веднъж влязъл в крен в зоната на градиента на вятъра, горното полукрило действа много силно и практически никаква команда не би го извадила от завоя към земята. Такава ситуация не бива да се допуска, т.е. трябва да се реагира веднага щом крилото се опитва да накрени, после става късно.( тука мога да отворя скоба и да коментирам стила на управление на Явор, но за това друг път:-)))
Пето, повечето време пилота караше сравнително бавно, което прави крилото нестабилно. В зоната близо до земята винаги е за предпочитане добър запас от скорост.
За по-напреднали пилоти самия факт на летене легнал близо до земята не е проблем, дори някои го правят нарочно. Проблема е процеса на изправяне, когато ако не се изправиш без отклоняване на крилото и промяна на ъгъла на атака, рискуваш да ти се случи точно това , което стана на клипчето.
-
Абе Краси, виждал ли си ми учениците?
-
Някои от тях, да. Защо питаш ? ???