Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Делтапланери - класификация => Тандем крила => Темата е започната от: million_miracles в Октомври 29, 2009, 14:34:27 pm
-
Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing e eдно от най-добрите тандемни крила, да не казвам най - доброто ;) , вече е факт у нас. На цели три полета при това :o! Първият полет беше с чичо Янчо от Каптажа. Янчо е голяма част от живата история на делтапланеризма, ..но това е друга тема. Да се върнем на Каптажа. Височината там е съвсем малка. Няма и 20метра. Излитане без вятър, добра скорост и малко ранно избутване.
Втория бе с Тони, много добър делтапланерист! Отново успешен полет с малко пререкания кой да управлява ;D
След тези два полета тандема беше готов за полет от високо. Сбруите бяха нагласени и "прогонени" както се казва по делтапланеристки! Та според есенно-зимните условия не трябваше да се изпуска един от малко оставащите хубави дни. И той дойде...
-
Ето г ои продължението на историята......
Вчера сутринта деня изглеждаше уйасно (от парапланеристка гледна точка ) и го бях отписал.
НО, Митко се появи в скайпа и набързо организирахме едно Коняво.
Той водеше за шофьор Майка му а аз Баща ми
Целта на мероприятието бе, Митко да тества чисто новата си тандемна делта на Уилс Уинг и естествено му трябваше подходяща жертва
Вятъра удряше 10така и малко отгоре, но беше сравнително ламинарен, както си сглобявахме делтата и се чуехме дали става,така и се оказахме закачени на старта. Излитзнето беше вертикално и много яко, и аз се качих на гърба на Митко (трябваше да съм от дясната му страна , а той почна да се оглежда дали не ме е изтървал някъде на старта. След кратка борба със сбруята успях да се понаместя, а ние вече бяхме 100 метра над върха. Вятъра беше доста силен и от Изток и мало бавно пробивахме срещу него. Митко порея малко и се поизвадихме още 100тина метра, после Митко ми даде да "покарам малко" а на мен всичко ми беше много нереално. Винаги съм си представял летенето по този начин. Стойката е някакси "естествена" чувстваш се сигурен и спокоен, пък и усещането за контрол е много по голямо от това при парапланера, можеби заради това че се държиш за трапеца и усещаш всяко трепване на крилото.
Не че с Парапланера не се усеща, но е някакси по по...
Като се изнесохме напред, дежурката от скалите ни подпря малко, аз си издрънчах каската в рамката , но крилото си летеше перфектно.
Сега разбирам "старите делтаджий " защо нямат доверие на Парапланера.
Май си навях беля с тоя полет, едва скаъпих екипировката за Пара,а сега трябва да копувам Делта
Благодаря на Митко за прекрасното преживяване и успешни и незабравими полети, дано повече хора се научат с негова помощ да летят на Делта, на всички, който си мислят че хамалогоята е голяма и само за това предпочитат да летят с Пара, искам да кажа че си струва, ако не ми вярвате отидете и полетете малко с Митко http://picasaweb.google.com/skyhike.gallery/1TandemHanggliderFlight2009_10_23#
-
Честито ново крило, пожелавам само безаварийни полети.
-
Тандемното крило е и един прекрасен шанс за обучаващите се новобранци, като мен, да усетят и усвоят важни елементи от височинния полет преди да се пуснат сами от големия баир.И се надявам час по-скоро да даде подходящо време и с инструктора, тренера абе с Митака да приложим на практика всичко което учим до момента на Каптажа и го говорим.
Мисля, че при един такъв полет близостта и директния контакт между пилота, пасажера и крилото ще оставят незаличими спомени у всеки полетял, още повече ако му е за първи път.
-
Нали като се лети с тандема не е проблем да поуправлява и пасажера? ???
-
Аз мисля, че не е проблем да "покараш" стига инструктора да прецени... ;)
Това дава възможност на инструктора да ти коригира евентуална грешка и да ти покаже,
как точно се управлява крилото и т.н. Ако бъркам нещо ме поправете.
Любопитно ми е, какви сбруи се използват при тандемното крило.
Лети ли се, все още със седящи сбруи?
-
Тук, малко ми е любопитно от към характеристиките на крилото...
Минимална скорост, максимална скорост, колко килограма може да носи и то колко тежи?
-
http://www.willswing.com/prod2.asp?theClass=hg&theModel=falcon3t&theUnits=metric#specifications
На въпроса дали може пасажера да управлява? Разбира се че може, това е една от целите на цялото упражнение, да покара ученика под непосредствения контрол на инструктора. Фалкона е невероятно устойчиво и дурако-устойчиво крило. Когато карах с инструктор на Morningside Flight Park, за да ме пробва дали се оправям с влека, човека ми демонстрира пълно избутване на рамката напред, което при всяко друго крило води до срив, Фалкона само леко наведе нос и плавно си набра без дори да загуби много височина. Добре е обаче височината на окачване да се подбере все пак, за да не бъде ученика много високо и да му е трудно да подава нормални команди.