Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Делтапланери - класификация => Учебно - тренировъчен клас => Темата е започната от: million_miracles в Октомври 28, 2010, 10:16:14 am

Титла: Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: million_miracles в Октомври 28, 2010, 10:16:14 am
Най-лекото крило. Само 17.6 кг.
(http://www.dhv.de/odbfiles/cl/2010-10/a112126.jpg)
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: Vassy в Октомври 28, 2010, 22:58:42 pm
Е те това е :) да се засилвам към него значи? :) това даже и аз мога да го нося  ;D
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: krassihg в Ноември 04, 2010, 00:39:18 am
http://www.delta-club-82.com/bible/photo.php?id_aile=119&langue=en

http://www.delta-club-82.com/bible/119-hang-glider-fun.htm

 и това става, с един килограм повече. и по-солиден производител. Ама май не се намират много из Европа...повече в Австралия, където ги правят . Проблема с малките, леки крила си остава. Повечето жени-пилоти са леки и имат нужда от малко крило...12-13-14 квадрата. Но колкото за обучение, мисля че онова крило "Star" дето го лети Боби, си е доста леко...Митака да каже.

ето моето любимо филмче с крило "Malibu", но другото крило е "Fun"...и двете са леки,но Малибу-то е по-нов модел и май още няма малка дамска версия. Но и двете крилца са супер управляеми и леки. Между другото малкия Фалкон също е много лек, мисля че е 20 килца.

http://www.youtube.com/watch?v=ZRHTds9QCZw
и още Малибу
http://www.youtube.com/watch?v=PBauS5Zjzvs&feature=related
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: million_miracles в Ноември 04, 2010, 08:26:57 am
Най-лекото крило. Само 17.6 кг.
Информацията е от DHV, а в делта клуб 82 го дават един килограм по леко. В тези ниски стойности това е много. Все се каня да го претегля старчето, ама то трябва да се сетиш преди да тръгнеш на летене. Кантар да вземеш. Не е за мойта глава :)
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: Vassy в Ноември 04, 2010, 15:58:13 pm
Леко, леко... ама :) На Боби шаренкото хвърчило се пробвах да го нося :D комична картинка, но все пак го пренесох.
Ако трябва ще ходя на фитнес! С постоянство към успех...! А тия клипчета са чудни :) толкова лесно и ефирно изглежда, че чак нереално...
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: krassihg в Ноември 04, 2010, 18:11:26 pm
Vassy,
целта е крилото да носи тебе, а не ти него .  Има си техника на вдигане на крилото и държане и т.н. Естествено ако се опитваш да го вдигнеш с ръце като вазичка, тежи...но ако го хванеш както си требе, не тежи...А без синини по раменете няма да минеш, то е ясно...докато му хванеш чалъма.  Наистина, 1-2 килограма разлика не са критично важни, по-важно е крилото да е добро за управление и да е стабилно и безопасно.  Но все пак носенето на крилото по баира е част от упражнението, поне в началото, няма как...освен ако си имаш шерпи. После като напредне човек, се измързеливя и започва да си търси лесни места за излитане, без носене. Стигаш с колата до старта, разпъваш и летиш...елемента носене е ниаколко метра до рампата.
А тези юнаци на филмчетата си играят на морски бриз 7-8 м/с, затова крилото е леко, защото то си иска да си лети, проблема е по-скоро как да го спреш от летене, когато искаш да кацнеш, иначе крилцето си е като безтегловно.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: krassihg в Ноември 04, 2010, 19:02:13 pm
Между другото, аз винаги съм бил за идеята да се сложи някаква лепенка по рамката на крилото, с цел да се увеличи триенето при захващане с ръка. Алуминиевите тръби са полирани и се приплъзват както и да се опитваш да ги държиш. Ако се залепи една гумирана лепенка с висок коефициент на триене, живота става толкова по-лесен, а и контрола при стартиране е много по-добър. Мога да препоръчам едни тънки гумени лепенки, които се продават тука за залепяне на мобилни телефони, за да не се изпускат лесно ( типичен проблем за разни гладки телефончета като I-Phone например) . Та тези лепенки имат страхотно триене и задържането на рамката става с лекота. Другия по евтин трик е да се навие лепенка от типа на стария изолирбанд с едно въженце под нея, така че да се образуват малки ръбове или гънки под лепенката. Ефекта е същия, макар и не толкова елегантно решение. Понеже сте фотографи, ще ви дам пример с повърностите на камерите в зоната където се държат...нали знаете как има специални гумирани или с релеф  повърхности, с цел да се улесни държането на камерата.Малки подробности, но важни...
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: Vassy в Ноември 04, 2010, 19:33:05 pm
:) да като стигна до там крилото да ме носи мен ще е чудесно :) аз все още съм много НЕнаясно с нещата, но пък голям ентусиаст :) ще видим какво ще излезе от цялата работа... иначе много мерси за обясненията :) дано някой ден да стигна и до лепенките, за които говориш...
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: thecreater в Ноември 12, 2010, 04:05:34 am
Аз пък се питам леки крила, добре.. а има ли крила за леки хора...? Примерно около 40 кг. За деца?  ;D
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: krassihg в Ноември 14, 2010, 18:44:41 pm
Има.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: megi в Януари 16, 2011, 17:41:58 pm
Здравейте  и от мен,най-накрая си изнамерих кирилицата и за това чак сега пиша,вапреки че имам регистрация от известно време,не исках да ви ,,терорезирам,,със шльокавица :).С Тони,при запознанството на Сливница,се разбрахме да проучим вапроса за детски делтапланери,тъй като малките им рамки са подходящи за ниски хора.Намерих информация за много производители,и модели,даже намерих 3 модела,които са за минимум 40кг,и с малка квадратура от11 до 13.5,гледах и снимки на крилата,но не мога да преценя големината на рамката.Във филмите за обучение на деца ясно се вижда малката квадратура,и малката рамка.Въпроса ми е има ли отношение-минимум килограми/големина на рамка,както има отношение килограми/квадратура(както подразбрах от поясненията на Krassihg за делтите подходящи за жени).
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: krassihg в Януари 25, 2011, 02:57:22 am
незнам дали има такова отношение ( размера на рамката). Знам долу горе как се правят по-големи и по-малки размери на един модел
планер ( не се намаляват просто мащабно). Обикновено се намалява чрез отнемане в зоната на центроплана, така че да се запази формата и в същото време числата на Рейнолдс за даденото крило. Рамката при това със сигурност става по-малка, но дали е в някаква пропорция, не мога да кажа.
Всички жени-пилоти се оплакват от липса на подходящи крила за тях...явно не са достатъчно много, за да се хване един призводител да прави нов модел само за тях. Интересно че някои производители правят малки модели за Япония например, защото там пилотите са типично по-дребнички. Лошото е че всички малки модели имат по-слабо аеродинамично качество от големите, това е практически неизбежно.

http://www.airborne.com.au/images/pdf/downtube_table.pdf

загледай тази таблица за дължини на рамките, забележи че размера за Стинг 140 и Стинг 118 е един и същ 1485 мм, което значи че не спазват някаква пропорция, преценили са че тази рамка е достатъчно малка и да спестят пари за правене на нов размер, ползват една и съща тръба. А може да са преценили че е добре по-лекия пилот да виси ниско, за да е по-ефективен в командите, незнам..дизайнерска им работа.
Пусни снимки на тези модели дето казваш че си намерила, да ги видим...
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: megi в Януари 26, 2011, 02:48:52 am
И трите модела имат по 3 варианта,аз гледах тези с най-малкката квадратура на крилата,и с килограми на пилота от 40 до 60,незнам дали кои са вариантите,но само тези намерих.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: megi в Януари 26, 2011, 03:00:45 am
Благодаря за поясненията,определено е добавяне на още информация,която да ми бъде полезна,от разговора с Тони останах с впечатление че с моята височина, размера на рамката има значение.тепърва ще има да се изясняват подробности и други специфики за крило като за мен.За съжаление не можах да отворя сайта с графиката,за да я разгледам.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: megi в Януари 26, 2011, 03:28:40 am
Ето и още едно ктило,но то е за 45-75кг,и не знам дали му се вписвам в тези параметри,ако е за чистото тегло на летеца,то аз нямам и 40.А след като качих другите снимки,видях че на единия модел,снимката е на тандемно крило ,така че тя въобще не върши работа.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: million_miracles в Януари 31, 2011, 20:22:30 pm
Сайта работи, пробвай с десен клавиш на мишката, после "Save target as". Запиши си някъде файла и после го отвори.

Меги има желание да се научи да лети на делта. Видях го с очите си. Но с клубното учебно крило ще и е трудно. За момента мисля да сложа нещо на бедрата на рамката, така че при положение върху раменете спийд бара да идва малко по-високо и да позволява затичване. С тежеста на крилото при лек ветрец ще се справи. За летене ще е доста трудно, дори да се промени трапеца. Меги е доста под килограмите на учебното крило. Голямото крило ще ни ограничи дейноста до ползването му само в ламинарни условия. Трябва си малко крило, като за нея  :-\ 

Предлагам темата да се премести в нова, тъй като има разлика между най-лекото крило и крило за лек човек.
Титла: Re:Lifter - най-лекото крило
Публикувано от: megi в Февруари 01, 2011, 15:21:58 pm
Аз съм доволна,въпреки че за да вдигна Старчето,трябваше да се повдигна на пръсти,и ми беше тежичко,три пъти успях да се затичам с него.И естествено като късмета на начинаещия,първия път усетих как си литва,усетих го като перце в ръцете си,но за последвалите опити мисля,че давах мноого голям ъгъл на атака,и направо си ме буташе назад,но за мен най-важно е,че имах досег с крилото.За първи път сама със себе си и с делтата!Нямах очаквания,но  за мен беше удовлетворяващо и вдъхновяващо,че винаги има как.Благодаря на Митака за идеите,въобще за всичко! :)