Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG
Делтапланеризъм => Състезания, срещи и летене... => Темата е започната от: krassihg в Април 18, 2012, 02:57:16 am
-
http://www.youtube.com/watch?v=SjOBhaJJOFw
Нов рекорд на Англия 266км...
-
хайде време е и в България да се случи нещо :)
-
Хайде де! Действайте! Вие сте нашата надежда ;)
-
Освен подготовка, опит и т.н. трябва и късмет с времето. В България какъв е рекорда за прелет? И на кой е ?
-
Рекорда е на Антон Антонов от Сопот от преди доста време. От Сопот , някъде до Сливен и обратно. Не е по вятъра, както при парапланеристите. При арапланеристите неофициално е 302км по вятъра. А на Тони е 150 - 160. Така че въпрос на време е да се подобри някой да отсрами делтаджиите :) Има опити от Пъстрина по вятъра, но нещо все не им се получава. Дългите полети се получават при изток североизток от Невша - Варненско. Моята идея е да отидем на море с лебедката и да се върнем по въздуха с делтапланер :)
-
Това е добра идея. И доста голямо предизвикателство, дано има добро време.
-
От Сопот , някъде до Сливен и обратно. Не е по вятъра, както при парапланеристите.
Рекорда беше от Сопот посока Средногорие и после обратно през Сопот към Сливен, ама не стигнаха до Сливен, а някъде до Бузлуджа. Антон беше с най-добро разстояние, след него на 1-2 км беше бате Емо Кърлев...оттогава наистина няма подобрение и наистина за срам пред парапланеристите, дето вече 150 км ги вземат за закуска.
-
От морето до София използвайки склоново реене ( Стара планина ) е може би възможно. Стига да подухва южен или северен вятър :)
-
Принципно би помогнало, но тогава ще се лети странично на вятъра и скороста пада рязко, има проходи, където потока изтича, набереш ли височина в термика пак те отвява и се губи време. Деня не стига. Рекордите по парапланеризъм са при попътен вятър около 7 м/с във височина. Започват с първата и завършват с последната термика. Миналата година се бяха амбицирали и групово да подобрят рекорда, но времето не позволи. Иска си и малко късмет и еъзможност да си на правилното място и да чакаш, да правиш полети. Летенето в група и връзката между тях(визуална и със станция) също е подпомагащ фактор.
-
Да се прелети Стара планина, моторно е трудно, камо ли безмоторно. Как е по- лесно да се прави прелет?
Равнинно летене или планинско?
-
Ами май статистиката ще покаже че в равнина са правени по-дълги прелети.
Планината има предимство по отношение на разнообразно огряване на повърхността на земята ( разлика в нагряването) , но се увеличава риска от турбуленция и издухване по проходите. Манфред Ръмър направи рекордния си прелет ( 700км) над равнина в Тексас, след него още няколко души бяха съвсем близо до неговия резултат на същото място. Използват комбинация от попътен вятър, добър термичен градиент и конвергенция на въздушни маси. На времето се мислеше че Оуенс Вали е идеалното място за прелети, с висока планина и много силни термики, нов крайна сметка се разбра че това не е съвсем безопасно и не е непременно чудовищно силната термика фактора за дълъг прелет, а по-скоро постоянство в условията по посока на прелета и добър попътен вятър. А добрия попътен вятър ако си в планина ще ти прави яка турбуленция всеки път когато загубиш височина над планинските ридове. Може би истината е да си над леко пресечен хълмист терен, нещо като Предбалкана в северна България..така хем ще имаш разнообразен терен и термични тригери, хем няма да има много турбуленция.