Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Делтапланеризъм => Безопасност и техника на полетите => Темата е започната от: krassihg в Септември 17, 2011, 20:13:50 pm

Титла: Техника на излитане
Публикувано от: krassihg в Септември 17, 2011, 20:13:50 pm
Ей-и, Васи, страхотна поза на излитане, направо за учебник, поздравления
То не бе ъгъл на атака, не бе устремно затичване...перфектна...
Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: million_miracles в Септември 17, 2011, 20:37:31 pm
Лентичката показва като по учебник, че посоката на вятъра е успореден на склона
Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: Vassy в Септември 18, 2011, 11:22:38 am
 ;D ей мерси Краси. Аз точно на това излитане нещо не бях много щастлива от себе си. Имах чувството, че рано му дадох да ме вдигне, но това могат да кажат тези, които гледаха от страни. Пък те казаха, че било добре. Пак ми се хвърчи, ама пак да сме заедно :)
Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: million_miracles в Октомври 03, 2011, 09:32:55 am
При мен се породи един въпрос, на който се надявам да намерим отговор заедно. Касае се не толкова за техниката на излитане, а за полета на Васи. Пиша тук, защото така го чуствам, че темата е като продължение на излитането. Та така, на същия този полет от снимката в Крушево, а и преди това един полет от Витоша летях със моето крило след Васи. Във въздуха ми се строи странно, че Васи пропада доста повече от мен. Налагаше се да дърпам докрай за да снижавам до нивото на Васи, след което тя отново пропадаше а аз оставах над нея. Реших, че е от разликата в качеството и скороста на пропадане на моето спортно и нейното учебно крило и се успокоих, че всичко е нормално. Обаче вчера летях с учебното крило на Васи от Витоша. Излетях веднага след Боби. За тези, които не знаят, с Боби летим един и същ модел крило - Zephir CX. По едно време се изравнихме и летяхме заедно около 40 секунди. Летяхме с еднаква скорост и пропадахме еднакво. Веднага изникна въпроса - откъде идва разликата???
Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: million_miracles в Октомври 04, 2011, 12:45:55 pm
Scorpio_co: Трим скоростта зависи от товара който носи крилото (заради стремежа му да е надлъжно аеродинамично устойчиво) полярата на крилото (Cx-Cy) e крива аналогична на така наречената поляра на скоростите (реално полярата на скоростите при крила задвижвани от гравитацията е повърхнина (семейство поляри) като по оста z се отчита товара на крилото)
принципно нещата са почти аналогични ситуацията с летене стрещу вятъра колкото по лек е пилота толкова по ниска е скоростта му

Ако пилота е по лек, ясно че скороста му е по-ниска, но значи ли това, че пропада повече?
Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: krassihg в Октомври 05, 2011, 02:28:44 am
Летяхме с еднаква скорост и пропадахме еднакво. Веднага изникна въпроса - откъде идва разликата???

Това че в даден момент две крила летят с една и съща скорост ( хоризонтална и вертикална) не означава непременно че имат еднакви поляри. Представи си две криви ( поляри), наложени една върху друга, които се пресичат някаде една с друга..е, в тази точка двете крила ще летят с еднаква скорост напред и на пропадане. Но ако двамата пилоти решат да дръпнат рамката за скорост, крилото с по-добрата поляра ще остане по-нависоко в следващите минути.

Титла: Re:Техника на излитане
Публикувано от: million_miracles в Октомври 05, 2011, 17:51:58 pm
Добре де, но разликата е огромна. Притеснява ме да не би Васи да дърпа рамката повече от колкото трябва. Ще я пусна един полет с камера да се види какво прави.