Делтапланеризъм > Делтапланери - класификация

max glide ratio

<< < (2/4) > >>

million_miracles:
Краси, не съм съгласен с теб за Wills Wing, че не споменават за качеството на крилата си. Но просто не го правят с число, а полярна крива. Всъщност от нея могат да се извадят  характеристикте на крилото, което е доста професионално и всички производители на делтапланери би трябвало да представят такава информация. От тях, за всяко едно крило може да се види качеството за всяка една скорост на съответното крило. А имайки двете полярни криви на двете крила наложени една върху друга, много лесно бързо и точно се добива представа за двете крила. ivo@home, предполагам че си добре с немския, поискай информация от производителя за двете крила, и по точно въпросните polar curves. Ако имат такава информация, би трябвало да ти я дадат.

chicho:
само малка поправка: челното съпротивление естествено, че зависи от формата на сбруята. но по-зависи от съдържанието на сбруята!

krassihg:
http://www.willswing.com/Articles/Article.asp?reqArticleName=PolarData#

Да, ве, Miracles, но ако погледнеш в тази тяхна статия, ще видиш че те сами признават колко е трудно да се представи акуратна полярна крива. Те самите казват че данните се разсейват до такава степен, че се покриват едни с други не само между отделни крила, ами и между отделните класове крила...което до известна степен отговаря на въпроса на Иво...и си казват че им е било политика през последните 20 години да не публикуват данни за полярите на крилата си.

Accurate polar data is very difficult to measure. Although we have made many attempts over the years to measure actual glider performance, we have found that even with the best instruments and the most careful measurement methods, the level of scatter in the measured data is very high, and in fact eclipses the differences in performance between one model of glider and another, or even between one class of glider and another.

It has been our policy for 20 years not to publish claims of specific L/D performance, because of the problems cited above with measuring the data accurately and because the use of published performance claims by pilots to compare one glider to another inevitably leads to performance "inflation."

krassihg:
http://www.vivaf1.com/images/glossary/drag.png

тука една картинка да илюстрирам значението на челното съпротивление. Това са две форми с еднакво челно съпротивление. Площта на сечението на обтекаемата форма е 22 пъти по-голяма от тази на плоското кръгче, и въпреки това имат еднакво челно съпротивление. Представете си сега коланите и въжетата на една стара сбруя тип кукун и направете сметка какво съпротивление прави...или си представете една камера закачена по крилото  или уред с квадратна форма колко вдига съпротивлението. Затова казвам че меренето на качеството е сложна работа и е много относително точно поради различното съпротивление което крилото и пилота могат да създадат...а подемната сила ше е една и съща..оттам идва разликата в качеството

million_miracles:

--- Цитат на: krassihg в Януари 29, 2010, 08:08:31 am ---..., че те сами признават колко е трудно да се представи акуратна полярна крива...
--- Край на цитат ---
Е да де, ама виж, че хората искат цифри, за да могат да сравняват. Затова и комерсиалноста в парапланеризма е довела до следните таблици(цък тук) , каквито досега не съм успял да открия за делтапланери. И макар, че са относителни, не им пречи да ги дават с едно число точност до запетаята. Абе смях в залата и чесане на езици е цялата работа 8) Летене му е майката, и незнам, кой би си помислил, че като си купи едно крило, ше му е за цял живот и никога няма да го смени, защото си е купил вече идеалното крило. Само във въздуха с други крила можеш да разбереш къде  е твоето крило. ..и както казва Чичо и съдържанието в сбруята. Иво, което и крило да вземе, все ще е щаслив, защото това е ново крило. А като се сгъва на два метра, може и до БГ да си дойде с него.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия