Делтапланеризъм > Делтапланери - класификация

max glide ratio

(1/4) > >>

ivo@home:
...

million_miracles:
Ами да, добре си се ориентирал. Жалко, но не успях да намеря performance airspeeds and polar curves за нито едното от крилата. Чрез тях на лесно би се доказало логичното ти обяснение. Но аз мисля също, че е така. Но също мисля, и че много малко фирми предлагат подобна информация като sink ratio и best glide ratio. В смисъл, това е доста субективно число. А има ли го, хората веднага почват да го сравняват, а едно крило е съвкупност от много фактори, и най-вече управляемост и стабилност при различни скорости. Конкретно за двете крила, мисля, че е голямо постижение, ако са постигнали 1:10. И аз останах очуден от Falcona на Wills Wing, колко опънат изглежда, макар че е с 90% единична повърхност и открита напръчка. Много е лесно за управление и с нетърпение чакам първите термики да го пробвам и на тях. Малко се отпленсах, да се върнем на крилата на които си се спрял. Мисля, че Funfex ще се държи по добре при продължителен полет, по лек ще е за управление, както и поведението му в термика, защото е с плаваща напръчка. Направих си труда да погледна, че и Perfex e с плаваща напръчка. Нови фърчилки -нови неща :) Слагам снимка на скелета на Perfex, да се види плаващата напръчка. Но за да се оценят реално двете крила трябва поне по 10~15 часа и на двете, а не самоцелно glade ratio само. Като бях малък, единственото, което ме интересуваше за някоя кола е - "колко вдига" Същата работа е и тука.

chicho:
има едно нещо което се нарича благоприятна скорост.............. при големите самолети, крайслерска. а също и макКреди кръг..... и т.н. но ако ще да го обяснявам тук, предпочитам да цепя дърва на Герман. или ако  друг да цепи, апък аз ще му разправям. но всъщност не се натискам. Краси е теоретика в този сайт. а за качествата на делтите мисля има една много проста формула. класирането от състезанията!

million_miracles:
Е убу де, ама човека пита за крило дет не вярвам да го има в състезанията  ;)

krassihg:
Качеството на едно крило е равно на отношението между подемната сила и челното съпротивление ( което от своя страна е сума от няколко други съпротивлениа, на триене, на налягане и  индуктивно)Подемната сила при еднакви други променливи се мени според скоростта и ъгъла на атака ( а те са почти вързани в делтата)Когато ъгъла на атака расте, подемната сила расте пропорционално, но с това нараства и съпротивлението. Идва един момент в който подемната сила стига максимум и след това рязко спада поради откъсването на потока от крилото ( срив)
Както и да е, ако приемем че едно крило има определена подемна сила при дадена скорост, все още има какво да се мени по съпротивлението, и то е...с каква сбруя и в каква позиция го летим. Напълно е възможно с една много обтекаема сбруя и при идеално положение на тялото това крило да има качество 10. Ако сложите една по-скапана сбруя с много колани и въжетии, качеството веднага ще загуби 1-2 единици поради нарастване на челното съпротивление.Finsterwalder в site-a си твърди и подчертава че това крило имало качество 10..хубаво, може и така да е, но с не каква да е сбруя. Затова Willswing се въздържат да споменават качество на крилата си, за да няма после претеции на пилотите, ама що мойто крило не прай качество16

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия